• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Słuszność stosowania (EKO) olejów 5w30 i mniej lepkich ...w20

Rozmawiamy teraz o wplywie strojenia auta na temperature oleju, a ty mi z jakims kowalskim wyjezdzasz. W wolnossacym silniku nie dodasz mocy bez ruszania zaplonu, chyba ze auto jest przelane w serii albo ma za ubogo
 
auta z ruszoną mapą i przestawioną odcinką są inaczej użytkowane same to ma wpływ na temperaturę bo faktycznie nie kłoce się że zapłon w wollnossaku wiele podnosi egt, bo niewiele.
Ale są modele którzy potrafią zabawą bardzo wpłynąć na olej np. w strefie stuku.
 
jak silnik zaraz powie pa.
 
Myślę, ze już za daleko z offtopem idziemy. Zaczekajmy na filmik o olejach od Pana Roberta zobaczymy czy będą zwykłe populistyczne hasełka o "wodzie" czy zostaną przedstawione fakty w postaci badań i analiz :) Sam sceptycznie podchodzę do olejów 0W20 w mocnych autach ale to dopiero czas pokaże jak te oleje będą się sprawdzać bo jak na razie sporo opinii na zasadzie "wydaje mi się" :)
 
myślę że mogą być hasełka, ale i też dużo prawdy.
Robert nie jest typem człowieka jak Kuba, że aby po męsku aż ogień. Stroi dużo więcej marek zrobił sobie Turana i też się bawi w jakiś tam sposób jednego mu nie można zarzucić, doświadczenia i finezji w strojeniu.

 
spoko, sorki ale nie lubie jak ktoś pisze o nim pseudo fachowiec mieszając go z łysym w jednej lidze. Gdyby nie finezja w strojeniu olej by się nie zdążył rozgrzać, były dziury w tłokach.
 
To, ze ktos ma pojecie o strojeniu, to nie znaczy ze ma pojecie o olejach. Jedno i drugie nie ma ze soba nic wspolnego
 
Jak pamiętam w jednym z filmów Robert w poprzednim BMW dostał od klienta w podziękowaniu chyba - UOA z tego BMW z komentarzem - decyzja szybka zmiana oleju (Motul chyba) - więc może pójdzie tym tropem....
 
ale ma doświadczenie organoleptyczne w tym temacie, więc czekajmy nie uprzedzajmy, ale sądzę że będzie populistycznie dla jak największej liczby odbiorców i mitomanów.
 
ale ma doświadczenie organoleptyczne w tym temacie, więc czekajmy nie uprzedzajmy, ale sądzę że będzie populistycznie dla jak największej liczby odbiorców i mitomanów.
Czyli co bada te oleje na słuch, zapach i smak? Jak stwierdza, ze 5W40 w danym silniku będzie lepsze niż 5W30? Przecież sama lepkość to nie wszystko jeśli chodzi o ochronę przed zużyciem. Właśnie taka ocena na podstawie "wydaje mi się" to mitomania.
 
jak się robi silnik po oleju X a potem Y przy podobnych nastawach mocy po tuningu to jest duże prawdopodobieństwo zauważenia tego po zdjęciu wymiarów i zużycia. Myśl! Chemikiem nie trzeba być ;) tu nie chodzi o żywotność oleju ani o zapach, a o ochrone
 
Skoro nie zajmuje się od dawna mechaniką to jak to stwierdza? Jak w tym filmiku zawrze takie pomiary i bedzie rozbierał silniki po oleju X i Y to chylę czoła i zwracam honor, a jak będzie walił frazesy takie jak w komentarzach, ze cytuje "5W30 to dla mnie woda" to sorry ale wychodzi właśnie na tego "pseudofachowca".
 
wspólpracuje z tymi co robią, nie jest anonimowym chłopakiem wgrywającym gotowe sztosy.
To że On Nie zajmuję sie mechaniką zarobkowo od 3lat, to nie znaczy że nie ma pojęcia i nie potrafi. Ciągnie hajs z tego co nie każdy w PL potrafi. Od spawania, rozbierania ma innych.

edit, on nazywa wodę 5W30 jak ktoś ma luźniejszy silnik i użytkuje sportowo do jazdy codziennej się odnosi inaczej, rozgranicz
 
Wiec czekam czym poprze te swoje przemyślenia o "wodzie" i ochronie silnika bo na necie dostępnych od groma analiz UOA z olejów nawet 0W20, nie wspominając o 5W30.
Post automatically merged:

edit, on nazywa wodę 5W30 jak ktoś ma luźniejszy silnik i użytkuje sportowo do jazdy codziennej się odnosi inaczej, rozgranicz

index.php
 
Honda Accord 2.4 olej 0W20 8K mil interwału

index.php
 
@Gdybyk tutaj musze przyznac racje @Plywak -owi, to nie tylko sama lepkosc odpowiada za ochrone przeciwzuzyciowa, takze zastosowane oleje bazowe maja spore znaczenie np. PAO posiada wytrzymalosc filmu absorpcyjnego praktycznie 6,5 x wieksza od HC (ok. 6 ton/cm2 do ok. 900 ton/cm2), do tego dochodzi kwestia maksymalnych temperatur roboczych, HC do ok. 130°C natomiast PAO do nawet 350°C. No i oczywiscie odpowiedni stosunek dodatkow tzn. EP/AW oraz odpowiednie modyfikatory tarcia, ten temat jest zbyt zlozony. Logiczne jest takze, ze musimy uwzgledniac konkretne jednostki napedowe. Nie wierze, ze ten Robert bierze te wszystkie rzeczy pod uwage. Tutaj na forum udostepnilem analize, takiego prawdziwego oleju "racing" jako przyklad, a ten bazuje praktycznie na niskolepkosciowym PAO 4 cSt.
 
Last edited by a moderator:
To dla przykładu lepszy jest Total Ineo First czy Ineo ECS?
 
poziom1989, tak rozumiem sam mu przyznaję rację, ja nie twierdze że 0W20 to woda, czy tego typu inne zabobony
 
Back
Top