• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna II PHII 2005 2.0-135KM F4R+LPG

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
No to aby uporządkować i rozwiać wątpliwości, zakładam temat o swoim samochodzie. Wstępnie ustaliliśmy na forum AR, że dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia. Interesuje mnie też Specol z dodatkiem AR9100, bo cenowo wychodzi równie fajnie, a zapewnia lepszą ochronę, szczególnie zimą. Będzie zastosowana płukanka w Lutym i chciałbym przejść na jeden z wyżej poleconych mi specyfików. Silnik jest starą technologią lat 90tych, on nie ma wyżyłowanych wymagań, ale jeśli mogę, to chciałbym o niego zadbać w tym przedziale do 150zl za 6L.
 
https://allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-ultra-5w-40-6l-7756360432?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=NzNjZTBjMmQtN2FiYS00OTU2LWIzZTktNjY5NTgxMWFmZjRiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b2bd3635-aa9f-4969-ad93-2b5ec8299796
 
Tak jak Ci pisałem na forum AR jest Shell Helix Ultra i Shell Helix Ultra-I warto się upewnić bo miałem sygnały od osób którym polecałem, Shela, ze mimo iż w opisie sklepu nie było, ze to wersja Ultra-I to taką dostawali. Ultra-I został czasowo wypuszczony po awarii w rafinerii GTL w Katarze gdy produkcja GTL spadłą. Miał być tylko tymczasowo ale na rynkach wschodnich nadal można go dostać.

Tak wygląda ten HC


Zielony34 napisał:
Płukanka K2 jest tania, bo jest robiona u nas, czy po prostu takie dziadostwo?
Jest tania bo i jest robiona u nas i pewnie po za naftą nie ma nic w skłądzie. Uszkodzić silnika nie uszkodzi bo nawet jak kupisz pół litra nafty w castoramie to możesz uzyć jako płukanki ;)
 

Attachments

  • shell_helix_ultra_5w40_engine_oil_1511943506_f0e9c97c.jpg
    shell_helix_ultra_5w40_engine_oil_1511943506_f0e9c97c.jpg
    66,4 KB · Odwiedzin: 1030
No to ten z aukcji, który podałem, to nie jest na szczęście ten Ultra I. Co do płukanki, to nawet przez moment myślałem, żeby wlać z 350ml oleju napędowego, ale nie wiem, czy to dobry pomysł.
 
Jak już chcesz po taniości to nafta z castoramy czy innego obi lepiej rozpuszcza nagary i laki niż olej napędowy. W końcu w samochodowej kosmetyce większość preparatów do usuwania smoły opiera się nafcie, niemniej przy cenach dedykowanych markowych płukanek nie wiem czy jest sens ;)
 
LM, Valvoline, czy inna płukanka za 350ml chyba około 30zł.
 
LM zwykła ok 25zł, za Proline 35zł płace. Tak jak pisałem jak chcesz po taniości możesz przetestować zwykła naftę z marketu po 10zł za pół litra i dać znać jak efekty albo kupić jakąkolwiek tania czy to z K2 czy Mojeauto bo pewnie w 100% na nafcie się będą opierać.
 
No, chyba na nafcie to zrobię, bo w Leroy Merlin za 12.95 jest 500ml nafty. Temu silnikowi to nie zaszkodzi, jak popracuje z dolaną naftą przez 10, czy 15 minut.
 
AR9100 dodany w standardowej dawce daje tyle co najlepsze oleje w klasie pod kątem ZDDP i mycia silnika. Jak będziesz kupował ten komplet zapytaj o AR2820 odlany z beczki, potrzymany do 1h zrobi robote. Wszystko w komplecie w jednym koszcie dostawy.
 
pytanie, jak wyjdzie cenowo AR2820, bo raczej wątpię, że tyle samo, co nafta.

Fajnym rozwiązaniem byłoby wziąć do tego Shella AR9100, ale to już są spore koszta.
 
http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR2820-Professional-Engine-Flush-200-ml-z-beczki/162 czyli wlewam to do starego oleju w ramach płukanki?
 
No dobra, będę rozważał. Do wymiany mam miesiąc i około tysiąca kilometrów.
 
Czyli spinając temat, to wleję Shella Helix Ultra 5W40 i jeśli będę chciał coś lepszego w przyszłości, to albo dolewać AR9100, albo przejść na Meguina, lub Ravenola.
 
ile AR 9100 bym potrzebował na 5.5L oleju? Gdzie dostałbym go najtaniej?
 
a nie ma żadnych analiz Shella nawet na rosyjskich forach? Dobrze mi się coś kojarzy, że ktoś pisał na forum Alfy o tym, że na rynek rosyjski jest inny Shell i analizy tamtego oleju mogą być inne od naszych?
 
jest u ruskich z 2014r, wypadl bardzo dobrze,teraz zbiorka jest na nowa analize by sprawdzic czy rozni sie od rosyjskiej.
nie ma co dalej się głowić bierz Shella bedzie silnik zadowolony.
 
Nie, nie głowię się już, mam już ułożony plan olejowy. Zastanawiam się po prostu nad najświeższymi informacjami.
 
Po ile ta zbiórka na analizę tego shell'a ? Ten olej zawsze mnie interesował i coś bym się dorzucił.O ile podchodzi w ogóle do 1.8t. Sorry za OT.
 
Back
Top