• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Grand Scenic 2 1.9 130KM FAP 2008 - automat DP0

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Hej,

Mam kilka pytań :)

Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130KM FAP rocznik 2008 ze skrzynią automatyczną 4 biegową DP0 - przebieg auta 256kkm.

Skrzynia obecnie zalana Castrol'em ATF Dextron II, w a silniku Castol Edge 5W30.
Chciałbym zrobić płukankę po tym Castrol'u przy wymianie i zalać silnik dobrym olejem Low-SAPS, jaki polecacie (oprócz ELF'a)?
Do skrzyni nie wiem czy nie powinien czasami trafić olej Dextron III syntetic?
Warto zastosować modyfikator tarcia AR9100 z dobrym olejem Low-SAPS?
 
Spoko tylko który z parametrów Totala LL odbiega od normy RN720? HTHS dla normy C3 i C4 jest taki sam, poziom siarki w totalu poniżej 0,2 czyli zgodnie z wymaganiami. Patrząc na analizę i skład to popiół, NOACK też nie powinny przekraczać normy RN720. Total LL to naprawdę fajny olej i co najlepsze ogólnodostępny, a dla niektórych możliwość zakupu leju lokalnie na miejscu to spory plus.
 
Ravenol HDS SAE 5W30 posiada NOACK: 8,4% a popiół siarczanowy: 0,5% masy i jest to zgodne z normą RN0720.
Total Ineo LL 5W30 posiada parametry zbliżone do Ravenol VMP USVO 5W30, z tym, że Total to HC a VMP to PAO.
Oba oleje to norma C3, a jednak RN0720 to norma C4 i tego się trzymajmy.
Na pierwszym miejscu Total na stornie poleca olej CLASSIC 5W30 C4...
 
O ile się nie myle, to Totala idzie dostać w Auchan, to jest ta przewaga nad Eurolem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
[mention]SoulRoe[/mention] niestety to nie takie proste. Ponieważ nie znając dokładnej receptury oraz dopuszczonych wahaniach w składzie, do tego dochodzą różne metody pomiaru. Nie ocenimy do końca jakości olejów, tym bardziej porównując je z innymi.

Oprócz tego ten Total to dobry wybór.
 
Zielony34 napisał:
O ile się nie myle, to Totala idzie dostać w Auchan, to jest ta przewaga nad Eurolem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Właśnie dlatego olejów marketowych się wystrzegam...równie dobrze można kupić Castrola z półki i go wlać..a nie oto mi chodzi.
Nie rozumiem dlaczego polecacie oleje nie zgodne z normą producenta..C3 to nie C4. Skoro producent na swoim oleju nie podaje aprobaty dla danej normy, to po co kombinować i lać oleje niezgodne, a o podobnych parametrach, skoro można zalać właściwym olejem, z aprobatą...
Penrite Enviro+ i Ravenol podają zgodność z RN0720, Total tego nie robi, czyli to nie jest właściwy olej do tego silnika. jak ktoś chce kombinować to niech kombinuje, nie wiem tylko w jakim celu skoro można kupić właściwy olej. Ktoś to C4 wymyślił i nie po to, żeby tam lać oleje z normą C3 czy C2.
 
SoulRoe napisał:
Na pierwszym miejscu Total na stornie poleca olej CLASSIC 5W30 C4...

Jak by kazdy sugerował się wyszukiwarka olejów forum nie mialo by sensu, a powstalo po to aby polecać niekoniecznie to co podają katalogi :) Ta sama historia z normami RN700 i 710 ostatnio ktoś pisal, ze zalewa do Meganki RS TopTeca bo mo dobry dostęp do produktów LM to mu polecilem Synthoila jako olej klase wyżej i byl zdziwiony bo przecież katalog LM go nie poleca za to na pierwszym miejscu poleca olej C3. Brak sensu i logiki czasem jest na stronach producentów ;)
 
To nie jest wymyślny FAP i jak pisałem, w Lagunie miał normę C3. Nie sugeruje się do końca tymi normami. Jak jesteś tak bardzo fanem norm to wlej Elfa, ale czekaj... Elfa nie chcesz... Ten silnik nie jest mocno skomplikowany, w wersji 130KM bez filtra jest lany Full Saps i wszystko OK, 2.0Dci bez FAP też latają na FS i jest dobrze. Tutaj ludzie dają ci dobre przykłady, więc nie wiem, po co się tak kurczowo tego RN720 trzymasz? Masz wyjaśnione że Total pomimo bycia C3 spełnia tez wymogi C4. Chcesz mieć normę, to poproś sklep o dopisanie długopisem, jak od tego będziesz spał spokojnie. Nikt ci tu nie poleca byle czego.

Co jest złego w Totalu kupionym na miejscu w de facto francuskiej sieci? Ja kupowałem, jest to ten sam olej, co kupiony w sklepie motoryzacyjnym, nie popadajmy w paranoję. Może jeszcze zrzuty na wycieczki zagraniczne po olej do blendowni producentów? :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Zielony34 napisał:
O ile się nie myle, to Totala idzie dostać w Auchan, to jest ta przewaga nad Eurolem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Z jednej strony przewaga a z drugiej strony jaką masz gwarancję, że masz tego Total-a, którego chciałeś? Bo może być tak, że dostaniesz olej niby ten sam ale jednak nieco zmodyfikowany. Szansa niewielka ale 100% pewności nie ma. Znam niestety przypadki, że sieci handlowe sprzedają towar, który nie jest tożsamy z tym, który znajduje się w oficjalnej dystrybucji. Nie mówię, żeby nie kupować oleju w marketach ale trzeba to mieć na uwadze. Sam przez wiele lat nie byłem tego świadom.

Dodano po 11 minutach 35 sekundach:
Zielony34 napisał:
To nie jest wymyślny FAP i jak pisałem, w Lagunie miał normę C3. Nie sugeruje się do końca tymi normami. Jak jesteś tak bardzo fanem norm to wlej Elfa, ale czekaj... Elfa nie chcesz... Ten silnik nie jest mocno skomplikowany, w wersji 130KM bez filtra jest lany Full Saps i wszystko OK, 2.0Dci bez FAP też latają na FS i jest dobrze. Tutaj ludzie dają ci dobre przykłady, więc nie wiem, po co się tak kurczowo tego RN720 trzymasz? Masz wyjaśnione że Total pomimo bycia C3 spełnia tez wymogi C4. Chcesz mieć normę, to poproś sklep o dopisanie długopisem, jak od tego będziesz spał spokojnie. Nikt ci tu nie poleca byle czego.

Co jest złego w Totalu kupionym na miejscu w de facto francuskiej sieci? Ja kupowałem, jest to ten sam olej, co kupiony w sklepie motoryzacyjnym, nie popadajmy w paranoję. Może jeszcze zrzuty na wycieczki zagraniczne po olej do blendowni producentów? :D

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Masz 100% pewności, że to ten sam olej? Tak dla przykładu to możemy zrobić badanie 2 teoretycznie tych samych olejów, o których akurat wiem, że nie są takie same i jeden z nich jest "market-owy" a drugi z oficjalnej dystrybucji.
Akurat w przypadku Total-a nie uważam aby olej z Auchan był inny ale gwarancji nie mam.
Co do Totala to nie wiem czy spełnia on wymogi C4 ale nie spełnia on wymogów normy RN0720. O ile w przypadku większości norm nie jestem zwolennikiem kurczowego się ich trzymania to jednak w przypadku RN0720 w pierwszej kolejności rozpatrywał bym olej spełniający normę.
Total-a można zalać jak najbardziej bo jest naprawdę niezły ale w tych samych pieniądzach można mieć też dobry olej "z normą".
 
Rozróżnijmy niespelnienie wymogów od braku normy bo już na ten temat duskusja na forum była... co do pewnosci skladu to takiej pewności nie ma chyba w przypadku zadnego oleju. Jesli ktoś chce sie kurczowo trzymać normy ok mi nic do tego ja podalem tylko bardzo dobrą alternatywę która również się sprawdza w tych silnikach.
 
Proszę.
 
Temat wyczyszczony i ponownie otwarty na prośbę OP.
 
Jak obecnie wygląda sytuacja z olejami pod ten silnik panowie? Coś nowego się pojawiło wartego uwagi? Na Ravenolu trochę się przejechałem, bo nie chodziło to tak jak trzeba. Obecnie mam zalany Elf Fulltech Fe 5W-30, ale może warto wlać coś lepszego co jest w ofercie np. z naszych producentów lub coś co polecacie?
 
Ja osobiście nie używałem Ravenola do silnika, ale do skrzyń już tak i tego producenta nie polecam. Przekładniówka miała być taka wspaniała i dedykowana a skrzynia chodziła jakby biegi młotkiem przestawiane były. Słysze sie opinie a zminach w skladzie Ravenola i użytkownicy (niektorzy) narzekaja na niego. Olej masz dedykowany z serii MaxExpert Orlenowski. Ja te oleje bardzo polecam. Analize moją (5w40 C3) masz na forum. Olej dał rade lepiej niż Motul.
 
W tym przypadku wybrałbym raczej Platinuma C4, warto zaufać polskiej marce :)

Chociaż nwm czasem czy do tego silnika nie zalecali wcześniej oleju w specyfikacji C3 .

W takim wypadku więc Lotos Aurum 5w30
Texaco Havoline Pro Ds V 5w30
 
No własnie to auto jest z 2008 roku i niby mam tam lać wszystko z RN0720, czyli C4, a wczesniejsze odmiany tego silnika miały C3 jak koledzy wczesniej tutaj pisali..sam już nie wiem. Może zamiast tego Elfa pójdę w Orlena tego Platinum C4 skoro dał radę? Czy ten olej jest dostępny na każdej stacji PKN Orlen, bo na stronie producenta napisane jest, że na "wybranych stacjach i serwisach obsługi"?
Duża jest różnica między Platinum C4 a MaxExpert C4 w jakości?
 
Zawsze możesz kupić na allegro z dostawą do domu. Na stacji cena z kapci może Cie...wyrzucić :D

Platinum Pro C4 raczej będzie ciężko dostępny a na stacji to pewnie 50-70 zł za litr więc mija się to z celem
 
Zawsze możesz kupić na allegro z dostawą do domu. Na stacji cena z kapci może Cie...wyrzucić :D

Platinum Pro C4 raczej będzie ciężko dostępny a na stacji to pewnie 50-70 zł za litr więc mija się to z celem

Ło matulo..faktycznie..lekka przegina z tymi cenami...czyli zostaje raczej Max Expert C4 z alledrogo, bo jak rozumiem nikt tego nie podrabia raczej?? Jakieś znane, sprawdzone i pewne źródło macie? Na InterCar'sie u mnie ten olej kosztuje ~116pln za 5l.
 
Nie mozemy podawac źrodel na forum. Ale ta cena jest w porzadku. Podrobek raczej nie uświadczysz wiec bierz gdzie taniej
 
Back
Top