• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Saab 9-5 I 2004 2.0t 136kW 400tys, LPG

TomekP

Nowy użytkownik
Samochód
Saab 9-5 I Vector kombi 2004 2.0t 136kW, LPG
Marka samochodu
Saab 9-5
Budżet/ile litrów
250PLN 4L
Styl jazdy
Silnik
2.0t 136kW
Data produkcji
2004 maj
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Mobil 1 SAE 0w30 GM-LL-A-025
Jaki olej masz obecnie
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30
Instalacja LPG
Obecnie zalany, pilnuję wymian co 10tys.
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 - 4L, pełny syntetyk, po płukaniu silnika.
Wcześniej 10W40 ELF półsyntetyk
Jedni mówią gęściej inni W40 albo mineralny
Co myślicie i jaki byłby optymalny?
 
Last edited:
przecież teoretycznie powinno być odwrotnie
Wedle czyjej teorii? Wiesz skąd problemy w tym silniku? M.in przez niskie, słabe pierścienie tłokowe. Podciśnienia w skrzyni korbowej tam brakuje. Całe szczęście ma już prawdopodobnie ostatni typ odmy, z dużym otworem w bloku silnika i 2.0 o mniejszym wykorbieniu.

Sugeruję, aby zdjąć miskę i mieć pod ręką komplet panewek i oringów smoka jeśli nikt tam jeszcze nie był i nie zaglądał. Meguin Super Leichtlauf 5W40 będzie idealny jeśli dół jest zdrowy. Nawet ma normę chociaż to niewiele tu wnosi.
 
No to podstawa, jezeli chodzi o oleje silnikowe wyższa lepkość = wyższa szczelność pary tłok/cylinder - tak lepkość oleju, do tych "szpar" się dobiera. Przy zbyt niskiej lepkości, pierścienie nie są w stanie zgarnąć oleju ze ścianki, zostaje on na niej i się spala. Tak właśnie działa lepkość oleju. Podstawy smarowania. W skrzyni korbowodowej masz odmę dołączoną, która odprowadza nadmiar ciśnienia do dolotu, a podciśnienie w silniku z turbo to chyba raczej nie problem, chyba że jest dziura. To wszystko zupełnie odwrotnie działa, jak piszesz.
 
Przy 400k km przebiegu to pełne prawo ma ten silnik zużywać olej. Najpewniej puszcza już turbina i ją w pierwszej kolejności należy zweryfikować. Przy stosowaniu LPG warto używać olejów do tego dedykowanych. Nie warto już tam lać jakiegoś świetnego oleju, bo to się mija z celem. Ja u siebie stosuję Motul Specific CNG/LPG 5W40, też z powodzeniem możesz go wlać, lub jeżeli jest gorzej dostępny, to jakiś inny i pilnować stanu, oraz regularnej wymiany. 10W40 też głupim pomysłem nie jest ale jakieś dobrej jakości, spełniające normy. Inne firmy, które robią oleje do LPG to Fuchs, Orlen, RevLine, Mannol jest tego sporo. Dlaczego warto, bo LPG stawia przed olejami konkretne wymagania i olej z dopasowanym składem dodatków, jest bardziej optymalnie eksploatowany.

Co do wycieków, to trzeba je usunąć i tyle. Dodatkowo sprawdź drożność odmy, bo jeżeli jest zatkana, to może właśnie ciśnienie wypychać uszczelnienia. Na razie jak nie ma spadków mocy, ciśnienie sprężania jest ok, to nic nie sugeruje, że auto nadaje się do wymiany silnika. Jeżeli mechanik stwierdził, że "coś dmucha" to w 1 kolejności sprawdź właśnie odmę.
Post automatically merged:


To nie jest eko wynalazek, tylko olej, który w tym silniku jest dopuszczony do użytku w 1 okresie jego użytkowania. Olej A3, nie A5, czyli HTHS powyżej 3,5.
Dzięki za info, ale jak się ma zalecenie SAAB stosowania specyfikacji GM-LL-A-025 do tego, że Motul jej nie ma? Cy to datego, że jest LPG?
Swoją drogą wycieki usunięte - puszczała uszczelka kobry od turbo i kolektor olejowy był pęknięty na zgrzewie. Przewody odmy drożne.
 
Dzięki za info, ale jak się ma zalecenie SAAB stosowania specyfikacji GM-LL-A-025 do tego, że Motul jej nie ma? Cy to datego, że jest LPG?
Daruj sobie szukanie oleju pod LPG. Nie przejmuj się tym.

Jak doszczelniłeś silnik, to o ile pobór oleju się zmniejszył?
 
Ja mam pytanie w jaki sposób uszczelnienie układu dolotowego zmniejszyło ubytki oleju w układzie smarowania i czym jest kolektor olejowy 🙋
 
Back
Top