• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
@xtremesystems - nie ma to jak argumentum ad personam . Unia Europejska chcąc być przeciwwagą gospodarczą dla Chin, Indii, Rosji , USA powinna/musi trzymać się razem. Wskazałem wyraźnie w poście #277 że Brytyjczycy wychodząc z EU są w tym samym miejscu co mieszkańcy Uni w kwesti pojazdów spalinowych po 2035 roku.

Paliwo i nieruchomości porównam na przykładzie dwóch krajów: Polski i Niemiec

Paliwo w PL ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
akcyza,
podatek VAT,
opłata paliwowa
opłata emisyjna

Opłata paliwowa to podatek drogowy uzależniony od tego ile litrów zatankujesz/ile kilometrów przejedziesz.
Dane za
https://www.reflex.com.pl/

Paliwo w DE ( ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
podatek VAT - Mehrwertsteuer 19 % ,
opłata od CO2 - CO2-Abgabe ,
podatek od Energii - Energiesteuer ,
opłata za przechowywanie ropy naftowej - Erdöl-Bevorratungsabgabe ,

Podatek drogowy - Kfz-Steuer uzalezniony między innymi od emisji CO2 płacisz oddzielnie , niezależnie ile km przejedziesz -
https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html

Dane za:
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/zusammensetzung-benzin-und-diesel-preise/

Zakup nieruchomości ( rynek wtórny , zakup przez osobę fizyczną )
PL - podatek od czynności cywilnoprawnych 2% , koszty notarialne , koszty agencji nieruchomości/prowizja
DE - Grunderwerbsteuer ( podatek od przeniesienia własności ) od 3,5 do 6,5 % w zależności od landu , koszty notarialne , koszty maklera/prowizja

Najpierw puste słowa (cytuję: " w PL nakładają podatek 10 razy na to samo " ) , później zmiana że przedmiot jest wielokrotnie opodatkowany ale popatrz w innych krajach EU mamy podobnie. Nie wprowadzaj w błąd jako pracownik biura rachunkoweo/podatkowego a więc osobą świetnie obeznana z tematem. Jak widzisz nie każdy miał/ma możliwość urodzić się np. w sułtanacie Brunei
Jak masz ochotę to zweryfikuj dane przekazane przeze mnie.

@mowczar wracając do tematu jakie mamy/mieliśmy drogi w źródłach napędów ( pojazdy osobowe i transport kołowy publiczny - dla mnie jako przeciętnego uzytkownika ale odnoszę wrażenie że częśc osób o tym tutaj zapomina a właśnie jest to rozwiązanie jako jedno z wielu):

silniki spalinowe: benzyna ( silnik o zapłonie iskrowym/ZI) , olej napędowy/diesel ( silnik o zapłonie samoczynnym/ZS ) , "błękitne" paliwo ( LPG/CNG , samodzielny gaz lub mieszanka benzyna/diesel dla ZI/ZS ) , wodór , paliwa syntetyczne ( eFuels) dla ZI/ZS

silniki spalinowo-elektryczne : to wszelkie wariacje ( hybrydy ) połączenia silnika spalinowego ( ZI/ZS) z elektrycznym poprzez miekką hybrydę , pełną hybrydę , pelną hybrydę z możliwością ładowania z sieci . np. Prius to benzyna + LPG + silnik elektryczny

silniki elektryczne : na baterię ładowaną z sieci np. Tesla, EV6/9 , ID2/3/4
na baterię ładowaną z sieci lub wymiana bateri w czasie do 5 minut na stacji np. auta NIO
na wodór ( ogniwa paliwowe ) np. Toyota Mirai

myślę że napędy typu panele słoneczne na dachu auta lub pneumatyczny ( silnik Mękarskiego ) możemy potraktować jako badawczo/muzelane.
 
@kenrad Ok, teraz rozumiem sens Twojej poprzedniej wypowiedzi.

Wydaje się że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest rozwój paliw syntetycznych (neutralnych środowiskowo) oraz równolegle rozwój środków technicznych (w tym baterii, akumulatorów) do wytwarzania i magazynowania energii. Biorąc pod uwagę współczesny koszt wytwarzania elektryków to rozsądnym ekologicznie jest droga wszelkiej maści spalinówek zasilanych syntetycznymi paliwami (ciekłe,duża gęstość energii), bo jest niski energetycznie koszt ich wytwarzania, przeważają na rynku i długo na im pozostaną oraz elektryków z ogniwami paliwowymi (w sumie też na paliwo ciekłe syntetyczne albo biologiczne), jako tych które zapewniają trwałość źródła zasilania energią i niską masę.
Przełomem by było wynalezienie i wdrożenie na masową skalę bezpiecznej baterii jądrowej do zasilania samochodów per analogia jakie rosjanie mogliby zaoferować do telefonów komórkowych.
 
Last edited by a moderator:
Ponieważ to jest ważne, koniecznym jest przytoczenie pewnego faktu:


To w kontekście znanego z prawości i prawdomówności obecnego premiera RP zwanego również Pinokiem, przeczytajcie i policzcie co nam pod dyktando EU szykuje:

Ustawa o podatku od samochodu:

Lekko licząc za samochód z normą Euro3 to wychodzi..... 4000 zł rocznie (chyba że czegoś nie doczytałem) jeśli został kupiony w Polsce, bo zarejestrowany wcześniej za granicą (jak mi wychodzi z obliczeń) dużo mniej. Czy to zachęta aby pozbywać się tych zarejestrowanych pierwszy raz w Polsce i kupować te zarejestrowane pierwszy raz za naszą zachodnią granicą? Niezły byłby to myk Niemców aby mniej boleśnie pozbyć się spalinówek, naszym, Polaków kosztem.
 
Temat o samochodach a nie podatkach. Post wyżej zostawiam bo jednak ma jakieś odniesienia do motoryzacji.
 
@mowczar - Ja zapłaciłbym skromne 32000 pln 😁 To jakiś żart albo próba eliminacji spalinowego auta z rynku aby zrobić miejsce dla elektryka. Swoją drogą kiedyś obiło mi się o uszy, że podatek ten może być bardzooo wysoki, a w skrajnych przypadkach przekraczać wartość auta.
 
W uzasadnieniu tego projektu aktu prawnego jest pokazane dlaczego. Wprost wskazuje się na "zachętę" do przesiadki na elektryki.
 
Last edited by a moderator:
No to wszystko jasne 😁
Tyle że ta "zachęta" kiepska, uderzająca bardzo mocno po kieszeni i raczej określiłbym to mianem przymusu.
 
A auto sprowadzone np z USA, rok produkcji 2023 wpada na maksymalna stawke, bo nie ma normy euro.....
 
Powoli szykują się do takich działań bo w CEPiK-u niedawno dopisano do każdego pojazdu normy Euro jeżeli pojazd takową spełniał.
 
Pewnie między innymi do tego bo co za problem postawić urządzenie szczytujące tablice rejestracyjne w granicach strefy
 
Że elektryki są wprowadzane "na siłę" a nie przez konkurencję niech świadczy:
O 30% spadło zainteresowanie elektrykami na zachodzie bo skończyły się dotacje. A to świadczy, że dla społeczeństw to czynnik ekonomiczny jest decydujący a nie ekologiczny, choć ma on jakiś tam wpływ na podejmowane przez ludzi decyzje. A wszelkie dotacje do elektryków i kary podatkowe dla posiadaczy spalinówek to projekt ewidentnie polityczny.
 
Ja nie wiem, mojej kobiecie właśnie pyłnie amerykaniec z 3.6, a ja mam 4.2 MPI V8, Euro 3...
 
. A to świadczy, że dla społeczeństw to czynnik ekonomiczny jest decydujący a nie ekologiczny, choć ma on jakiś tam wpływ na podejmowane przez ludzi decyzje
czyli wynika z twojej logiki jesli dla ludzi ważna jest tylko ekonomia mimo ze dlugofalowo jest to dla nich zle to wlasnie dlatego rządzący musza i będą przymuszać do rzeczy nieekonomicznej.
Mniej wiecej jak zmuszanie dziecka do pójścia do dentysty. Chwilowa korzyść czyli brak bólu podczas wizyty jest dla niego zła wiec rodzic przymusza dzieciaka zeby nie był szczerbaty lub nie chorował od zepsutego zęba :D
 
W jednym z postów wkjelałem, jest i auto E, tragedia jesli chodzi o przemieszczanie sie na dalsza trase
 
Ja nie wiem, mojej kobiecie właśnie pyłnie amerykaniec z 3.6, a ja mam 4.2 MPI V8, Euro 3...
Jeśli przejedzie w 2024r opłata od aut spalinowych w takiej formie jak się obecnie spekuluje - to masz samochód dla bogatych ;) 4.2*4.2*2*500zl (jeśli wzór dobrze mi utkwił w łepetynie) czyli 17640pln (tyle co u mnie paliwo na ok 100.000km) w 2024 a potem podatek cykliczny.
 
O 30% spadło zainteresowanie elektrykami na zachodzie bo skończyły się dotacje.

Nie "spadło o 30%" tylko jest o 30% niższe niż prognozoowano.


Tu są wyniki sprzedaży elektryków.

"W segmencie aut elektrycznych najwyższy wzrost w Europie rok do roku (dane dla I poł. 2023 vs 2022) zanotowała 1/ Bułgaria (!), +160,8 procent, 879 egzemplarzy. Druga była 2/ Finlandia, +157,1 procent (15 300 egz.), trzecia dojechała 3/ Belgia, +153,6 procent (43 578 egz.). ŻADEN kraj nie zaliczył spadku, najmniejsze wzrosty były w Norwegii, +2,1 procent. W Polsce przyrost aut elektrycznych rok do roku to +76,7 procent, byliśmy w środku stawki."

Całość tu

 
@R70 a jaki jest wzór? Pojemność do kwadratu, dafuq?

Spider ma Euro2, niedługo taniej go będzie oddać ;) Czy jak go wyrejestruję to też będzie mnie podatek obowiązywać? EV sobie na ten moment odpuszczam, PHEV nie ma sensu wcale.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top