Tak, jeżeli instrukcja nic nie namieszała, to to jest na PD. Powinieneś lać olej z normą 505.01. Wg mnie Valvoline Synpower 5W-30 XL-III C3 będzie ok albo olej OEM czyli VW G052167
Tylko czy olej 5w30 będzie podczas ostrej jazdy dobrze wszystko smarował ?
I mam.jeszcze jedno pytanie odnośnie płukania.
Zalalem 200km temu nowy olej 10w40 firmy GM wraz z nowym filtrem oleju. Chce pojeździć na nim spokojnie 1000 km żeby przepłukać silnik, a później zrobić płukankę i zalać olej docelowy. Czy takim sposobem w miarę wyczyszcze silnik czy to nic nie da ?
Zalałeś silnik olejem który niezbyt się nadaje , a masz wątpliwości co do polecanego 5w30
Myślę , że efekt twojego sposobu nie będzie wart nakładu pracy , pieniędzy i ekologii.
Jeśli chcesz wyczyścić silnik to lepiej i prościej zalać płukankę długodystansowa, skrócić interwał wymiany do 7-8 tys a potem w razie potrzeby powtórzyć
Ehh, rozumiem.
A ten olej co podałem wcześniej "Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech" nie nada się do następnej wymiany? Bo nie ukrywam, że kupiłem kiedyś taki olej razy dwa i szkoda żeby leżał w garażu. Tylko że on ma ACEA A3/B4, ale normę nie 505.01 tylko pisze tam 502.00 i 505.00.. i nie wiem czy go zalewać czy coś się stanie.
Najlepiej jakby ktoś mi podał pasujący olej do tego silnika jak to nie problem, tylko zależałoby mi żeby to był syntetyczny, nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba lepiej chroni silnik niż te mineralne.
Pozdrawiam
Ten silnik może jeździć na wszystkim od 10W-30 w górę. Zresztą w wypadku silników VW liczy się norma, lepkości są jej pochodną i w danej normie może być tylko jedna, ale może być i parę. Wszystkie lepkości na które pozwala normą będą ok.
Ten który podałem jest pasujący. 505.01 nie ma za wiele, a Valvoline robi bardzo dobre oleje. Możesz śmiało lać.
Ten Liqui Moly o którym piszesz teoretycznie się nie nadaje, w instrukcji jest że każdy olej poza 505.01 może powodować uszkodzenia silnika. W praktyce... nic nie powinno się stać jeżeli zalejesz LM. Silnik pewnie swoje przeżył i już niejeden "ciekawy" olej widział to ten LM mu nie powinien zaszkodzić, to dobrej jakości oliwy. Ale raczej niewiele osób ci się tutaj "oficjalnie" podpisze pod taką rekomendacją. VW po coś jednak normy pod pompowtryski zrobił.
Syntetyczny, zależnie od definicji jest obecnie prawie każdy olej znanych marek. HC (wysokoprzetworzona wodrem ropa naftowa) zależnie od prawodawstwa może albo i nie nazywać się syntetykiem. Obecnie VHVI/XHVI (właśnie nowoczesne HC) jest podobnej jakości bazą jak PAO czy GTL. Nie ma sensu zwracać uwagi na bazę chyba że poszukujesz oleju do specjalnych zastosowań.
Ehh, rozumiem.
A ten olej co podałem wcześniej "Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech" nie nada się do następnej wymiany? Bo nie ukrywam, że kupiłem kiedyś taki olej razy dwa i szkoda żeby leżał w garażu. Tylko że on ma ACEA A3/B4, ale normę nie 505.01 tylko pisze tam 502.00 i 505.00.. i nie wiem czy go zalewać czy coś się stanie.
Najlepiej jakby ktoś mi podał pasujący olej do tego silnika jak to nie problem, tylko zależałoby mi żeby to był syntetyczny, nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba lepiej chroni silnik niż te mineralne.
Pozdrawiam
Najtaniej to chyba Orlen max ekspert 5w40 ma 505.01.
Do płukania silnika i normalnej eksploatacji olej na bazie hc jest w zupełności wystarczajacy.
Nie szukaj świętego grała w postaci oleju opartego o pao, bo niewiele zyskasz. Oczywiacie nikt ci tego nie zabroni i źle nie zrobisz, jak wybierzesz olej oparty o pao.
Zmień km na KM ( bo taki jest skrót mocy )
Przy takich modyfikacjach, że z 130KM robi się okolice 250KM to ja bym się poradził w pierwszej kolejności tego co to składał i stroił. Bo to on w razie czego będzie Ci to naprawiał. A nie da się ukryć, że to letki hardkor jest.
Na ogół jeżeli ktoś robi takie przeróbki daje odrazu zalecenia co do oleju. Bo tylko on teraz wie jak "spasowany" jest obecnie silnik.
Ja nic nie polecę bo tak naprawdę nie wiadomo co było tam ruszane a musiało być wiele.
Jak będziesz wiedzieć co masz zalecane, to kolegom z forum będzie łatwiej coś Ci doradzić.
A caddy 1,9 SDI jeżdżony 700 000 na 15W40 stoi i się śmieje.
Moim zdaniem nic nie powinno się stać od LM, ale z drugiej strony raczej powinno się zalewać z normą producenta, w tym wypadku 505.01 ewentualnie chyba jeszcze 506.01 się nadaje do PD.
Do kolego Kalarepa.
Autko już takie kupiłem, byłem na hamowni i tyle pokazało.
W silniku jako tako nie było nic ruszane,chodzi mi o słupek.
Jedynie wydech,turbo,intercooler,wtryski,sprzęgło,dolot oraz mapa do tego zestawu. Więc właśnie tak mysle nad tym olejem, bo słupek seria, ale moc już spora i nie ukrywam, że nogę również mam ciężką wiec pasowałoby zalać coś lepszego. Tylko co znajdę lepszy olej z normą 505.01 tak jak jest zlecone to nie ma ACEA A3/B4 tylko inne.. już nie wiem co tam lać haha.
Wiec jak napisalem mozesz stosowac alternatywnie w tym przypadku A3/B4, a tak na marginesie, jezeli jestes zadowolony z tego Liqui Moly to zainteresuj sie "klonem" tego oleju czyli Meguin Super Leichtlauf 5W-40 150zl/5l.
Sa rowniez tacy, ktorzy zamienne stosuja opierajac sie np. o VW 504 00, 507 00.
A caddy 1,9 SDI jeżdżony 700 000 na 15W40 stoi i się śmieje.
Moim zdaniem nic nie powinno się stać od LM, ale z drugiej strony raczej powinno się zalewać z normą producenta, w tym wypadku 505.01 ewentualnie chyba jeszcze 506.01 się nadaje do PD.
Wiec jak napisalem mozesz stosowac alternatywnie w tym przypadku A3/B4, a tak na marginesie, jezeli jestes zadowolony z tego Liqui Moly to zainteresuj sie "klonem" tego oleju czyli Meguin Super Leichtlauf 5W-40 150zl/5l.
A caddy 1,9 SDI jeżdżony 700 000 na 15W40 stoi i się śmieje.
Moim zdaniem nic nie powinno się stać od LM, ale z drugiej strony raczej powinno się zalewać z normą producenta, w tym wypadku 505.01 ewentualnie chyba jeszcze 506.01 się nadaje do PD.
Tak, wiem, po prostu sądzę że nie powinno się polecać olejów spoza rekomendacji producenta jeżeli nie weźmie się odpowiedzialności za ewentualne problemy, nawet jeżeli nie ma szans że wystąpią.
I owszem, 506.01 można stosować zamiennie z 505.01 ale to z reguły są droższe oleje i do takiego wozu średnio jest sens je lać.
Chodzi o to, że pompowtryski to nie jest kosmiczna technologia i na oleju bez normy 505.01 nic nie powinno się niepożądanego stać.
To z 15W40 to taki przerysowany przykład.
Nie sądzę żeby ktoś lał do zgraciałego auta roboczego z TDI PD wlewał jakiś olej wysokiej klasy, a mimo tego nie rozpadają się nagle.
Z drugiej strony jest taki wybór 5W40 C3 505.01, że moim zdaniem nie ma co kombinować.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.