@xtremesystems - nie ma to jak argumentum ad personam . Unia Europejska chcąc być przeciwwagą gospodarczą dla Chin, Indii, Rosji , USA powinna/musi trzymać się razem. Wskazałem wyraźnie w poście #277 że Brytyjczycy wychodząc z EU są w tym samym miejscu co mieszkańcy Uni w kwesti pojazdów spalinowych po 2035 roku.
Paliwo i nieruchomości porównam na przykładzie dwóch krajów: Polski i Niemiec
Paliwo w PL ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
akcyza,
podatek VAT,
opłata paliwowa
opłata emisyjna
Opłata paliwowa to podatek drogowy uzależniony od tego ile litrów zatankujesz/ile kilometrów przejedziesz.
Dane za
https://www.reflex.com.pl/
Paliwo w DE ( ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
podatek VAT - Mehrwertsteuer 19 % ,
opłata od CO2 - CO2-Abgabe ,
podatek od Energii - Energiesteuer ,
opłata za przechowywanie ropy naftowej - Erdöl-Bevorratungsabgabe ,
Podatek drogowy - Kfz-Steuer uzalezniony między innymi od emisji CO2 płacisz oddzielnie , niezależnie ile km przejedziesz -
https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html
Dane za:
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/zusammensetzung-benzin-und-diesel-preise/
Zakup nieruchomości ( rynek wtórny , zakup przez osobę fizyczną )
PL - podatek od czynności cywilnoprawnych 2% , koszty notarialne , koszty agencji nieruchomości/prowizja
DE - Grunderwerbsteuer ( podatek od przeniesienia własności ) od 3,5 do 6,5 % w zależności od landu , koszty notarialne , koszty maklera/prowizja
Najpierw puste słowa (cytuję: " w PL nakładają podatek 10 razy na to samo " ) , później zmiana że przedmiot jest wielokrotnie opodatkowany ale popatrz w innych krajach EU mamy podobnie. Nie wprowadzaj w błąd jako pracownik biura rachunkoweo/podatkowego a więc osobą świetnie obeznana z tematem. Jak widzisz nie każdy miał/ma możliwość urodzić się np. w sułtanacie Brunei
Jak masz ochotę to zweryfikuj dane przekazane przeze mnie.
@mowczar wracając do tematu jakie mamy/mieliśmy drogi w źródłach napędów ( pojazdy osobowe i transport kołowy publiczny - dla mnie jako przeciętnego uzytkownika ale odnoszę wrażenie że częśc osób o tym tutaj zapomina a właśnie jest to rozwiązanie jako jedno z wielu):
silniki spalinowe: benzyna ( silnik o zapłonie iskrowym/ZI) , olej napędowy/diesel ( silnik o zapłonie samoczynnym/ZS ) , "błękitne" paliwo ( LPG/CNG , samodzielny gaz lub mieszanka benzyna/diesel dla ZI/ZS ) , wodór , paliwa syntetyczne ( eFuels) dla ZI/ZS
silniki spalinowo-elektryczne : to wszelkie wariacje ( hybrydy ) połączenia silnika spalinowego ( ZI/ZS) z elektrycznym poprzez miekką hybrydę , pełną hybrydę , pelną hybrydę z możliwością ładowania z sieci . np. Prius to benzyna + LPG + silnik elektryczny
silniki elektryczne : na baterię ładowaną z sieci np. Tesla, EV6/9 , ID2/3/4
na baterię ładowaną z sieci lub wymiana bateri w czasie do 5 minut na stacji np. auta NIO
na wodór ( ogniwa paliwowe ) np. Toyota Mirai
myślę że napędy typu panele słoneczne na dachu auta lub pneumatyczny ( silnik Mękarskiego ) możemy potraktować jako badawczo/muzelane.
Paliwo i nieruchomości porównam na przykładzie dwóch krajów: Polski i Niemiec
Paliwo w PL ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
akcyza,
podatek VAT,
opłata paliwowa
opłata emisyjna
Opłata paliwowa to podatek drogowy uzależniony od tego ile litrów zatankujesz/ile kilometrów przejedziesz.
Dane za
https://www.reflex.com.pl/
Paliwo w DE ( ( koszt dla na stacji dla osoby fizycznej ) :
zakup rafineri,
marża detaliczna,
podatek VAT - Mehrwertsteuer 19 % ,
opłata od CO2 - CO2-Abgabe ,
podatek od Energii - Energiesteuer ,
opłata za przechowywanie ropy naftowej - Erdöl-Bevorratungsabgabe ,
Podatek drogowy - Kfz-Steuer uzalezniony między innymi od emisji CO2 płacisz oddzielnie , niezależnie ile km przejedziesz -
https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html
Dane za:
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/zusammensetzung-benzin-und-diesel-preise/
Zakup nieruchomości ( rynek wtórny , zakup przez osobę fizyczną )
PL - podatek od czynności cywilnoprawnych 2% , koszty notarialne , koszty agencji nieruchomości/prowizja
DE - Grunderwerbsteuer ( podatek od przeniesienia własności ) od 3,5 do 6,5 % w zależności od landu , koszty notarialne , koszty maklera/prowizja
Najpierw puste słowa (cytuję: " w PL nakładają podatek 10 razy na to samo " ) , później zmiana że przedmiot jest wielokrotnie opodatkowany ale popatrz w innych krajach EU mamy podobnie. Nie wprowadzaj w błąd jako pracownik biura rachunkoweo/podatkowego a więc osobą świetnie obeznana z tematem. Jak widzisz nie każdy miał/ma możliwość urodzić się np. w sułtanacie Brunei
Jak masz ochotę to zweryfikuj dane przekazane przeze mnie.
@mowczar wracając do tematu jakie mamy/mieliśmy drogi w źródłach napędów ( pojazdy osobowe i transport kołowy publiczny - dla mnie jako przeciętnego uzytkownika ale odnoszę wrażenie że częśc osób o tym tutaj zapomina a właśnie jest to rozwiązanie jako jedno z wielu):
silniki spalinowe: benzyna ( silnik o zapłonie iskrowym/ZI) , olej napędowy/diesel ( silnik o zapłonie samoczynnym/ZS ) , "błękitne" paliwo ( LPG/CNG , samodzielny gaz lub mieszanka benzyna/diesel dla ZI/ZS ) , wodór , paliwa syntetyczne ( eFuels) dla ZI/ZS
silniki spalinowo-elektryczne : to wszelkie wariacje ( hybrydy ) połączenia silnika spalinowego ( ZI/ZS) z elektrycznym poprzez miekką hybrydę , pełną hybrydę , pelną hybrydę z możliwością ładowania z sieci . np. Prius to benzyna + LPG + silnik elektryczny
silniki elektryczne : na baterię ładowaną z sieci np. Tesla, EV6/9 , ID2/3/4
na baterię ładowaną z sieci lub wymiana bateri w czasie do 5 minut na stacji np. auta NIO
na wodór ( ogniwa paliwowe ) np. Toyota Mirai
myślę że napędy typu panele słoneczne na dachu auta lub pneumatyczny ( silnik Mękarskiego ) możemy potraktować jako badawczo/muzelane.