• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 2.0T 220KM/380NM

harry

Użytkownik
Samochód
Saab 9-3 2.0T
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6L/200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0T B207R 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Cześć wszystkim, zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie. Jazda w większości na LPG. Poprzednim olejem był Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40, który zakupiłem ze względu na dobre opinie na tym forum. Zastanawiam się też nad budżetową opcją do tego silnika ze względu na dużą ilość tras w ostatnim czasie i zmianie oleju co 3 miesiące, więc myślałem o Valvoline Synpower 5W40.
 
Przeglądam tak Oil-Club.de i widzę że mieszanie tam Shell Helix Ultra 5w40 z 10w60 jest dosyć częste. Nawet mają to nazwane OCSM (OilClubShellMix)

 
Last edited:
Przeglądam tak Oil-Club.de i widzę że mieszanie tam Shell Helix Ultra 5w40 z 10w60 jest dosyć częste. Nawet mają to nazwane OCSM (OilClubShellMix)

W naszych forumowych realiach trzeba by zrobić mix Lotosa ze Specolem lub Orlenem i mamy wtedy oliwę idealną :) sory nie mogłem się powstrzymać :D
 
Mam jeszcze takie przemyślenia, skoro GM zalecał później normę Dexos 2. To zamiast Meguina Super Leichtlauf 5W-40, może zalać po prostu Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. Spełnia on normę Dexos 2 i w krakowskim sklepie jest za 157 zł za 5l
 
Shell podrożał, więc teraz zastanawiam się między Lotos Synthetic Plus 5W-40, a Eurol Fluence 5W-40. Nie wiem czy da się tutaj ankietę zrobić, biorę pod uwagę te 2 oleje. Myślałem żeby spróbować czegoś z normą C3
 
Czemu eurol, a nie np texaco. Ja ostatnio mam miałem taki dylemat - Lotos vs Texaco. Ultra czy Ultra S mozna wziąć pod uwagę
 
W testach eurol wyszedł gorzej od lotosa.
 
Nie testowano firm tylko konkretne oleje, a nie był to fluence.

Z drugiej strony nie uważam firmy Eurol za jakąś wyjątkową tylko jedną z wielu w Beneluksie.
 
Last edited:
Takie mam ceny u siebie lokalnie. Biorąc pod uwagę cenę warto dorzucić 10 zl do Shella?

TEXACO Havoline Ultra S 5W40 4L - 115 PLN
Shell Helix Ultra 5W40 4L - 125 PLN
 
Weź raz jeden raz drugi. Jak miałeś shell to wypróbuj teraz texaco. Tzn ja bym tak zrobił 🙂
 
Tak jestem świadomy, według zaleceń mogę lać Dexos 2

W sumie nie wiem tylko czy przejście na C3 przynosi coś pozytywnego.

Shell co prawda ma HX8 5w40 C3 ale nie ma 1 litrowych opakowań, a do silnika wchodzi mi 6L.
 
Bierz full saps, nie żadne C3. Pomodzone vectry i saaby z tym silnikiem bardzo dobrze sobie radzą na motulu 5w40 x-cess oraz na X-max 0w40. Sam jeżdżę pomodzonym na 300+ i zalewam 0w40 motula. Te silniki są wymagające dla oleju, po 7-8 tyś olej już będzie wymęczony.
 
Bierz full saps, nie żadne C3.
Ponieważ? W czym jest lepszy olej full saps?

Te silniki są wymagające dla oleju, po 7-8 tyś olej już będzie wymęczony.
To jest kwestia mocno indywidualna i trzeba przeprowadzić kilka analiz oleju przepracowanego pod rząd, aby stwierdzić, jaki interwał będzie zdrowy dla konkretnej jednostki. Nie można tak uogólniać, bo jest to błędne.
Post automatically merged:

Pomodzone vectry i saaby z tym silnikiem bardzo dobrze sobie radzą na motulu 5w40 x-cess
Te silniki są wymagające dla oleju
To są w końcu wymagające, czy można tam lać przeciętnego, niczym się nie wyróżniającego Motula 5W40?
 
A z kąd w oleju masz popiół, prędzej w wydechu po spaleniu oleju.
 
Back
Top