• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna II PHII 2005 2.0-135KM F4R+LPG

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
No to aby uporządkować i rozwiać wątpliwości, zakładam temat o swoim samochodzie. Wstępnie ustaliliśmy na forum AR, że dobrym wyborem będzie Shell Helix Ultra 5W40, Eurol Fluence 5W40, lub ostatecznie Specol Gold 5w40. Dotychczas lałem Valvoline Max Life. Prosiłbym o ułożenie olejów w kolejności od najlepszego do najgorszego z tego zestawienia. Interesuje mnie też Specol z dodatkiem AR9100, bo cenowo wychodzi równie fajnie, a zapewnia lepszą ochronę, szczególnie zimą. Będzie zastosowana płukanka w Lutym i chciałbym przejść na jeden z wyżej poleconych mi specyfików. Silnik jest starą technologią lat 90tych, on nie ma wyżyłowanych wymagań, ale jeśli mogę, to chciałbym o niego zadbać w tym przedziale do 150zl za 6L.
 
A jeśli zmieniać co 10 tysięcy w silniku wolnossącym?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie widze nic przeciwko. Te nowoczesne oleje bazujace na HC sa wysokiej jakosci, lecz trzeba wiedziec co kupic... niestety sa roznice w jakosci.
 
No mnie właśnie ten SXR zastanawia, bo cena mała nie jest, jak na HC. Wydaje się, że HX 8 byłby lepszy a na pewno tańszy. No i ma chociaż molibden w przeciwieństwie do SXR.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Samochód na warsztacie, kończy się silnik uszczelniać, bo jak się okazało, parę rzeczy puściło. Po uszczelnieniu, kontrola poboru oleju.
 
Oleju ubyło po uszczelnieniu, ale mam wrażenie, że ustało, bo już się zdenerwowałem i postanowiłem zastosować metodę radykalną - A4 i 180km\h, ponad 5000rpm. Oleju ubyło SROGO, ale.. Chyba któryś pierścień się poruszył wreszcie, ponieważ pomimo agresywniejszej jazdy dwupasmówką ostanimi czasy na odcinku 70km nie odnotowuję ubytków. Znowu płukanka pójdzie, tym razem mniej agresywna, niż nafta - LM, albo Valvo. Muszę popytać forumowego speca od dodatków, co będzie lepsze.

Jeszcze mam pytanie - czy można na zimę zostać przy Totalu 7000 10W40, kiedy karta charakterystyki podaje -24, test -37. Uśredniając, powiedzmy -30. Patrząc na zimy, to tak średnio u nas z tęgimi mrozami. Z przyczyn wiadomych - nie przejdę na Meguina, czy Ravenola, albo Mobila FS, jak silnik chleje olej, bo szkoda pieniędzy. Druga kwestia - silnik świetnie na nim chodzi, nawet na wysokich obrotach przy prędkościach 140-160km\h jestem zachwycony. Molibden, ZDDP, oraz lepkość w wysokich temperaturach robią robotę. Siedzi gdzieś jednak z tyłu głowy ta obawa, że silnik zimą po całej nocy nie dostanie właściwej dawki smarowania na czas.
 
Instrukcja przewiduje stosowanie 10W-40? Jeżeli tak i nie ma zaznaczone że przy regularnych spadkach poniżej 0 stosować 5W to lej bez obaw. Silnik i układ smarowania będą dostosowane do 10W w niskich temperaturach. Wiadomo, lepiej 5W albo 0W, ale jeżeli instrukcja nie wymaga to 10W silnika nie zabije.

Co do kolejnego płukania to może dolej teraz AR2300 i przejeździe z nią te 10000 km? Ew. pomyśl o laniu oleju LM z MoS2, wycofuje ci silnik jak trzeba tylko to trochę potrwa.
 
Ten samochód uwalnia we mnie tryb jazdy "na leniwca" podobnie jak Merol E 320 - cicho / miękko i spokojnie ;) Co tam nie zaleję jest podobnie, choć co nie co da się wyczuć - a teraz jest tam Eurol Super Lite 5w40.
Krzywdy z 10w40 jakoś nie będzie.
 
F4R to konstrukcja skonstruowana w 1993r, jemu nic nie zaszkodzi :D Polska, jak i Niemiecka instrukcja obsługi podaje 10W40 dla wszystkich silników benzynowych, jak i zasilanych LPG. Na zimę może mu wlać do tego Totala AR9100?
 
Po co dolewać Ar do tego Totala ? Widzę ze @Z[mention]Zielony34[/mention] jesteś zadowolony z podpowiedzi i zakupu :D
 
oj bardzo. Fajnie lata na wysokich obrotach, przy LPG i przy redukcji + but w podłogę. Pamiętam, że silnik podobnie fajnie chodził na Valvoline, ale ostatnio ten, co kupiłem miał API SM, a ten co lezy w szafie już SN i ciekaw jestem, na ile się pozmieniał skład...

Ciekaw też jestem, co ma w składzie Elf STI, czy rzeczywiście jest to kolejna kopia Totala, jak w przypadku Energy i SXR. Może gdzieś na Rosyjskim, albo Niemieckim forum ktoś zrobi kiedyś analizę.
 
Aktualizacja:

zastosowałem podczas ostatniej zmiany LM 2662 i powróciłem do Valvoline Max Life. Po przejechaniu 6100km nie dolałem ani kropli oleju. Oleju ubyło, ale nie tyle, co do tej pory ubywało. Jeśli uda mi się dojechać do interwału 10 tysięcy dolewając max 1L to będę szczęśliwy.

Następnie wleci płukanka testowa, którą otrzymałem, oraz Meguin Driver 0W40. Podejrzewam, że przy obecnej częstotliwości jazdy może to być Grudzień przed świętami.
 
Te żeliwioki brały oleju już w Lagunie pierwszej generacji. To konstrukcja lat 90 tych. Ile Ci tego oleju bierze?
 
Jak zrobiłem trasę ponad 900 km to musiałem wlać 700 ml, aby znów mieć stan na maksa. Droga powrotna 400 ml, aktualnie jeszcze mniej, więc stopniowo spada. Ale tak czy owak będzie brać jakąś ilość, w silniku było sporo syfu, sam Meguin bez płukanki po ok. 500 km wyglądał jakbym spuścił z diesla, od pewnego czasu pływa płukanka, ma sporo dyspergatorow, więc nie martwię się. Ale mimo wszystko zostaje do lutego i płukanka AR2820 i nowy olej.
 
tak bym zrobił. Porządna płukanka i ze dwa skrócone interwały poprzedzone płukankami. Mnie na początku brał 2-2.5L na 10 tysięcy, a mechanicy i tak mi mówili, że jak na tą jednostkę, to nie ma czym się przejmować.
 
przyjemny update ;)
 
czekam do momentu osiągnięcia na bagnecie "minimum" i zgaśnięcia przed ostatniej kropki na komputerze po nocy postoju.
 
tak jak pisałem, jest to LowSaps więc nie ma sensu takie stosować a jak wiemy olej ograniczony normami z natury nie może być super,hiper dobry.

i nie tylko na forum AR ale na kazdym ktorym jest. Z całym szacunkiem do Tomka i jego wiedzy ale juz troche sledze rozne fora kilka lat i jak dawniej polecał nie tylko oleje które ma na sklepie tak ostatnio w każdym poście ląduje Eurol. (te 2 ktore sa przebadane z Eurola sa w porządku)

Na pewno nie w każdym poście. A jak ląduje to są ku temu powody. Nie pisz proszę nieprawdy bo polecam również oleje, których nie mam u siebie.
 
Back
Top