• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Espace IV 2.0 dCi 2013r.

gopiter

Użytkownik
Samochód
Renault Espace IV 2.0 dCi, Renault Clio 3 1.6 16V
Auto jak w tytule z 2.0 dCi 173KM i automatem z 2013r. Kupione rok temu i wg historii serwisowej było serwisowane jak Renault "przykazało" czyli niestety zmiany oleju co 30tys. Po zakupie zmieniłem olej na Millers XF Longlife C4 5w30 poprzedzając wymianę płukanką (również Millers). Po 12 tys. kolejny raz zmieniłem olej na taki sam zestaw olej + płukanka. Za jakieś 3 tys. wypada kolejna zmiana oleju i tu mam kilka pytań. Przede wszystkim czy zostać przy oleju Millersa czy może przejść na coś innego/lepszego? Czy warto teraz na te 3 tys. pozostałe do wymiany zalać Archoil 2300 czy zostać przy szybkiej płukance Millers'a lub innej? Ostatnie pytanie czy do oleju Millersa (jeśli przy nim zostanę) warto po wymianie dodać Archoil 9100? Czy olej sam sobie ma już wystarczająco dużo dodatków?
 
Żeby uzyskać mniejszą ilość popiołów jest tam inny pakiet detergentów, przynajmniej Orlen taki zastosował i wysoki HTHS, zwróć uwagę, że ten Orlen to już wkracza w 5w40 lepkością w 100 stopniach. Mogą być jeszcze inne wymagania co do np rozcieńczenia paliwem, trzeba by sie dokładnie przyjrzeć. Norma jest dość specyficzna i w tym przypadku bym nimi nie żonglował
 
Renowki we Francji nie są zalewane orlenem czy lotosem ;)
W marketach jest sporo olejów C4 głównie total i elf (I filtry purflux) Mozna spotkac jeszcze shell, castrol i marki własne sieci handlowych. Yacco wcale nie jest bardzo popularną marką. Jeśli widzę baner yacco to raczej przy serwisie motocyklowym. W samochodowych to najczęściej motul, igol i ... fuchs.
 
Ta ilość nie pochodzi tylko z detergentów, ogólnie od ZnDDP czyli S i P. Także Mo jeżeli obecny ma S.
 
Generalnie banerów firm olejowych się za dużo nie widuje. Ja na południu trochę Yacco widziałem, ale nie zwracałem uwagi przy czym wisiały. W północnej Afryce też tego trochę można znaleźć. To nie są oleje w markecie na rogu, ale nieznana marką też nie.
 
Dpf renault są takie cienkie?
le ten Total jest ACEA C3 a ja potrzebuję C4...
W Lagunie II 2.0Dci 150KM miało wymagania C3, w LIII ten sam silnik ma wymagania C4. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ekologię...

Renowki we Francji nie są zalewane orlenem czy lotosem
no i co z tego? Bo Renault się dogadało lata temu z Elfem? Gdyby się dogadali z Motulem, to Renault miało by na tylnej szybie logo Motula. Kwestia kasy i umów, tylko tyle.

Ja bym tam żadnych dodatków nie lał, tylko czysty olej i interwały 10 tysięcy. Te silniki walą ponad pół miliona na Elfie FE 5W30 bez żadnych dodatków, to są bardzo dobre i sprawdzone konstrukcje, które osobiście porównałbym do poprawionych 2.0TDI na CR. Z tym ,że Renault te silniki wypuściło dużo wcześniej, niż koncern VW...
 
no i co z tego? Bo Renault się dogadało lata temu z Elfem? Gdyby się dogadali z Motulem, to Renault miało by na tylnej szybie logo Motula. Kwestia kasy i umów, tylko tyle.

Ja bym tam żadnych dodatków nie lał, tylko czysty olej i interwały 10 tysięcy. Te silniki walą ponad pół miliona na Elfie FE 5W30 bez żadnych dodatków

To z tego. Sam odpowiedziałeś co z tego. Jak można przeczytać na forum, że japońskie silniki dogadają się z japońskim olejami to tak samo to można odnieść do silników francuskich.
 
Mój japoński silnik w Hondzie świetnie dogaduje sie natomiast z polskimi olejami. I to juz od 350 000 km. I to na gazie. A ma już grubo ponad pół miliona... ;-)
 
Jeśli chodzi o normy to wolałbym trzymać się tego co zaleca producent i jeśli ma być RN 0720 C4 to taki olej chcę zalać. A skoro jesteśmy przy rodzimych produktach to co powiecie na Lotos Quazar C4 5w30?
 
Tego oleju raczej nie dostaniesz. Nawet nie wiem czy jest jeszcze produkowany. Quazary są dość trudno dostepne. Kiedyś lała je KIA, teraz do KII lejemy Orlen. Ja bym sobie odpuścił i został przy Orlenie
 
Moim daniem każdy olej spełniający normę będzie w miarę ok. Orlen jest dobrej cenie. Jest jeszcze coś takiego jak marka Starline - marka budżetowa ale z tego co wiem to tam w środku właśnie Orlen pływa. Mogę polecić Eurola Actence 5W30 bo jest jak na tą normę tani (tańszy niż większość konkurentów) a do producenta mam zaufanie (patrz dostępne analizy).
 
Starlina mam od dawien dawna. Wiesz są tacy, których interesuje wyłącznie niska cena i wtedy Starline czy Fanfaro mogę zaproponować. Fanfaro ma fajne blaszane bańki i mają np. śmiesznie tani olej z oficjalna aprobatą 504/507. Ale ja bym tego za Chiny Ludowe do siebie nie zalał (bo coś tam rozeznania mam, ze nie musi być tak jak ma być mimo aprobaty).
 
Panowie cena nie jest u mnie na pierwszym miejscu. Chcę po prostu bardzo dobry olej, a czy on będzie kosztował 150 czy 350 jest mniej istotne.
 
Kluczem jest regularny interwał wymiany . Zalewaj Platinuma C4, będziesz miał subiektywne wrażenie że się nie sprawdza wtedy zmienisz, skoro cena nie gra roli ;)
Myślę że się nie zawiedziesz, po interwale zlecić analizę i będziesz miał częściowy obraz jak olej sie zachował :)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top