• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Grand Scenic 2 1.9 130KM FAP 2008 - automat DP0

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Hej,

Mam kilka pytań :)

Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130KM FAP rocznik 2008 ze skrzynią automatyczną 4 biegową DP0 - przebieg auta 256kkm.

Skrzynia obecnie zalana Castrol'em ATF Dextron II, w a silniku Castol Edge 5W30.
Chciałbym zrobić płukankę po tym Castrol'u przy wymianie i zalać silnik dobrym olejem Low-SAPS, jaki polecacie (oprócz ELF'a)?
Do skrzyni nie wiem czy nie powinien czasami trafić olej Dextron III syntetic?
Warto zastosować modyfikator tarcia AR9100 z dobrym olejem Low-SAPS?
 
Domyślam sie ze filtrem . Tam jest płyn katalityczny jak sie domyślam . Trzeba zalać coś z nikim popiołem
 
Michal126 napisał:
SoulRoe napisał:
zalać silnik dobrym olejem Low-SAPS

Czemu to ma służyć?

Jak to czemu? Zgodnie ze specyfikacją ten silnik wymaga oleju low-saps, czyli niskopopiołowego ze względu na obecność FAP.
Zalecany jest ELF Solaris 5W30, który jest zastąpiony obecnie ELF Fulltech FE 5W30.

W Renault FAP jest suchy, nie ma żadnych płynów katalitycznych, jedynie PSA mają mokre filtry FAp i to do określonego rocznika.
W nowych autach z koncernu PSA też już montują suche FAP.
 
Binas96 napisał:
Ja bym lał full techa i nie zawracal sobie gitary .
Dlaczego tak tego elfa wykluczasz ?

Od lat stosuję oleje firmy Ravenol i dlatego bardziej ku temu producentowi się skłaniam, po za tym, Elf to jeden z najbardziej podrabianych olejów w PL i nie tylko...a trafić na oryginał to ciężka sprawa...
Mnie zależy na utrzymaniu jak najdłużej silnika w dobrej kondycji, dlatego na dobrych olejach nie oszczędzam.
 
Jak nie chcesz Elfa to dużego wyboru nie ma :) Ravenol złym wyborem nie będzie. Poza tym Eneos Premium R1 5W-30 czy LM TopTec 4400 5W-30 C4 powinny być ok. Jeszcze Penrite Enviro 5W-30 C4 tylko pewnie będzie problem z dostaniem tej oliwy.

Możesz do tego silnika lać tylko C4, czy C1 też jest dopuszczalne?

A, i jeszcze coś o czym mało kto myśli a to bardzo dobry wybór: Shell Helix Ultra AR-L 5W-30 C4. I z naszych wynalazków: Orlen Platinum Pro C4 5W-30.
 
Ostatnio na forum Laguny również polecałem jednej, albo nawet dwóm osobom tego Shella 5W30 i zadowoleni. Poszedł do LIII 2.0dci 150KM.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
SoulRoe napisał:
Michal126 napisał:
SoulRoe napisał:
zalać silnik dobrym olejem Low-SAPS

Czemu to ma służyć?

Jak to czemu? Zgodnie ze specyfikacją ten silnik wymaga oleju low-saps, czyli niskopopiołowego ze względu na obecność FAP.
Zalecany jest ELF Solaris 5W30, który jest zastąpiony obecnie ELF Fulltech FE 5W30.

W Renault FAP jest suchy, nie ma żadnych płynów katalitycznych, jedynie PSA mają mokre filtry FAp i to do określonego rocznika.
W nowych autach z koncernu PSA też już montują suche FAP.

A, to ok. Spojrzałem tylko na rocznik i myślałem, że nie ma filtra. A napisałem tak, bo mam alergię do "poprawiania fabryki" low- i mid-sapsami.
 
SoulRoe napisał:
1.9 dCi 130KM FAP rocznik 2008

Ten sam silnik z FAP był w Lagunie II i zalecenia były C3. Podejrzewam, że śmiało możesz tam zalewać oleje C3.
 
Do tego silnika jednak polecałbym olej z normą C4. To nie jest takie złe rozwiązanie bo C4 wymusza niskie popioły ale wysoki HTHS. Oczywiście dobry C3 też się jak najbardziej nada ale jak juz to coś z wyższej półki. Mam w domu 1.9 DCI 130 KM z FAP i kilka olejów przetestowałem. Był (na poczatku po zakupie) Castrol potem Specol z C3 (VW 504/507) i AR2300 potem 2x Neste (raz z Ar9100 potem bez) a teraz jest drugi raz Eurol Actence 5W30 (0becnie z AR9100). Neste było ok. ale jak przeciągnąłem interwał do prawie 15 tys. bez AR9100 to po ok. 12 tysiącach silnik zaczął pracować wyrżnie gorzej i nawet moja żona zwróciła uwagę. Na Eurolu jest dobrze, choć ten silnik kulturą pracy nie grzeszy. Ogólnie Eurol moze być dobrą alternatywą dla Elfa. Po zniżce forumowej wychodzi podobnie jak najtańsze Elfy z allegro. Kiedyś na allego były te Elfy wyprodukowane w Wenezueli i ciekawe czy to były te same oleje co z europejskich fabryk Elfa. Ogólnie chyba każdy olej z C4 jest nie najgorszy i chyba ten Elf tez nie jest taki zły, choć w porównaniu do Eurola podobno więcej go ubywa ( zalany zamiast Elfa we flocie Busów na międzynarodówce). Millers czy Penrite to już droga zabawa i szczerze powiedziawszy nie wiem czy warto bo wydaje mi się,że różnice wśród olejów z C4 nie są jakieś kolosalne.
 
Na allegro masz pełno podejrzanych olejarzy np punkt olejowy. Nwm na jakim patencie ma tak tanie oleje albo wali podroby . Na allegro jedynie czego nie boje sie kupić to Lotos i Orlen . Do reszty nie mam przekonania . Zazywczaj oleje mam z inter carsu . Ale od dłuższego czasu kusi mnie eurol czy jest taki "OCH" jak ktoś go tu maluje ;)
 
Nie ma co demonizować bo większość (bardzo duża większość) sprzedawców na allegro ma oryginalny towar. Problem wg. mnie może być taki, że cześć (ale tylko część) produktów pochodzących z tzw. prywatnego importu możne być w innych, czasami jakiś dziwnych "wersjach". Wiem, ze np. Valvolina można spotkać w wersji na rynek ... afrykański. Podróby jednak też się zdarzają. Cześć niskich cen wynika też z tego, ze sprzedający spzredają po kosztach albo nawet poniżej kosztów aby nabić sobie ilość zakupionych produktów i rozpoznawalność a potem wydaje im się, ze będą mogli podnieść cenę. Przyczyn niskiej ceny może być wiele. Ja znam przypadki, ze mechanicy mający podpisane umowy na dostawy u.lubionego oleju Kowalskiego sprzedawali go poniżej ceny zakupu na allegro aby szybko odzyskać pieniądze. Ale na podróbki też trzeba uważać. Wiem o takich przypadkach i firmy znikały po kilku tygodniach/miesiącach. Te podrabiane oleje ktoś kupuje one się nie rozpływają w powietrzu a jest tego na rynku sporo.
Jest też kwestia podejścia do sprawy czy szukamy koniecznie najtaniej czy dajemy kilka-kilkanaście złoty więcej sprawdzonemu sprzedawcy.

Dodano po 11 minutach 8 sekundach:
Binas96 napisał:
Na allegro masz pełno podejrzanych olejarzy np punkt olejowy. Nwm na jakim patencie ma tak tanie oleje albo wali podroby . Na allegro jedynie czego nie boje sie kupić to Lotos i Orlen . Do reszty nie mam przekonania . Zazywczaj oleje mam z inter carsu . Ale od dłuższego czasu kusi mnie eurol czy jest taki "OCH" jak ktoś go tu maluje ;)

W tym wypadku ten Eurol nie jest niczym szczególnym (choć parametry ma naprawdę niezłe) ale masz go za cenę najtańszych Elfów na allegro a nawet taniej bo policz ile kosztuje za zniżką forumową
http://www.lejolej.pl/pl/p/EUROL-ATENCE-5W30-5L-Renault-Diesel-C4/355
a na Eurolu w kwestii trzymania deklarowanych parametrów czy niezmienności składu oleju można polegać. Sam wlałem ten olej bo myślę, że z AR9100 nic lepszego do tego silnika nie potrzeba a droższe oleje (np. Millers, Penrite. Ravenol) niekoniecznie będą robiły różnicę w przypadku olejów pod normę RN0720, która jest dość specyficzna.
 
Jak wygląda kwestia odparowywania tego oleju Eurol, bo np. Elf nardzo szybko odparowuje i konieczne sa dolewki w 1.9 dCi, nie jeden użytkownik tego oleju to potwierdza. Czy ten Eurol też znika jak Elf w silniku, czy jednak trzyma formę jak np. Ravenol?
 
SoulRoe napisał:
Jak wygląda kwestia odparowywania tego oleju Eurol, bo np. Elf nardzo szybko odparowuje i konieczne sa dolewki w 1.9 dCi, nie jeden użytkownik tego oleju to potwierdza. Czy ten Eurol też znika jak Elf w silniku, czy jednak trzyma formę jak np. Ravenol?

Nie wiem jak w porównaniu z Ravenolem ale przy interwale 12 tys. praktycznie nie trzeba było dolewać ani Neste ani Eurola. Uzupełniałem stan oleju o jakieś 300-400 ml na obu olejach ale można powiedzieć tak z zapasem praktycznie na full. W jednej firmie co mają z 5 busów Renault Master to mi właściciel mówił, że po zmianie na Eurola robią mniejsze dolewki w 2.3 dci ale nadal robią. Tyle tylko, ze tam wymiana co 20-25 tys. a auta latają po całej Europie.

Dodano po 16 minutach 49 sekundach:
Plywak napisał:
Total Ineo LongLife 5W30 tanio i dobrze :)

Tylko, że ten olej nie spełnia założeń producenta. Jak ma być C4 to Total classic c4 5W30, który jest praktycznie niedostępny i kosztuje dużo więcej od Elf-a czy Eurola. Renault z jakiś powodów wymyśliło sobie normę C4 a to oznacza HTHS na poziomie ponad 3,5 podczas gdy norma C2 zakłada HTHS na poziomie już od 2,9.
 
Oj tomku tomku Total ma C3, a nie C2 i spokojnie się spisze w 1.9DCi tym bardziej, ze sam Total oznacza go jako low-saps mimo iż to ACEA C3 czyli teoretyczni mids-saps ale nowoczesny pakiet od infineum sprawia, ze ma niski poziom popiołu i siarki.
 
Ja nie twierdzę, że się nie spisze tylko jak polecamy jakiś olej to warto zaznaczyć, że nie jest to olej zgodny z wymaganiami producenta a w tym wypadku akurat tych wymagań bym tak bardzo nie lekceważył bo RN 0720 to dość specyficzna norma. Jak już jesteśmy przy olejach bez normy to zamiast Totala proponuje Polskiego Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30, który moim zdaniem jest nie gorszy a do tego nieco tańszy od Totala. Specol ma ten sam pakiet dodatków co Total i bazę wzbogaconą PAO.
 
Back
Top