• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna II PHII 2005 2.0-135KM F4R+LPG

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
No to aby uporządkować i rozwiać wątpliwości, zakładam temat o swoim samochodzie. Wstępnie ustaliliśmy na forum AR, że dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia. Interesuje mnie też Specol z dodatkiem AR9100, bo cenowo wychodzi równie fajnie, a zapewnia lepszą ochronę, szczególnie zimą. Będzie zastosowana płukanka w Lutym i chciałbym przejść na jeden z wyżej poleconych mi specyfików. Silnik jest starą technologią lat 90tych, on nie ma wyżyłowanych wymagań, ale jeśli mogę, to chciałbym o niego zadbać w tym przedziale do 150zl za 6L.
 
Czyli raczej Shell Helix Ultra 5W40 na GTL, lub Specol Gold z dodatkiem AR9100? Któryś wybór jest lepszy, czy oba te warianty są na równi? Czy może Neste Premium? Szkoda, że City Pro jest tak drogi...

w każdym razie, którego oleju bym nie wybrał, i tak będzie to lepszy wybór niż, obecny Max Life, prawda?
 
Jako alternatywę i mieści się w budżecie: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39

Który wariant lepszy? Warto by było mieć analizę z Twojej jednostki napedowej.
 
Meguina nie dostanę w tym budżecie, już szukałem. Przypominam, że potrzebuję jakieś 6L, to jest ponad 200zł za Meguina. No analizy z silnika raczej robił nie będę. Zastanawia mnie po prostu, czy w tym budżecie dostanę coś lepszego od Valvolina. Bardzo korzystnie cenowo wychodzi Specol, który ma dosyć pochlebne opinie w internecie [około 100zł za 6L z przesyłką od Tomka] a jeszcze z dodatkiem AR 9100 bardzo dobrze chroni silnik. Na forum AR, między innymi Plywak polecił mi Shella, który jest na GTL i miałbym go za 141 z Allegro od oficjalnego przedstawiciela. Niestety Meguin, czy Ravenol są poza moim zasięgiem, bo w budżecie do 200zł nawet bym nie pytał, co lać :D Jeszcze ten Neste Pro mnie ciekawi, czy byłby lepszym wyborem od S+AR i Shella?
 
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html

Tutaj za 129zl, taniej ponieważ bezpośrednio z Niemiec, do tego 29.90 zł/1 litr, mamy prawie 160 zł. Ale nie wiem czy uwzględniasz w tej kwocie koszt przesyłki (?)

Ewentualnie wybrałbym Shell-a.
 
Tak, chciałbym się do 150 zmieścić z przesyłką. Czy ten Kolega Berlin na prawdę ma sprawdzone oleje? Mozna mu zaufać?

No Meguin 6L 184.70 z przesyłką, niestety odpada.... ;/

Czyli jednak Shell będzie lepszym wyborem, niż S+AR koniec końców?
 
Tak, pod względem oryginalności sprzedawanych olejów. Ja kojarze tego sprzedawcę, bo zamawiałem jakieś 10 lat temu [!] od niego Castrola na Allegro.
 
Jeżeli chodzi o Meguin-a nie masz się o co martwić. Ja następnym razem zamówię u niego dla ojca Super Leichtlauf Driver 0W-40, ponieważ jest jeszcze tańszy.

W przeciwnym razie wybrałbym osobiście Shell-a.
 
OK, dziękuję za pomoc, już wiem, na czym stoję.

0W40 jest dopuszczalny w moim silniku. Zobacze, po ile ma tego Meguina.
 
To akurat nie było zalecenie, ale możesz go wziąć pod uwagę. Ale swobodnie mozesz wybrać Shell-a, dobre źródło podał Ci [mention]Plywak[/mention]
 
OK, sprawdzę po 5 tysiącach tego Shella. Na 5000km wleje czystego Specola 5W40, bo jak pisałem - Tomek ma go za 96zł za 6L już z przesyłką, a to tylko olej przejściowy.

a co do Shella, to pytałem przedstawiciela i zarzeka się, że ma bazę GTL, bo Plywak kiedyś mi pisał na forum AR, że różnie z tymi bazami bywa.

a tak swoją drogą, uczepię się jeszcze tego Specola - ktoś robił analizę? To faktycznie jest PAO, lub PAO\Ester? Serio, jest to syntetyk? Za te pieniądze...?
 
Ten Specol to będzie mieszanina VHVI, ale nie wykluczam domieszki PAO.

PAO w rzeczywistosci jest bardzo drogi w produkcji oraz jest duże zapotrzebowanie na rynku, nie tylko do produkcji olejów bazowych. Estry jeszcze droższe. Więc za te pieniądze pełno syntetyczny olej? Nie...

Odnośnie Shell-a [mention]Plywak[/mention] ma rację.
 
No czyli dokładnie tak, jak myślałem... Jedyne, co znalazłem w internecie, to to : https://forum.autokacik.pl/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://imagizer.imageshack.us/a/img924/7333/1QrHoR.jpg&key=8f21b1ba5555cd49d5b6fedffe7671531cbdf3400f8da7b5bc2bd2fb0f626ca2
 
ktoś analizował tego Shella i dowiedział się, ile ma TBN i Noacka?
 
Płukanka K2 jest tania, bo jest robiona u nas, czy po prostu takie dziadostwo?
 
Na analizę Shella 5W-40 jest zbiórka ;) Co do bazy to @pływak ma rację, ale Shell na butelkach bez GTL nie dawał napisu informującego o tym że taka jest baza więc łatwo sprawdzić co siedzi w butelce.
 
 

Attachments

  • Screenshot_2019-01-13-10-27-00.png
    Screenshot_2019-01-13-10-27-00.png
    855,7 KB · Odwiedzin: 943
Back
Top