• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna III 2.0 Turbo 205 KM

adam1987

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna III 2 2.0 T 205
Marka samochodu
Renault Laguna III
Budżet/ile litrów
250 zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo 205 F4rt
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 RN 0710
Jaki olej masz obecnie
Meguin Super Leichtlauf 5w40
Witam
Szukam oleju który odpowiednio zabezpieczy auto na następne lata użytkowania.
Auto posiada LPG, na hamowni wykazało spory bonus od fabryki gdyż w serii ma 218KM 320 Nm.
Planuje zrobić chiptuning z wymianami mechanicznymi na około 260-270 KM oraz do 400 Nm.

Od 4 wymian lany jest Meguin Leichtlauf 5w40 kupowany w Niemczech, dodatek Archoil 9100 naprzemian z 9200v2

Obecnie cena tego oleju skoczyla z 30 euro na 40-45 euro i w niższej cenie około 35 euro mogę kupić Liqui Molly Leichtlauf High Tech 5w40.
Biorę pod uwagę również:
Mihel 7900 5w40
Ravenol Vst turbo 5w40

Co byście mi doradzili?
 
Po rozmowie ze sprzedawca w jednym sklepiw z olejami odmówiłem Liqui i biore do czasu chiptuningu Specol Gold 5w40 z dodatkiem AR 9100 a po chipie docelowo Millers EE Performance 5w50.
 
Po rozmowie ze sprzedawca w jednym sklepiw z olejami
🤣

Specol Gold 5w40
To już lepiej było faktycznie wlać Lotosa. Fajny olej za przyzwoite pieniądze.

Millers EE Performance 5w50.
Po co? Millers to żadne cudo, dodatkowo jeszcze nie wiem, po cholerę Ci tam 5W50? Chyba tylko po to, żeby więcej nagaru nawaliło na pierścienie. Brawo, masz dobre polecenia, to poszedłeś do "sklepu z olejami" gdzie wciskają to, na czym mają największą marżę przy najniższej wiedzy. To się nazywa mieć łeb do interesów... ;)
 
A no tak tutaj nikt nie wciska tego na czym robi marzę;) rozumiem ze Millersem, Ravenolem nie handlujecie wiec nie polecacie:)
Sami robiliście analizę Specola i chwaliliscie ze dobry olej z pakietem fajnych dodatków a jak człowiek wybiera ten olej z dodatkiem AR9100 to nagle lepiej Lotosa wziąć gdzie porządnej analizy Lotosa nie ma.
 
🤣


To już lepiej było faktycznie wlać Lotosa. Fajny olej za przyzwoite pieniądze.


Po co? Millers to żadne cudo, dodatkowo jeszcze nie wiem, po cholerę Ci tam 5W50? Chyba tylko po to, żeby więcej nagaru nawaliło na pierścienie. Brawo, masz dobre polecenia, to poszedłeś do "sklepu z olejami" gdzie wciskają to, na czym mają największą marżę przy najniższej wiedzy. To się nazywa mieć łeb do interesów... ;)
No na tym Specolu właściciel sklepu narobił taka marzę, ze na długi czas pracować nie będzie musiał:)
5w50 planuje bo auto będzie po chiptuningu i zmianach mechanicznych.
 
A no tak tutaj nikt nie wciska tego na czym robi marzę
Pokaz mi, kto z nas to robi. Udowodnij, kto z użytkowników, kto nie jest handlarzem, czymś tutaj handluje.

5w50 planuje bo auto będzie po chiptuningu i zmianach mechanicznych.
A co ma do tego chip i zmiany mechaniczne?


Lotosa wziąć gdzie porządnej analizy Lotosa nie ma.
A po co ci ta analiza, jak i tak nic byś z niej nie wiedział?

Jakie to mody mechnaiczne sa w planach?
Pewnie silnik od lokomotywy, bo nie wyobrażam sobie, żeby w F4RT trzeba było oleju 5W50, nawet po modach. Te silniki w wersji GT 204KM z bonusem fabrycznym latają na 5W30\0W30. Ale "pan ze sklepu z olejami" wie lepiej ;)
 
Jeśli bym mocno upalal to pewnie tak, auto jest użytkowane jako daily, robi 30k km rocznie.
Zdarza się, ze wykorzystuje potencjał silnika, po zimie ugadany jestem na tuning mechaniczny ( IC, wtryski i turbo m3rs, dolot, DP) i strojenie. Olej 5w50 myślę to bedzie dobry wybór, możliwe, ze się mylę tylko proszę o rzeczowe tłumaczenie a nie w stylu ( nie bo nie, sprzedawca Ci wciska itp.)
 
Pokaz mi, kto z nas to robi. Udowodnij, kto z użytkowników, kto nie jest handlarzem, czymś tutaj handluje.


A co ma do tego chip i zmiany mechaniczne?



A po co ci ta analiza, jak i tak nic byś z niej nie wiedział?


Pewnie silnik od lokomotywy, bo nie wyobrażam sobie, żeby w F4RT trzeba było oleju 5W50, nawet po modach. Te silniki w wersji GT 204KM z bonusem fabrycznym latają na 5W30\0W30. Ale "pan ze sklepu z olejami" wie lepiej ;)
Na każdym forum pojawia się osoba która nie chce pomóc a się powymadrzac, Ty jesteś taka osoba. Dziękuję za opinie, napisałeś w tym wątku to co chciałeś, udaj się w inne miejsce i tam "pomagaj"
 
Już wyobrazam sobie ten "projekt"...😉 Jakie to mody mechnaiczne sa w planach?
Jak pisałem wcześniej Intercooler Fmica, dolot, nowe turbo i wtryski m3rs, Downpipe 2" 75 ,tłumik środkowy do przerobienia i końcówki układu wydechowego do wymiany ze względow estetycznych.
 
Od razu 20W50, żeby te końcówki układu wydechowego ładniej wyglądały, jak pierścienie staną. Chociaż 5W50 może też wystarczy ;)
 
Czekaj, czekaj, czyli dobrze rozumiem, poza turbo, nie robisz żadnej modyfikacji słupka i elementów mających styczność z olejem, a do czasu strojenia chcesz przyżydzić na oleju? Sorry, ale albo ja czegoś nie rozumiem, albo tutaj nie ma żadnej logiki ;).

Poza tym.
Oleje Specola są takie, jaka jest ich cena, analizy, jednych wyszły spoko, innych totalnie z d. do tego nie posiadają żadnych oficjalnych aprobat, także w sumie w każdej serii może pływać co innego, bo nic ich nie zobowiązuje do przestrzegania jakichkolwiek standardów. Zobacz sobie analizy, A5 wyszedł jak C2, C2 jak nie wiadomo co, A3/B4 jak A5, jakby etykiety przyklejali losowo na co się trafi 😄

Co do 5W50, też nie wiem po co, skoro nie robisz żadnych modyfikacji słupka i jedziesz na fabrycznych bebechach. Ale jak chcesz, pomijając zaaajedużą rozpiętość SAE, co samo w sobie wyklucza się z wysokimi temperaturami, o których z resztą wspominasz, że względu na wiadro wiskozatorów w takim oleju, a Millers EE Perf. to nadal zwykle HC. Bardziej lepki olej wolniej krąży po układzie smarowania i ma mniejszą przewodność cieplną, przez co wbrew temu co chcesz osiągnąć, będzie podnosił temperaturę węzłów tarcia. Generalnie turbo mające ograniczony przeplyw oleju, osiągające ogromne temperatury, będzie Ci z całego serduszka wdzięczne za taki olej, szczególnie za pozostawione przez niego depozyty, tym będziej, jeżeli Millers we wszystkich EE Perf. stosuje Molyvan ;)
 
Last edited:
Pewnie takie sety polecił ten sam, co mu olej sprzedawał w sklepie ;)

Pachnie mi ten temat prowokacją ;)
 
Od razu 20W50, żeby te końcówki układu wydechowego ładniej wyglądały, jak pierścienie staną. Chociaż 5W50 może też wystarczy ;)
Po prostu zamilcz, nic konstruktywnego nie wnosisz oprócz sarkazmu i przemadrzania się. Znam Twoja opinię i jaki olej polecasz, dziękuję nie skorzystam z porady.
Post automatically merged:

Czekaj, czekaj, czyli dobrze rozumiem, poza turbo, nie robisz żadnej modyfikacji słupka i elementów mających styczność z olejem, a do czasu strojenia chcesz przyżydzić na oleju? Sorry, ale albo ja czegoś nie rozumiem, albo tutaj nie ma żadnej logiki ;).
A co zły olej? Przecież wg analizy to jest spoko olej, dopakowany AR9100 powinien dawać radę. Jeden maksymalnie dwa krótkie interwały mu zaszkodzą na tym oleju ale już na poleconym przez kilka osób Shell Helixie Ultra 5w40 będzie miód malina? Ja też nie rozumiem Waszej forunowej logiki, może po prostu jej nie ma?
Post automatically merged:

Specol nawet aprobat nie ma i pewnie by ich nie dostał patrząc na to jak wychodziły niektóre analizy.
Chodzi Ci o specyfikacje? No przecież posiada ich wiele w tym tę ktora mnie interesuje czyli RN0710, chyba ze o Twoja aprobate chodzi to faktycznie możliwe, ze nie posiada
 
Last edited:
Kolega chyba nie rozumie, lub stara się nie zrozumieć. Zadajesz pytanie o dobry olej. Dostajesz odpowiedzi w dobrej wierze, masz je w nosie, zalewasz i tak po swojemu i ok 👌 Mówimy Ci że Twoje zmiany w silniku itp. to tak na prawdę pryszcz dla oleju i nie trzeba lać nic więcej niż dobre 5W40 typu Shell czy Lotos. Też masz to w nosie i wiesz lepiej. W końcu i tak nie lejesz tego co chciałeś wcześniej tylko zmieniasz nagle na Specola, i na uwagi że to przecież już trzeba było lać co mówiliśmy to też jakaś obraza. Ja już nie wiem jak to rozumieć.
Specol jest jaki jest, dużo osób tutaj na nim lata i nie ma przeszkód, ale były też tu sytuację co smrodek za Specolem zostawiły. Ja jeżdżę Laguną, co prawda dCi, i ten i Twój to dobre jednostki, ale to żadna technologia kosmiczna, nawet po "chipie". Lać dobry olej i wymieniać co 10 tys. i koniec filozofii.
 
Czekaj, czekaj, czyli dobrze rozumiem, poza turbo, nie robisz żadnej modyfikacji słupka i elementów mających styczność z olejem, a do czasu strojenia chcesz przyżydzić na oleju? Sorry, ale albo ja czegoś nie rozumiem, albo tutaj nie ma żadnej logiki ;).

Poza tym.
Oleje Specola są takie, jaka jest ich cena, analizy, jednych wyszły spoko, innych totalnie z d. do tego nie posiadają żadnych oficjalnych aprobat, także w sumie w każdej serii może pływać co innego, bo nic ich nie zobowiązuje do przestrzegania jakichkolwiek standardów.

Co do 5W50, też nie wiem po co, skoro nie robisz żadnych modyfikacji słupka i jedziesz na fabrycznych bebechach. Ale jak chcesz, pomijając zaaajedużą rozpiętość SAE, co samo w sobie wyklucza się z wysokimi temperaturami, o których z resztą wspominasz, że względu na wiadro wiskozatorów w takim oleju, a Millers EE Perf. to nadal zwykle HC. Bardziej lepki olej wolniej krąży po układzie smarowania i ma mniejszą przewodność cieplną, przez co wbrew temu co chcesz osiągnąć, będzie podnosił temperaturę węzłów tarcia. Generalnie turbo mające ograniczony przeplyw oleju, osiągające ogromne temperatury, będzie Ci z całego serduszka wdzięczne za taki olej, szczególnie za pozostawione przez niego depozyty, tym będziej, jeżeli Millers we wszystkich EE Perf. stosuje Molyvan ;)
W końcu bardziej konkretne informacje. Nie jestem alfa i omegą stąd pytanie. Zrobię jeden interwal na Specolu z dodatkiem AR9100, w, warunkach zimowych gdzie w większości przypadków noga z gazu powinien dać radę i przy krótszym interwale krzywdy silnikowi nie zrobi.
Jaki olej polecasz, najlepiej z norma RN 0710 ale nie jest to warunek konieczny aby silnik delikatnie wyzylowany dawał radę? Co byś zaproponował?
 
No przecież posiada ich wiele w tym tę ktora mnie interesuje czyli RN0710
Nie posiada, tylko wg. producenta spełnia wymagania, żadnej oficjalnej aprobaty nie posiada.
Co byś zaproponował?
Koledzy wcześniej podsuwali Ci już dobre propozycje w postaci Shella HU 5W40, ja mogę dorzucić Motula X-Cess 5W40 i jak chcesz naprawdę dobrą oliwę, Mobil1 FS 0W40.
 
Back
Top