• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-5 I 2004 2.0t 136kW 400tys, LPG

TomekP

Nowy użytkownik
Samochód
Saab 9-5 I Vector kombi 2004 2.0t 136kW, LPG
Marka samochodu
Saab 9-5
Budżet/ile litrów
250PLN 4L
Styl jazdy
Silnik
2.0t 136kW
Data produkcji
2004 maj
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Mobil 1 SAE 0w30 GM-LL-A-025
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30
Instalacja LPG
Obecnie zalany, pilnuję wymian co 10tys.
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 - 4L, pełny syntetyk, po płukaniu silnika.
Wcześniej 10W40 ELF półsyntetyk
Jedni mówią gęściej inni W40 albo mineralny
Co myślicie i jaki byłby optymalny?
 
Last edited:
Skąd wziąłeś to 0W30? Z instrukcji? Dziwne. Daj sobie w tym silniku spokój z eko wynalazkami i zalej porządny 5W40. Z górnej półki na PAO masz Ravenol VST 5W40, Meguin Super Leichtlauf 5W40 czy Extreme AMG 5W40. Z dobrych i niedrogich olejów polecić mogę Eurol Super Lite 5W40 ale nasz Specol czy Lotos tez dadzą radę.
 
Jakie przebiegi roczne? Jaki styl jazdy? Jaki pobór oleju na 1000km?

Przy AMG trzeba pamiętać, że nie posiada aprobaty API i jest to formulacja raczej eksperymentalna.

Poza tym, cała reszta spoko. Jak świeża analiza wskazuje, nasz Specol 0W40 rowniez mógłby się sprawdzić.

Silnik Opla, o ile dobrze pamiętam, ale mniejsza o to.

Instrukcja obsługi jaki zakres lepkości przewiduje?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Silnik to wspólna konstrukcja GM i Saab i jeśli dobrze pamiętam toleruje dość spory zakres klas lepkości od 0W30 do 5W40.
 
Last edited:
Tak mi się coś wydawało, ale pewny nie jestem. Nie mam pojęcia, jaki zakres tam jest przewidziany, więc wolałem dopytać.

On ma coś wspólnego z 2.0NET?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Silnik to wspólna konstrukcja GM i Saab i jeśli dobrze pamiętam toleruje dość spory zakres klas lepkości od 0W30 do 5W40.
W praktyce właściciele aut po modach często sięgają po 5W50. Ten silnik jest praktycznie identyczny jak ten w Vectrze 2.0T (różnice w osprzęcie i sterowaniu). Wg. mnie optymalna lepkość to 5W40.
 
Skąd wziąłeś to 0W30? Z instrukcji? Dziwne. Daj sobie w tym silniku spokój z eko wynalazkami i zalej porządny 5W40. Z górnej półki na PAO masz Ravenol VST 5W40, Meguin Super Leichtlauf 5W40 czy Extreme AMG 5W40. Z dobrych i niedrogich olejów polecić mogę Eurol Super Lite 5W40 ale nasz Specol czy Lotos tez dadzą radę.
Mhm, z instrukcji
 

Attachments

  • IMG_20201002_102623.jpg
    IMG_20201002_102623.jpg
    153,6 KB · Odwiedzin: 212
  • IMG_20201002_102632.jpg
    IMG_20201002_102632.jpg
    193,1 KB · Odwiedzin: 200
  • IMG_20201002_102642.jpg
    IMG_20201002_102642.jpg
    80,6 KB · Odwiedzin: 203
Po mocy wnioskuję, że @TomekP ma silnik 2.3t B235E, który dość znacznie różni się od Z20NET. 5W50 to przesada. Jeśli dużo jeździsz po mieście na krótkich odcinkach to zastosowałbym 5W30. Jeśli robisz też duży przebieg w trasie to Meguin Super Leichtlauf 5W40.
 
Jakie przebiegi roczne? Jaki styl jazdy? Jaki pobór oleju na 1000km?
Przy AMG trzeba pamiętać, że nie posiada aprobaty API i jest to formulacja raczej eksperymentalna.
Poza tym, cała reszta spoko. Jak świeża analiza wskazuje, nasz Specol 0W40 rowniez mógłby się sprawdzić.
Instrukcja obsługi jaki zakres lepkości przewiduje?
30-40tys rocznie
Spokojny (przyśpieszam z reguły spokojnie, pozwalając pomału się rozbujać do prędkości stałej), z prędkością do 140-150 na autostradzie
SAE 0W30
Olej - nie wiem, (wczesniej nie więcej niż 0,5/1000L )bo od pewnego czasu mam wycieki (jeżdżę od "mechanika" do "mechanika", paaanie daj pan spokój, wymień Pan silnik, bo przedmuchy ma i lepiej nie będzie - nowy 1450 funtów, więc dziękuję, a używany to wielka niewiadoma..), jadę teraz do sabiarza w Bielsku-Białej
Post automatically merged:

Po mocy wnioskuję, że @TomekP ma silnik 2.3t B235E, który dość znacznie różni się od Z20NET. 5W50 to przesada. Jeśli dużo jeździsz po mieście na krótkich odcinkach to zastosowałbym 5W30. Jeśli robisz też duży przebieg w trasie to Meguin Super Leichtlauf 5W40.
No własnie nie, ten silnik jest w dwóch mocach (identyczny) - 110 i 136kW - tylko tu problem jest, bo VIN (YS3EF55C943510963)
na to wskazuje, ale poprzedni właściciel mówi że jednak jest to jednostka 110kW, ja trzymam się VIN, nie potrafię tego sprawdzić.
Jeżdżę przeciętnie 150-250 km po drodze szybkiego ruchu 2-4 razy w tygodniu. Reszta to wyjazd do sklepu 5-10km (mieszkam na wsi :) )
 
To jest silnik konstrukcji Saab i nie ma nic wspólnego z oplowskim 2.0t. Lać dobre 5w40 i tyle.
VIN to potwierdza.
 
2.5L na interwał to sporo. Ja też miałem na początku takie pobory oleju. Najpierw uporać się z wyciekami, później sprawdź, gdzie znika reszta. Wtedy można się zastanawiać. Duże ubytki oleju źle wpływają na pracę sondy lambda, a co za tym idzie na skład mieszanki i w dłuższej perspektywie możemy mieć problemy. Najpierw wycieki, później sprawdzić, jaki jest pobór i będziemy dalej kombinowali.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Około 50%, jeśli mnie pamięć nie myli. Równie dobrze, nasz Specol tez by się sprawdził w tym wypadku. Ale do takiego silnika, widziałbym jednak może coś półkę wyżej, jak Meguin. Ale pierwsze, najważniejsze - ubytki oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli 2.0t to ELF Evolution 900 FT 0W30 lub Total Quartz 9000 Energy 0W30 (są takie same). Jeśli 2.3t to Meguin Super Leichtlauf 5W40. Obydwa w cenie ~130zł za bańkę 5l.
 
Last edited:
Elfa 0W30 sam polecałem dosyć często.

W tym wypadku podtrzymam jednak propozycje Specola 0W40. Na plus na pewno cena.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Saab ma silnik 2.0t i 2.3t tylko i wyłacznie swojej konstrukcji, oraz 2.0t robiony przez Opla. Ten 2.0t w 9-5 to konstrukcja Saaba dokładnie ta sama, co 2.3t. W 9-3 są silniki 2.0t robione przy współpracy z Oplem.
 
Zgodnie z vin silnik Saab, a najlepiej spojrzeć pod maskę, Saab ma wydech z turbiną z przodu, Opel z tyłu silnika. W każdym 9-5 widziałem tylko ten pierwszy niezależnie czy był 2.0, czy 2.3, natomiast oplowskie silniki widywałem tylko w 9-3 drugiej gen. od 2002r.
 
Back
Top