• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna II PHII 2005 2.0-135KM F4R+LPG

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
No to aby uporządkować i rozwiać wątpliwości, zakładam temat o swoim samochodzie. Wstępnie ustaliliśmy na forum AR, że dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia. Interesuje mnie też Specol z dodatkiem AR9100, bo cenowo wychodzi równie fajnie, a zapewnia lepszą ochronę, szczególnie zimą. Będzie zastosowana płukanka w Lutym i chciałbym przejść na jeden z wyżej poleconych mi specyfików. Silnik jest starą technologią lat 90tych, on nie ma wyżyłowanych wymagań, ale jeśli mogę, to chciałbym o niego zadbać w tym przedziale do 150zl za 6L.
 
Zielony34 napisał:
Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia.

Dokładnie w takiej kolejności jakiej je ułożyłeś od siebie dorzucę jeszcze Neste Premium 5W40. Konstrukcja niby stara ale tak udana, że klepana praktycznie do 2016 r. :)
 
Stara porządna jednostka dobrze znosząca LPG, nowszy model 140 KM od Nissana to już nie było to samo. Mam do czynienia z taką Laguną, i troszkę pomagałem wyprowadzić ją na prostą. Auto robi małe przebiegi roczne max 6 kkm, po Elfie SXR który był trzymany 2 lata zrobiły się osady, przy zmianie poszła płukanka LM 2662 i Specol 5w40 z AR9100, po roku silnik był czyściutki w środku, bardzo fajnie na tym setupie pracował. Po roku znowu płukanka i poszedł Eurol Super Lite 5w40, olej z wysokim poziomem ZDDP i wapniem, TBN ca 11. Dobre zabezpieczenie silnika i będzie czysto w środku. Do LPG nie dawałbym olejów C3, bo przy tym paliwie występuję podwyższone kwaśne środowisko, potrzebny jest wyższy TBN. Imho w związku z tym interwały max 10 kkm.
 
Hydropopychacze zaworowe, oleju coś bierze, ale F4R brał olej od fabryki.

Neste już jest droższym olejem, ale wiem, że jest również bardzo dobry.

Przy LPG TBN jest bardzo istotne, wiem o tym. Wymieniam co 10 tysięcy z filtrem.

Mam zamiar zastosować płukankę + wlać na 5 tysięcy km Specola 5W40 czystego i przy pełnym przebiegu po 5 tysiącach przejść na jakiś olej, który bedzie już 10 tysięcy siedział w silniku. Pytanie, czy taka kolejność, którą podałem jest dobra, czy coś można w tym zmienić? Szczególnie mnie zastanawia, czy Specol +AR bedzie lepszy od Eurola, lub Shella?
 
z AR zawsze bedzie lepiej, tzn nie uzyskasz na zadnym z tych olejow takiego obnizenia tarcia w kazdej temperaturze a nawet podczas rozruchu silnika te setne sekundy AR potrafi chronic na powierzchni gdzie olej jeszcze nie dotarl.
Nie musi byc Specol jak chcesz na te 5tys to nawet Lotos Synthetic Plus 5w40 wystarczy.
Rozumiem ze zalewasz AR2300 na te 5tys km? Oprocz czyszczenia ma tez dodatkowy ester co obniza tarcie.
 
Neste powinno się zmieścić w wyznaczonym budżecie. Ogolnie do normalnego uzytku w tym silniku spokojnie wystarczy sam dobry olej i czy to Shell, Neste czy Eurol super lite Ty ani F4R duzej różnicy nie odczujecie.
 
Nie, AR2300 nie zalewam na te 5000km. Raczej na 5000km zalewam olej przejściowy, bo chcę, aby resztki płukanki wraz ze świeżym olejem, podczas pracy dopłukały resztę i tę resztę olej zebrał do filtra, oraz lubię mieć zmieniony olej przy pełnym przebiegu.

Plywak - potrzebuję 6L, jak chcę Neste z pewnego źródła, to cięzko bedzie z przesyłką się w 150 zmieścić... ;/ Tak, mam tego świadomość, że silnik nie wymaga wybitnego dbania o jakość oleju, bo to stary "żeliwiok", który zniesie wiele [z tego względu własnie ten silnik chciałem] i nazwać to można głupotą, lub marnowaniem pieniędzy, ale chyba chcę mieć tę świadomość, że jest od środka czysty i dobrze zabezpieczony.

Jeszcze mam do Pawelusa pytanie - dlaczego uważasz, że Eurol Fluence szału nie robi? na forum AR Tomek bardzo chwali oleje Eurola.
 
tak jak pisałem, jest to LowSaps więc nie ma sensu takie stosować a jak wiemy olej ograniczony normami z natury nie może być super,hiper dobry.
Zielony34 napisał:
na forum AR Tomek bardzo chwali oleje Eurola.
i nie tylko na forum AR ale na kazdym ktorym jest. Z całym szacunkiem do Tomka i jego wiedzy ale juz troche sledze rozne fora kilka lat i jak dawniej polecał nie tylko oleje które ma na sklepie tak ostatnio w każdym poście ląduje Eurol. (te 2 ktore sa przebadane z Eurola sa w porządku)
 
uuuu, cenna informacja.... Eurola w takim razie odpuszczam.
 
Eurol to taki średniak, miałem go zalanego do jednego auta i jakoś bardzo zadowolony nie byłem. Dosyć dużo oleju mi pobierał silnik na nim.
 
O tego Neste chyba chodzi https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/neste/neste-premium-5w40-sl-cf-4l,p1170417470

[mention]pawelus[/mention] nie tylko te są w porządku, bo jest ich więcej, ale faktycznie nie chodzi o to, żeby ciągle polecać to samo. Choć z drugiej strony nie dziwię się ludziom, którym sprawdził się jakiś olej i polecają tylko jego. Nie piszę o tym przypadku tylko w ogóle.
 
pompon85 napisał:
Eurol to taki średniak, miałem go zalanego do jednego auta i jakoś bardzo zadowolony nie byłem. Dosyć dużo oleju mi pobierał silnik na nim.
Co to za olej był dokładnie? Branie oleju głównie wynika z wysokiego Noacka, niskiej temperaturze zapłonu lub źle dobranej lepkosci
 
Eurol ma swoją blendownie? Bo prawdę mówiąc mało wiem o tej marce.

Odnosnie NOACK, że olej ma wartość 8% czy 10% nie oznacza to automatycznie, że dojdzie do większego zużycia oleju. Na to wpływa wiele czynników.
 
Wracając jeszcze do NOACK-a, ważne są tutaj normy, które olej musi spełnić, według API od SL do SN, nie może być większy niż 15%. Oczyście oleje pełno syntetyczne mogą się pochwalić mniejszymi wartościami, nowoczesne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarka generują dużo ciepła, takie oleje zachowają dłużej swoją lepkość i zapewniają większą czystość silnika w tych konstrukcjach.
 
Back
Top