• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna II PHII 2005 2.0-135KM F4R+LPG

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
No to aby uporządkować i rozwiać wątpliwości, zakładam temat o swoim samochodzie. Wstępnie ustaliliśmy na forum AR, że dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia. Interesuje mnie też Specol z dodatkiem AR9100, bo cenowo wychodzi równie fajnie, a zapewnia lepszą ochronę, szczególnie zimą. Będzie zastosowana płukanka w Lutym i chciałbym przejść na jeden z wyżej poleconych mi specyfików. Silnik jest starą technologią lat 90tych, on nie ma wyżyłowanych wymagań, ale jeśli mogę, to chciałbym o niego zadbać w tym przedziale do 150zl za 6L.
 
Ja dolewam, bo słyszałem, żeby uchronić ten rozrząd od szybkiego zużycia to trzeba mieć wysoki poziom. Ile w tym prawdy. Nie wiem.
 
Wysoki poziom to jednoz ale ja już o tym pisałem - CCS jest bardzo ważnym parametrem przy napędach rozrządu opartych na łańcuchach, oraz przy napinaczach hydraulicznych.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Akurat dolewanie oleju do zużytego w silniku niewiele zmienia w kontekście uzupełnienia zasadowości czy ochrony jakie pełni olej.
Kwestia zrobienia UOA i wiadomo czy olej daje radę na 10-12 a może 17 kkm.
Rodzinna Laguna 2.0 w sobotę miała zmianę oleju po roku ca 7 kkm (łącznie ma niecałe 150 kkm) zużycia oleju brak, 70% miasto i ciężka noga. Olej 5w40 z kategorii tłuściochów.
 
Na pewno będę informował w tym temacie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Niedługo dojedzie do mnie Clio 2 Sport ph2 z ok 235kkmprzelotu. Mam nadzieję, że 0W40 krzywdy mu nie zrobi. Dam znać co wlałem i jaki pobór. :)
 
Mam nadzieję, że 0W40 krzywdy mu nie zrobi.
nie zrobi. Jeśli to wersja uturbiona to nawet polecam. Z tego jednak, co się orientuję, to silnik wolnossący. Polecam albo Meguina 5W40, albo Extreme Lubricants GTC 5W40.
 
Mam f4r w scenicu żony i dolewam max 0,5 l przez 10000, samochód z 2004 r, przebieg 250 tys. Teraz jej wlałam maxlife 5w40 i na zimę ceratec


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Zostało mi 400km do zmiany oleju. Pewnie w następny weekend przechodzę na Meguina.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Wleciał Meguin 0W40. Po przejechaniu około 40km utrzymuje się jeszcze efekt "świeżego" oleju, czyli silnik chodzi "gładko". Pierwsze efekty w kwestii poboru oleju powinienem zaobserować jeszcze w tym miesiącu, bo do świąt powinno pęknąć około 1000km.
 
@B32 Pytanie do @poziom1989

U mnie jest za wcześnie, żeby cokolwiek oceniać.
 
Last edited by a moderator:
@B32 Czesto sie obserwuje, ze po przejsciu z oleju HC (VHVI) na PAO, dochodzi do zwiekszonego poboru oleju. Wedlug moich informacji to depozyty w okolicach pierscieni olejowych sa winne, po przejsciu na PAO z polaczeniem aktywnie myjacych detergentow sa usuwane, pobor oleju poczatkowo wzrasta, lecz po pewnym czasie sie stabilizuje. Potwierdzam to takze na przykladzie mojego auta, zgodnie z ksiazka serwisowa byl wymieniany od poczatku jakis SAE 5W-40 z pewnoscia HC, po zastosowaniu szybkiej plukanki i wlania oleju 100% PAO po przejechaniu ok. 500 km olej wygladal tak:
 
Back
Top