• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-3 2.0T 220KM/380NM

harry

Użytkownik
Samochód
Saab 9-3 2.0T
Marka samochodu
Saab 9-3
Budżet/ile litrów
6L/200 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0T B207R 210KM
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W40/5W40
Jaki olej masz obecnie
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40
Cześć wszystkim, zbliża się wymiana oleju w moim samochodzie. Jazda w większości na LPG. Poprzednim olejem był Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40, który zakupiłem ze względu na dobre opinie na tym forum. Zastanawiam się też nad budżetową opcją do tego silnika ze względu na dużą ilość tras w ostatnim czasie i zmianie oleju co 3 miesiące, więc myślałem o Valvoline Synpower 5W40.
 
Tak z ciekawości jest jakiś kalkulator w którym mogę obliczyć co się stanie gdy powiedzmy do oleju 0w30 doleje litr 10w60? Albo jak obliczyć lepkości?
 
@harry
Z własnego doświadczenia nie polecam za bardzo mieszania celowego, bo to do niczego nie prowadzi. Raczej nie uzyskasz nic konkretnego, bo zresztą jak to zmierzysz? Musiałbyś zrobić analizę porównawczą, aby mieć minimum informacji jaki efekt ostatecznie uzyskałeś, a i tak to tylko strzępek danych. Lepiej dobierz sobie produkt na dobrej jakości bazie i nie kombinuj.
 
To nie ma kompletnie żadnego znaczenia i wiele razy było to poruszane na forum. Finalnie nie ma kompletnie znaczenia czy coś jest w dolnej, czy górnej granicy SAE. Nawet nie chciało Ci się przewertować tego tematu i sprawdzić, o czym toczyła się dyskusja. Niektóre osobyu za wcześnie dostają dostęp do tematów doboru oleju...
Czytałem tylko twierdzę inaczej z własnych obserwacji.
Znajomego 2RS jeździ tylko na benzynie, zalany AFRem na 10/11 na wysokich obrotach (często widzi silnik ten AFR), no i niestety ale ciśnienie oleju spada bo rośnie zawartość benzyny w oleju.
Śmiem twierdzić że lepkość oleju też spadnie na SAE30 na takim shellu i to szybko. Zresztą widać to było po testach na youtube.
U mnie tylko LPG i olej nie dość że jest jaśniejszy (wymieniamy zawsze razem, a kolega robi mniejsze przebiegi) to na 100% nie traci tak parametrów, bo nie ma spadków ciśnienie na przepracowanym oleju bo nie ma takiej zawartości benzyny.
Jak masz analizę porównawczą oleju nowy->tylko benzyna->tylko lpg to chętnie zobaczę gdzie leży racja. Mogę się mylić bo przecież:
Niektóre osobyu za wcześnie dostają dostęp do tematów doboru oleju...
Ja taki test będę robił dla siebie z własnej ciekawości na wiosnę w takich samych autach (2x 2RS o identycznym secie i mocy lpg i pb).


Panowie naprawdę za dużo kombinowania.
Zgodzę się z tym.
Zwykle auto, moc nie jakaś wydziwniona oraz użytkowanie też.. który olej z proponowanych zostałby zalany, to "olej nie pęknie", gdyby tak było to statystycznie co 2gie auto miałoby co chwila remonty silników bo mało jest osób które zachowują interwał 10tyś km, a o lepszym oleju nie wspomnę :)
 
Czytałem tylko twierdzę inaczej z własnych obserwacji.
Znajomego 2RS jeździ tylko na benzynie, zalany AFRem na 10/11 na wysokich obrotach (często widzi silnik ten AFR), no i niestety ale ciśnienie oleju spada bo rośnie zawartość benzyny w oleju.
Człowieku, to są dwa różne silniki i samochody. Mogą być dwa różne zastosowania, o czym ty w ogóle piszesz...?

Śmiem twierdzić że lepkość oleju też spadnie na SAE30 na takim shellu i to szybko.
Konkretne dowody, nie domysły. Twoje twierdzenia, domysły, insynuacje nie są żadnymi dowodami

Zresztą widać to było po testach na youtube.
Ja nie wiem, co to za "testy" ale nie widziałem, żeby na YT ktoś coś konkretnego pokazywał. Jak kierujesz się "testami" z YT to bądź łaskaw może tam w komentarzach się udzielać, nie tutaj.

U mnie tylko LPG i olej nie dość że jest jaśniejszy (wymieniamy zawsze razem, a kolega robi mniejsze przebiegi) to na 100% nie traci tak parametrów, bo nie ma spadków ciśnienie na przepracowanym oleju bo nie ma takiej zawartości benzyny.
Kolor oleju to nie wszystko. Kolejny raz - pokaż analizę, że nie traci właściwości. Wszystko ulega z czasem degradacji, oraz związki zawarte w oleju ulegają rozpadowi. Za bardzo wszystko sprowadzasz do prostych zagadnień 0\1.

Ja taki test będę robił dla siebie z własnej ciekawości na wiosnę w takich samych autach (2x 2RS o identycznym secie i mocy lpg i pb).
No i spoko i będziesz wiedział, jak w tym wypadku zachowuje się TEN KONKRETNY olej w TYM KONKRETNYM zastosowaniu. Odniesienie tego do innych silników jest bez sensu. Radzę wnikliwiej czytać forum.

Jak masz analizę porównawczą oleju nowy->tylko benzyna->tylko lpg to chętnie zobaczę gdzie leży racja.
Analizę oleju przepracowanego, to świadczy to o tym, czy ten olej radzi sobie w tym konkretnym przypadku. Nie doradzaj innym na podstawie filmików z YT i swoich domysłów, bo to po prostu jest śmieszne i wychodzi twój brak podstawowej wiedzy. Wrzucasz przypadki do jednego wora, to jest wręcz szkodliwe. Nie masz bladego pojęcia, czy OP ma problem z podlewaniem benzyną [jeździ na LPG] jeździ dodatkowo mocno w trasach, nie na krótkich odcinkach, ale już zakładasz podlewanie benzyną i bzdury w stylu Shella schodzącego mocno z lepkością, nie biorąc pod uwagę formulacji, baz, zastosowanych wiskozatorów. Takie osoby, jak ty bywają wręcz szkodliwe w takich tematach. Raptem 17 postów i nie tak dawno pytałeś sam o olej, bo nie wiedziałeś co wlać, a teraz pewnikami się wypowiadasz w kwestiach innego silnika. Zdecydowanie, to forum tylko by zyskało na blokadzie dostępu dla takich użytkowników, jak ty.
 
Last edited:
Konkretne dowody, nie domysły. Twoje twierdzenia, domysły, insynuacje nie są żadnymi dowodami
Zdarza się, że jeszcze już przed wlaniem do silnika klasa ucieka :)
Trzy UOA Eurola SL na forum rosyjskim, najmniejsza lepkość kv100 = 13.39.
 
Zdarza się, że jeszcze już przed wlaniem do silnika klasa ucieka
U nas też zdarzały się potknięcia z Polarisem. Masz dowody z naszego podwórka? Shell ma chyba również osobne blendownie w Rosji.
 
Extreme AMG wysokiej jakości produktem.
A pod jakim względem? Chyba tylko pod tym, że się na taki produkt kreują. Marka mocno kontrowersyjna i produkty stosowane na własną odpowiedIalnosc.
 
To nie znaczy że produkt nie jest wysokiej jakości.
Post automatically merged:

A pod jakim względem? Chyba tylko pod tym, że się na taki produkt kreują. Marka mocno kontrowersyjna i produkty stosowane na własną odpowiedIalnosc.

To nie znaczy że produkt jest marnej jakości .
 
Tak tyko pytam bo sam zawsze twierdziłem że oleje z mb 229.5 są wytrzymalsze od mb229.3.
Ogólnie widać po badaniach że oleje a3b4 5w40 utrzymują lepkość do jakiś 7kkm a potem spada do sae30 ,wtedy w niektórych jednostkach pojawia się spala ie środka smarnego.
 
Ogólnie widać po badaniach że oleje a3b4 5w40 utrzymują lepkość do jakiś 7kkm a potem spada do sae30

Hubert, ile Ty jesteś już z nami na forum, że nie ogarniasz nadal takich podstawowych rzeczy jak zależność baz chociażby? Nie generalizujmy, że wszystkie oleje A3/B4 mają problemy z utrzymaniem odpowiedniej ochrony powyżej 7000km. Weź tanie produkty niszowe, które nie wiadomo skąd biorą, bazy, pakiety dodatków, wiskozatory, oraz czy trzymają się ściśle przepisu na łączenie tego wszystkiego w odpowiedni sposób w gotowy produkt. Dodajmy użytkownika, który pod płaszczykiem wiary w tani produkt na poziomie koncernowego giganta [nie oszukujmy się, zawsze chodzi o cenę za 1L oleju i stąd biorą się niektóre forumowe chęci analiz] zaleje to do wysilonego diesla, czy turbo-benzyny, lub o zgrozo do samochodu użytkowego w stylu targanie przyczepy kempingowej, to faktycznie można zakładać, że jest spore ryzyko. Natomiast przy sprawdzonych przepisach robionych przez spore koncerny + odpowiednie bazy na przykład, jakie masz ryzyko, czy podejrzenie? Jesteś prawie dwa lata na forum, a wciąż zadajesz pytania przynajmniej niestosowne względem stażu.
 
Ok, trochę posprzątane.
Tutaj dobieramy olej do Saab'a, wątek:
to dyskusja nt Shear Stability.
 
A jak to jest z olejami 0w40 w stosunku do 5w40? Bo widzę ze często maja one większy indeks lepkości. Do b207 zalecane są oleje od 0w30 do 5w40. 0w40 ma jakieś minusy w stosunku do 5w40? Bo cenowo taki Mobil 1 FS 0w-40 wychodzi 38 zł za litrową butelkę od oficjalnego dystrybutora.
 
@harry 0W zawsze będzie miał wyższy VI niż 5W. Indeks lepkości liczony jest z KV40 i KV100 i siłą rzeczy zawsze będzie wyższy w 0W, niż w 5W.
0W lepiej radzi sobie w niskich temperaturach, choć w naszym przypadku raczej ze świecą szukać regionu, w którym którejś z ostatnich zim byli byśmy nawet w okolicach tych -25°C. Niemniej wcale nie twierdzę, że lanie 0W nie ma sensu, bo pewnie ma, tym bardziej w doładowanych jednostkach te ułamki sekund szybciej w dystrybucji oleju po magistrali mogą mieć znaczenie.
0W mogą mieć, ale nie muszą, trochę lepsze bazy i/lub dodatki, niż 5W.

Z innej strony, czym mniejsza rozpiętość SAE, tym teoretycznie mniej wiskozatora w oleju i teoretycznie jego większa stabilność termiczna.

Ogólnie pójście oczko w dół z lepkością zimową na pewno negatywnie na silniku się nie odbije.

A jeżeli nadal masz jakiś dylemat co do oleju, to GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 zostały zastąpione normą Dexos2, także w tej normie również możesz się obracać.
 
Back
Top