• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Grand Scenic 2 1.9 130KM FAP 2008 - automat DP0

SoulRoe

Użytkownik
Lokalizacja
zachodniopomorskie
Samochód
Parę złomków...
Hej,

Mam kilka pytań :)

Renault Grand Scenic 1.9 dCi 130KM FAP rocznik 2008 ze skrzynią automatyczną 4 biegową DP0 - przebieg auta 256kkm.

Skrzynia obecnie zalana Castrol'em ATF Dextron II, w a silniku Castol Edge 5W30.
Chciałbym zrobić płukankę po tym Castrol'u przy wymianie i zalać silnik dobrym olejem Low-SAPS, jaki polecacie (oprócz ELF'a)?
Do skrzyni nie wiem czy nie powinien czasami trafić olej Dextron III syntetic?
Warto zastosować modyfikator tarcia AR9100 z dobrym olejem Low-SAPS?
 
Niby wskazuje 5W-30 i C4, DPF tez jest, tylko się tak zastanawiam, bo kiedyś miałem Lalke II z 1.9 dCi tyle, że 120KM i tam normalnie lałem 5W-40, a te silniki chyba oprócz pompy i jakichś tam drobnych zmian za wiele się nie różnią (no i tego DPF-a zasr...), to nie wiem, czy to 5W-30 z C4 to tylko do nabijania kasiory wprowadzili, czy to serio ma jakiś duży wpływ na motor. Obecnie mam tam Orlen Platinum MaxExpert C4 5W-30 wg zaleceń, tak tylko dumam, czy zalanie 5W-40 np C3 coś poważnego mu zrobi? Jakoś mam ważenie, że to 5W-30 to już bardziej woda nie olej :) Myślałem o jakimś Eurolu, ale jest tylko Actence 5W-30 z C4 powyżej 100pln.
 
Przy c4 nie chodzi o silnik, a DPF. Jeśli chcesz stosować na przykład Full Sapsa to możesz, ale musisz miec świadomośc, że DPF może szybciej się zapchać.

Lepkość 5W30 mu krzywdy nie zrobi.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@Binas96 Nic nie mam do Orlen Platinum, po prostu z ciekawości zapytałem oto, czy mogę zmienić olej z 5W-30 C4 na 5W-40 C3.
Nad Eurol-em się zastanawiam, bo to również dobry olej i z tego co widzę to znaczna część ludzi tutaj na forum nim zalewa silniki, m.in. Ty :)
Na olej nigdy nie oszczędzam, więc nie ma znaczenia dla mnie czy on będzie kosztował niecałe 100pln, czy 250 pln. Jeśli silnikowi ma to pomóc to cena nie jest aż tak istotna. Eurol-a Super Lite 5W-40 od @tomek evo ostatnio zalałem do 1.2 w Grande Punto i muszę przyznać, że bardzo zacnie silnik na nim pracuje, po za tym jest raczej produktem niepodrabianym (Orlen zapewne też nie, bo kto by się bawił w podrabianie oleju z półki marketowej) i to się chwali. Tak jak każdy z nas chce dla swojego silnika jak najlepiej tak i ja szukam różnych rozwiązań i nie zamykam się na jeden produkt.
Jeśli uważacie i rekomendujecie olej 5W-30 C4 jako ostateczność dla tego motoru, (bardziej dla tego ustrojstwa pod postacią DPF-u), to zasadniczo nie mam wyjścia jak lać to dalej, a wybór producenta oleju to już inna bajka :)
 
C3 też mu nie zaszkodzi. DPFy się nie zmieniły, a w Lagunie II na przykład był polecany C3. Laguna III już miała zalecenie C4. Myślę, że 5W40 C3 nie zrobi mu krzywdy.
 
Dlaczego chcesz zmieniać lepkość? Silnik jest projektowany pod konkretne parametry, jeżeli nic nie zmieniałeś w silniku to lej co przewidział producent. Co do C4 to nie widzę specjalnie sensu zmiany na FullSaps. Zwłaszcza że parametry ochronne C4 ma takie same co A3/B4, przy okazji będąc olejem zostawiającym mniej syfów w silniku po sobie.

Nie rozumiem tego dziwnego podejścia, że niskie lepkości to woda, a oleje z norm "C" to są tylko do ochrony DPF i psucia silnika. Rozumiem mity i legendy, bracia Grimm wiecznie żywi. No ale ile razy można tłumaczyć to samo?
 
1.9Dci ma oba zalecenia lepkościowe, jak i normy popiołów.

Osobiście również uważam, że nie ma większego sensu kombinować z lepkością.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ok panowie, skoro nie ma można zmienić na 5W-40 to nie było tematu. Kto pyta nie błądzi :)
 
Chcesz zmieniaj. Wybadasz na którym lepiej i czy w ogóle są różnice. Jesli producent zaleca kilka lepkości więc czemu nie można? Może nie ma po co ale zawsze można.
 
Jak pisałem, obie lepkości są dopuszczone z tego co pamiętam. Przy zastosowaniu C3, zamiast C4 też nie powinno być problemów.

Jaki jest sens takiej zmiany? Poprawa samopoczucia. Tylko tyle.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Przy c4 nie chodzi o silnik, a DPF. Jeśli chcesz stosować na przykład Full Sapsa to możesz, ale musisz miec świadomośc, że DPF może szybciej się zapchać.

Lepkość 5W30 mu krzywdy nie zrobi.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Należy jednak brać pod uwagę odpowiedni poziom HTHS. Jak nie ma filtra to można zarówno 5W30 jak i 5W40 ale pytanie jakie będą korzyści ze stosowania 5W40 w przypadku kiedy wystarczającą lepkością jest 5W30. Na trasy moze mieć to sens. Do kręcenia się wokół komina już nie za bardzo.
 
Dlatego też napisałem, że większego sensu nie widzę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Chcesz zmieniaj. Wybadasz na którym lepiej i czy w ogóle są różnice. Jesli producent zaleca kilka lepkości więc czemu nie można? Może nie ma po co ale zawsze można.
Producent w przypadku posiadania filtra cząstek stałych zaleca tylko i wyłącznie oleje z normą RN0720 a ja nie znam oleju z tą norma w innej lepkości niż 5W30. Jak nie ma filtra to 5W40 też jest dopuszczone ale nie wiem w jakich rocznikach.
Post automatically merged:

Dlatego też napisałem, że większego sensu nie widzę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Zgoda.
 
Normy Renault wybitnie wymagające nie są, o ile dobrze pamiętam. Troszkę uogólniając, można stosować C3 5W40, albo C4 5W30. Jeśli nie ma DPFa, to wybór dowolny, byleby się widełek lepkościowych trzymać.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Generalnie nie ale akurat RN0720 to bardzo specyficzna norma i stawia wymaganie C4 czyli odpowiednio wysoki HTHS i jednocześnie odpowiednio niskie popioły. Alternatywnie moim zdaniem można stosowac olej z C3 i lepkości W30 (5W30,0W30) a nawet w uzasadnionych wypadkach W40 (0W40,5W40) ale w tym wypadku zalecam normy producenta VAG 504/507 lub MB 229.51/52 bo są dość wymagające i "wszechstronne".
 
C3 i VAG 504/507 to jak najbardziej dobre alternatywy.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top