• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace IV 2.0 dCi 2013r.

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi, Renault Clio 3 1.6 16V
Auto jak w tytule z 2.0 dCi 173KM i automatem z 2013r. Kupione rok temu i wg historii serwisowej było serwisowane jak Renault "przykazało" czyli niestety zmiany oleju co 30tys. Po zakupie zmieniłem olej na Millers XF Longlife C4 5w30 poprzedzając wymianę płukanką (również Millers). Po 12 tys. kolejny raz zmieniłem olej na taki sam zestaw olej + płukanka. Za jakieś 3 tys. wypada kolejna zmiana oleju i tu mam kilka pytań. Przede wszystkim czy zostać przy oleju Millersa czy może przejść na coś innego/lepszego? Czy warto teraz na te 3 tys. pozostałe do wymiany zalać Archoil 2300 czy zostać przy szybkiej płukance Millers'a lub innej? Ostatnie pytanie czy do oleju Millersa (jeśli przy nim zostanę) warto po wymianie dodać Archoil 9100? Czy olej sam sobie ma już wystarczająco dużo dodatków?
 
Panowie cena nie jest u mnie na pierwszym miejscu. Chcę po prostu bardzo dobry olej, a czy on będzie kosztował 150 czy 350 jest mniej istotne.
Jak bym miał za darmo do wyboru to bym chyba brał Penrite z tą normą. Ale Orlen nie będzie zły. Jak budżet Cie nie trzyma to Archoil tym bardziej polecam.
 
Według mnie nie ma co kombinować i wziąć olej z Orlenu i jeśli zobaczysz, że Ci nie odpowiada i bardzo odstaje od obecnego, który stosujesz to wrócić do Millersa albo wypróbować coś droższego od Orlena.
 
Tak chyba zrobię. A jeśli chodzi o wyższe serie Orlenu to z tego co widzę jest podobnie jak z Lotosem czyli problem z dostępnością...
 
@gopiter źle się wyraziłem ;) "wypróbować coś droższego od Orlenu" nie miało znaczyć wyższe serie producenta tylko"WYPRÓBOWAĆ COŚ DROŻSZEGO NIŻ ORLEN CZYLI INNEGO PRODUCENTA". Mój błąd ;)
 
Lej Max Experta C4 . Masz spory budżet to i na analize zuzyciowa starczy, będziesz miał podgląd co sie dzieje z olejem . Potem możesz zdecydować czy warto lać coś innego czy nie warto przepłacać za np Penrite
 
Witam ponownie po dłuższej przerwie. Do tej pory 3x w silniku gościł za Waszą namową Orlen Max Expert 5w30 C4 i raz Eurol Actence 5w30 - oba z normą RN720. Interwały 10 max 12tys. km. Generalnie nie mam absolutnie nic do do zarzucenia tym olejom ale zbliża się kolejna wymiana oleju i chciałbym spróbować czegoś zupełnie innego.
Co byście powiedzieli na zastosowanie w tym silniku oleju Mobil 1 ESP 5w30? Zdaję sobie sprawę z tego że opuszczamy w tym momencie normę C4 której tak kurczowo chciałem się trzymać, ale po lekturze forum stwierdzam, że jeśli silnik nie chleje oleju wiadrami to norma C2/C3 też krzywdy mu (a właściwie DPF) nie zrobi. Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat, czy spróbować Mobila czy nie kombinować (i jednocześnie przepłacać) i zostać przy Orlenie?
 
C3 pozostawia ponad 50% więcej popiołów po spaleniu w porównaniu do C4.
Nie wiem w jakim celu Renault tak drastycznie obniżyło zawartość SAPS, jako jedyny producent na rynku.
Praktyka jednak pokazuje, że z silnikami nic się nie dzieje, gdy jeżdżą na C3.
@mati już trzeci interwał napełnił 1.5 dCi Orlenem/Lotosem/Secolem z normą C3.
 
Back
Top