Świeżo zakupiony Renault 3.0 dci 140 koni. Przebieg 349 tys. Poprzedni właściciel zalewał 10w40, na forum Mastera zalecają bardziej 5w do tego silnika. Co robić ?? Przechodzić na 5w40 czy zostać na 10w...
Twoja sprawa, jeździj na czym chcesz. Możesz również zastosować do swojej Vectry. Różnica między 5W40, a 10W40 jest zazwyczaj w zastosowanych bazach. Dlaczego ta różnica jest ważna? Możesz znaleźć na forum.
Raczej nie płukanka. Ciemny dym to zazwyczaj lejące wtryski. Prawdopodobnie ktoś "upłynnił" cudo, a ty dopiero teraz zauważyłeś ciemny dymek przy przegazowaniu. Jak chcesz to możesz wlać do baku butelkę albo dwie najtańszego STP do diesla i zobaczyć czy coś się poprawi, tam jest kerozyna więc poprawi się spalanie i może coś ruszy, ale wątpię. Prawdopodobnie to 350 tysięcy na liczniku to któryś raz z kolei.
Ale fakt, forumowy mechanik @Kaczorek79 będzie wiedział najlepiej jak to widzieć.
Tam może być wszystko, padające turbo, nieszczelny dolot, lejące wtryski. Jak moc jest to raczej wtryski, jak nie ma mocy, to przyjrzeć się ciśnieniu doładowania.
Tam może być wszystko, padające turbo, nieszczelny dolot, lejące wtryski. Jak moc jest to raczej wtryski, jak nie ma mocy, to przyjrzeć się ciśnieniu doładowania.
Sprobuje zalać to STP juz w sumie nic mnie to nie kosztuje. Moze to byc kwestia kiepskiej ropy? Juz sam zgłupiałem u tego chłopa dal bym sobie reke uciąć ze tak nie kopcił, zauważyłbym to
Pasowałby sprawdzić korekty i podkładki wymienić pod wtryskiwaczami. Wlej ten STP, przegnaj go po trasie i zobaczysz, co będzie się działo. Niestety, ale muszę się zgodzić z tym, że 350 tysięcy w busie z 2006r to jest raczej stan licznika, nie realny przebieg. Średnio 23 tysiące rocznie w samochodzie użytkowym, który z założenia ma zarabiać, jest mało prawdopodobne. Ja sam nie pierwszym już samochodem osobowym robię 30 tysięcy rocznie.
No zobaczymy... on się zarzeka ze regenerował wtryski 2 lata temu i ze moze mi podeslac papiery na to... padły by tak szybko? Moze trzeba szukac przyczyny w czyms innym ?
Wiesz, nie jestem mechanikiem, tutaj o porady to do kolegi wyżej w tych kwestiach. Ale kopcenie na czarno przy dodawaniu gazu to raczej problem z mieszanką - jest za bogata. Z tym, że to nawet niekoniecznie musi być problem. Jak przytrzymasz gaz to kopci cały czas, czy tylko przez chwilę zaraz po dodaniu gazu? Bo jak tylko przez chwilę, to niektóre diesle jak nie są pierwszej świeżości i nie są na tip top to tak mają, ale to nie musi być awaria.
Najlepiej zrobić diagnostykę silnika, żeby sprawdzić czy nie ma błędów. Może to wina jakiegoś czujnika czy sondy i komputer niewłaściwie dobiera mieszankę albo jak pisze @jerseyAdmin, z racji wieku po prostu "ten typ tak ma". U mnie na firmie wysłużone Volkswageny Lt-eki czy Craftery też puszczają dymki na "przygazówce" a poza tym przy normalnej jeździe nie kopcą.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.