Witam obecnie lany Orlen max expert c3 5w40 a zbliża się wymiana i myślałem nad jakimś 0w40 ewnetualnie 5w30 ? Co byście Panowie polecili na krótkie dystanse do pracy 8 km w jedna stronę to autko się nie nagrzewa za bardzo
Jak było szczelnie zamknięte to się nadaje. Co do oleju to niższa lepkość niewiele zmieni, samochód ciut mniej dostanie w tyłek bo szybciej złapie lepkość zbliżoną do roboczej, ale z drugiej strony jeżeli ma jakkolwiek sensownie rozwiązane chłodzenie oleju to olej też szybciej będzie oddawał ciepło którego wiele nie ma więc zysk będzie praktycznie zerowy.
Ja bym został na tym co jest, ewentualnie zalał Shell Helix Ultra 5W-40 który startuje z dość niskiej lepkości jak na 5W-40.
Wyżej wymieniona propozycja będzie bardzo dobra czyli ten Shell helix ultra 5w40. Możesz też sięgnąć po elfa sxr 5w40 albo zostać na tym Orlenie bo to dobry olej
Co to może być ze tak klepie ? Przeważnie na zimnym silniku jak dostanie po gazie lub w trakcie jazdy dajmy ze odpale pochodzi z 2 minutki z 300 metrów dojadę do głównej drogi dam mu 3 bieg przeciągnę do 3 tys a on potrafi zacząć stukać silnik i przerywać trzeba zgasić odpalić i się uspokoi dzieje się tak na zimnym jak dostanie po obrotach. Wcześniej tego nie było na 10w40 odkąd leje 5w takie coś zauważyłem na zimnym.
Post automatically merged:
Czasami tez zacznie na jałowym jak mu dam do 3 k tak tłuc i potrafi zgasnąć
Z vcdsa parametry wszystko ok żadnych błędów , kat wtrysku ustawiany. Odpali to kopci na biało chwile zaraz na niebiesko a później się uspokoi chociaż w czasie jazdy nie widziałem żeby coś kopcił. Wystarczy ze tak z 7 minut pochodzi wtedy nic takiego się nie dzieje
przeciągnę do 3 tys a on potrafi zacząć stukać silnik i przerywać trzeba zgasić odpalić i się uspokoi dzieje się tak na zimnym jak dostanie po obrotach.
Jak daje na biało to w pierwszej kolejności należy sprawdzić wtryski. Jeśli to pompowtrysk, to może zużyty wałek rozrządu by dał taki efekt? Nie wiem, nigdy nie miałem, ale wiem że krzywki się wycierają w PD.
Jak daje na biało to w pierwszej kolejności należy sprawdzić wtryski. Jeśli to pompowtrysk, to może zużyty wałek rozrządu by dał taki efekt? Nie wiem, nigdy nie miałem, ale wiem że krzywki się wycierają w PD.
Być może gdzieś ze i wtryski bo jak byłem na hamowni to zamiast 110 km wypluł 84.7 km i tuner stawił diagnozę ze wtryski mogą być „zabite” lub ktoś włożył z 90 km silnika
Post automatically merged:
Ale się nie doszukiwałem juz autko służy na tłuki wokół komina
Post automatically merged:
Jedynie to olej mu zmieniam do 7/8 tys max ze względu na te krótkie trasy
Jak ja byłem u tunera to najpierw wyszła seria 83km z 90, a potem 107km po sofcie i mówił, że niby coś jest nie tak z układem paliwowym. Wtryski fakt, kupiłem zregenerowane, ale to elektromagnetyczne Bosche z autoryzowanego serwisu więc w to wątpiłem. Pojechałem do dwóch mechaników, którzy robili coś przy tym wozie i powiedzieli, że to niemożliwe, więc wróciłem do tunera na poprawkę i kazałem lać ile można na moją odpowiedzialność. Efektem było 130km i poślizg sprzęgła uniemożliwiający dalsze pomiary, oczywiście bez dymienia. Gdyby nie to, że za tą poprawkę miał czelność skasować mnie 100zł to nawet bym go może komuś polecił, bo szybko miał termin, ale sposób w jakim ze mną rozmawiał też był bardzo niemiły i wywyższający się, więc jeździ się przyjemnie, ale niesmak pozostał. Sprzęgło oczywiście od razu wymieniłem i tarczę oddałem do obicia kevlarem.
To akurat u tego tunera robiłem mapę i w a6 1.9 130 to miałem zrobione na 169 km i 400 nm i tak zrobiłem nia na tej mapie 70 tys i poszła dalej. Sporo znajomych tez u niego robiło także ogarnięty chłop i całkiem spoko. Może gdzie kompresje ma słaba leonik już. Kobita nim jeździła coś 10/11 lat po mieście tylo pare km dziennie to mogło zeobic swoje
U znajomego na warsztacie jest Passat B6 1.9 TDI bkc 105km kupiony do wożenia silników właśnie po korbie bokiem. Blok został sklejony i już 80k jeździ. Wsiada się, czeka 30 sekund niech pompa oleju rozprowadzi olej po całym silniku i odrazu but w podłogę. Nikt się tym autem nie przejmuje. Olej też nie za często wymieniany i nie chce się poddać a przebieg to kto wie pół bani za nami
Co do stukania na zimnym to zmierz mu kompresję i wtryski bo może one leją ropę i stąd ten dym jakby papieża wybrali
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.