• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Renault Laguna III 2.0 Turbo 205 KM

adam1987

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna III 2 2.0 T 205
Marka samochodu
Renault Laguna III
Budżet/ile litrów
250 zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo 205 F4rt
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 RN 0710
Jaki olej masz obecnie
Meguin Super Leichtlauf 5w40
Witam
Szukam oleju który odpowiednio zabezpieczy auto na następne lata użytkowania.
Auto posiada LPG, na hamowni wykazało spory bonus od fabryki gdyż w serii ma 218KM 320 Nm.
Planuje zrobić chiptuning z wymianami mechanicznymi na około 260-270 KM oraz do 400 Nm.

Od 4 wymian lany jest Meguin Leichtlauf 5w40 kupowany w Niemczech, dodatek Archoil 9100 naprzemian z 9200v2

Obecnie cena tego oleju skoczyla z 30 euro na 40-45 euro i w niższej cenie około 35 euro mogę kupić Liqui Molly Leichtlauf High Tech 5w40.
Biorę pod uwagę również:
Mihel 7900 5w40
Ravenol Vst turbo 5w40

Co byście mi doradzili?
 
Z tym 5W50 to przesada, ale gadka ze pierścienie staną też jest przesadzona i wyolbrzymiona. W zupełności wystarczy dobrej klasy olej 5W40 - takich na rynku jest massssa. Specol ma tu opinie jaka ma, ale dużo ludzi na tym jezdzi, nawet coraz więcej warsztatów je zalewa i nic się nie dzieje.. No, ale jak się ktoś raz uprzedzi do danej marki to już mu tak zostanie. To trochę tak jak z Castrolem - solidna marka, ale opinie wśród kierowców raczej kiepskie, pomimo przyzwoitych badań.
 
Dlatego Specola potraktuje w formie ciekawostki, zrobię krótki interwał:)
Oczywiście dobrych olejów na rynku jest sporo a jak widać wybór jest dość trudny, pewnie gdyby nie skok cenowy zostałbym przy Meguinie a tak możliwe że niepotrzebnie szukam lepszego:)
 
tę ktora mnie interesuje czyli RN0710
Po co Ci ta aprobata? Nie, nie posiada jej.

ze pierścienie staną też jest przesadzona i wyolbrzymiona
Nie nie jest. Dłuższe używanie takich olejów nie prowadzi do niczego dobrego. Głównie właśnie przez wzrost temperatury spowodowanej zwiększonymi oporami. O samych formulacjach nie wspomnę, bo też nie są to lepkości szczególnie zdrowe.

Tam sobie 5W30 Shell na GTL świetnie poradzi, ewentualnie Mobil 1FS 0W40, który uważam, że jest na prawdę świetnym olejem. Czasy relatywnie tanich olejów na PAO się skończyły bezpowrotnie.
 
Fakt, jeżeli silnik stricte nie wymaga akurat oleju 5W50 to można wyrządzić wiecej krzywdy niż pożytku. Choć z drugiej strony ludzie też jezdza na takich lepkościach, czy nawet na 10W60 w pomodzonych autach i jakoś to daje rade. Ale to już pewnie mowa o bardziej mechanicznych zmianach i wyczynowej jeździe. Ja z kolei słyszałem, że taki 5W50 się dłużej nagrzewa przez, co późno osiąga optymalna temp i to jest jego głównym minusem w "cywlinej" jeździe. Czyli tak naprawdę jeździmy przez większość czasu z "niedogrzanym" olejem.
Mobil1 to oczywiście topka jeżeli chodzi o oleje w normalnych kwotach i niezapomnijmy, że jest dedykowanym olejem to aut, które mają dużo więcej mocy niż pomodzona Laguna :)
 
To ze Specol posiada na opakowaniu RN0710 nic nie znaczy. To jest tylko ich deklaracja że można stosować olej w silnikach co wymagają tej normy. Równie dobrze mogą tam sobie wszystko napisać bo nikt tego nie sprawdził.

Już wychodziły w analizach na forum niezgodności.
 
Jak chcesz tanio a solidnie to Total 9000 0w40.
Żadne 5w50, poczytaj trochę to forum, nie tylko jakieś fejsbuki i tajemne grupy. Wiedza się obroni, trzeba tylko dac jej szansę.
 
Moze zrobmy tak: jak juz bedziesz mial porobione te "mody", czipy i dejle i inne brygady RR, to na nowo zadasz pytanie uatosunkowane do aktualnej sytuacji. Poki co zalewasz specola i na tym zakonczmy.
Jak juz minie zajawka i pierwsze "inwestycje" w nowonabyty samochód, może bez wiekszych planow i podnietek da rade dobrac "dobry" i "normalny" olej do tego auta.
 
Gorzej jak na tym Specolu będzie tak samo jak na Meguinie :D co by mnie nie zdziwiło. Renowki z tych lat, nie są wybredne co do olejów. Pewnie znaczących różnic nie będzie.
 
Moze zrobmy tak: jak juz bedziesz mial porobione te "mody", czipy i dejle i inne brygady RR, to na nowo zadasz pytanie uatosunkowane do aktualnej sytuacji. Poki co zalewasz specola i na tym zakonczmy.
Jak juz minie zajawka i pierwsze "inwestycje" w nowonabyty samochód, może bez wiekszych planow i podnietek da rade dobrac "dobry" i "normalny" olej do tego auta.
To auto posiadam już 2 lata, robiłem na nim 60k km wiec to nie jest nowa zajawka. Olej zmieniany był już 7 razy również na polecamy przez Was Shell Helix Ultra 5w40 zaraz po zakupie, olej Meguin Leichtlauf który ogólnie używałem już 5-krotnie zarówno z AR 9100 jak i 9200 v2 jak i bez "dopełniaczy" czy Liqui Molly Synthoil 5w40.
Obecnie jako ze zakup sfinalizowany zaleje Specola z AR9100 a kolejny zakup możliwe że będzie Mobil 1FS 0w40, skoro doskonale się sprawdza i polecacie.
 
To trochę tak jak z Castrolem - solidna marka, ale opinie wśród kierowców raczej kiepskie, pomimo przyzwoitych badań.
To w ogóle nie jest jak z Castrolem. Castrol ma złą opinię przez fakt, że był mocno podrabiany w czasie, kiedy prowadzona była jego agresywna kampania reklamowa, później przez to padł swoją ofiarą, bo będąc olejem OEM wielu marek, zaczęto wprowadzać serwis LL. I tak się utarło źle dla Castrola. Ale, w przeciwieństwie do Specola, jak na opakowaniu jest napisane, że w środku jest A5, to jest tam A5, a nie C2, w C2 jest C2, a nie uj wie co, niepodobne do niczego, a w A3 jest A3, a nie A5 jak w Specolu. Także nie, to nawet nie jedzie po tym samym torze.
Mobil 1FS 0w40, skoro doskonale się sprawdza i polecacie.
Powiem Ci krótko. Skoro jest to olej serwisowy do samochodów pokroju Nissana GT-R, Porsche Carrera GT2/GT3 RS, etc. to chyba w Lagunie wymagającej tak pospolitej normy, jak RN0710 też się sprawdzi?

Swoją drogą, znam gościa, do którego przyjeżdżają goście serwisować kilka "prosiaków", Carrery, Panamery i inne szybkie fury. My się tutaj spuszczamy, co zalać do Laguny GT, a tam największy obrót ma Lotos 5W40 xD.
 
Muszę Ci przyznac rację:) oczywiście Laguna to bardzo pospolita fura jednak staram sie dbać o te auto zdecydowanie bardziej niż powiedzmy przeciętny Kowalski. Ma to swoje plusy i minusy, jednak jak widzisz po historii doboru oleju raczej nie oszczedzalem i starałem się dobierać olej optymalnie. Co do Meguina to po przeczytaniu mnóstwa postów, analiz właśnie na tym forum zdecydowałem się na zakup w Niemczech tego oleju, wcześniej o nim nie słyszałem co jest raczej do przewidzenia:)
Specol kupiłem na próbę, kolejnym olejem bedzie z czystej ciekawości Mobil 1 , tym bardziej ze wygląda naprawdę solidnie.
 
Największą bolączka Castrola jest to, że jak to napisałeś będąc olejem OEM wielu marek po latach jak właściciele czy to VAG czy BMW zaczęli lac oleje innych marek to zauważyli, że ich silniki zaczęły lepiej pracować, zużywać mniej oleju itp :D ot cała historia. Owszem w jakimś stopniu przyczynił się do tego tryb Long Life, ale jednak niesmak pozostał. Znam osobiście kilka przypadków, gdzie ktoś przesiadl się z Castrola na inną markę i jest zadowolony. Oczywiście są wyjątki, nie chce robić z Castrola jakiegoś badziewu ale no nie dogaduje się ze wszystkimi silnikami.
Co do serwisu tych Porsche o których wspomniałeś to trochę słabe z ich strony z tym Lotosem, chyba że właściciel tak chce.. będąc właścicielem takiego auta (a raczej mi to nie grozi) jakby mi ktoś zalał w serwisie taki olej no to bym się zastanowił czy tam drugi jechać:) i nie chodzi, że lotos to słaby olej..
 
chyba że właściciel tak chce..
No właśnie, gość nie ma na stanie żadnych olejów, jak trzeba to na szybkości podsyła jakiegoś pracownika do hurtowni, te Lotosy przywożą sami właściciele tych samochodów, z pełną świadomością, co będzie do silnika wlane. Generalnie chodziło mi głównie o pokazanie takiego fikołka, gdzie my traktujemy ten temat na forum, jak jakąś wiedzę kosmiczną, a ludzie mający gruby hajs na życie w luksusie, leją do swoich samochodów za grube setki tysięcy PLN, zwykłego Lotosa 5W40 i nikt w tym nie widzi niczego złego, tym bardziej dziwnego.
Widać tutaj po prostu różnicę w podejściu do tematu. Użytkownicy, nie będący wybitnie zamożnymi, ładują kupę kasy w obsługę, żeby mieć złudne poczucie, że wykrzesają te 500km więcej bez awarii. Natomiast ludzie mający kasę mają to gdzieś, bo nawet te 50.000km nie zrobi im różnicy, a nawet gdyby doszło do awarii, skąd pewność, że to z winy oleju? Tak szczerze, słyszałeś kiedyś, żeby w cywilnym samochodzie silnik, zajechał się przez zły olej? 🙂
Ja zaczynam wychodzić powoli z założenia, że wszystkie cudowne oleje za grubą kasę, to głównie fanaberia użytkowników. Z resztą, utwierdza mnie w tym również spojrzenie na chociażby właśnie normy 913D, 07x0, 504/507, gdzie w takim np. 913C/D, bez względu czy to Lotos/Orlen za 120 zł, czy Motul za 160 zł, czy LM za ponad 200 zł, w każdym z tych kanistrów będzie pływał dokładnie taki sam pakiet, na dokładnie takich samych bazach. Nie mówiąc już o porównaniu jakiegoś Motula 504/507 z naszym nawet Aurumem 504/507, który okazał się bardzo fajnym zawodnikiem pod tą normę.
 
Po rozmowie ze sprzedawca w jednym sklepiw z olejami odmówiłem Liqui i biore do czasu chiptuningu Specol Gold 5w40 z
Jezus...
i końcówki układu wydechowego do wymiany ze względow estetycznych.
Taaa - końcówki są najważniejsze. Warto pomyśleć nad instalacją MW-50 i GM-1 przy okazji...
Olej 5w50 myślę to bedzie dobry wybór,
Jasne - sprzedawca w sklepie zapewne doradził.
 
Jezus...
Taaa - końcówki są najważniejsze. Warto pomyśleć nad instalacją MW-50 i GM-1 przy okazji...

Jasne - sprzedawca w sklepie zapewne doradził.
Konkrety, proszę o konkrety.
Końcówki w ogóle nie są ważne, pytaliście co zmieniam więc napisałem , zaznaczyłem że ze względów estetycznych.
Temat 5w50 wyjaśnilismy, po co dalej w to brnąć? Chyby tylko po to aby się pośmiać i dowartościować.
Chcesz się wypowiedzieć to doradź konkretnie i profesjonalnie, pokaz że się znasz.
Ja się nie znam, uczę się zbieram informacje i wyciągam wnioski a Ty?
 
Wiesz, mowisz, ze masz juz to auto dlugo. Ze juz jestes umowiony "na tuning mechaniczny i soft". Wiec powinienes juz to wszystko miec dobrze zaplaniwane i podobierane. A sie okazuje, na forum olejowym, ze chyba nic nie masz zaplanowanego oprocz tego, ze "zrobisz tuningi".
 
Nie mam nic zaplanowanego? Hmmm chodzi Ci o dobór oleju rozumiem.
Tak dobór oleju nie jest zaplanowany, tunerzy takimi rzeczami specjalnie się nie przejmują więc w tej kwestii działam na własną rękę.
Cała reszta zaplanowana, części już od pewnego czasu leżą w garażu i czekają na odpowiedni moment.
Planowo po zimie sprawdze u znajomego mechanika stan silnika jeśli będzie wszystko w porządku wrzucam opony letnie, i jade do tunera.Zostawiam auto u tunera na okolo tydzień czasu, po skończonej robocie odstawia do gazownika w celu dogrania mapy gazowej, ewentualnej wymiany wtryskow LPG, strojenia pod LPG
 
Last edited by a moderator:
Mały update gdyż nastąpiła zmiana.
Udało mi sie znaleźć Meguina prosto od producenta w bardzo korzystnej cenie i zamówiłem 4x5l.
Ponieważ przyszedł już Specol Gold dlatego stwierdziłem że wykorzystam go dobrym celu
Zleje teraz Meguina, zrobię płukanie AR2820
Wleję Specola z plukanka długodystansowa od Oilema, zrobię krótszy interwał w okolicy 5-7k km, zleje zrobię plukanke i zaleje Meguina z dodatkiem AR9100, po 9-10k przy wymianie pobiore próbkę, zrobię badanie i wrzucę na forum, pozdro
 
Jak pisałem tak zrobiłem:)
Płukanka AR2820 wlana na około 30-40 min, zmieniony olej z filtrami na Specol Gold z płukanka Oilem LL, po około 5k km od wymiany mogę śmiało stwierdzić, że pobór oleju zmalał z około 1,5l/10000 km do 0,5l/10000 km. Wcześniej za każdym razem dolewalem między wymianami 1,5l teraz silnik potrzebował 0,25-0,3l po 5000 km a zdarzało sie mocniej deptać na trasie. W przyszłym tygodniu wleci ponownie AR2820 i docelowo olej Meguin SL 5w40 z dodatkiem AR9100, jestem ciekaw jak będzie sie kształtował pobór na oleju PAO.
 
Back
Top