• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.9 tdi asv 110 km

Adriano

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.9 tdi
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
4/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.9 tdi 110km
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Orlen oil max expert c3 5w40
Witam obecnie lany Orlen max expert c3 5w40 a zbliża się wymiana i myślałem nad jakimś 0w40 ewnetualnie 5w30 ? Co byście Panowie polecili na krótkie dystanse do pracy 8 km w jedna stronę to autko się nie nagrzewa za bardzo
 
Orlen ME V lub V+, chyba oba mają oficjalną aprobatę 504/507. VAG OE 0w30 też spoko.
 
Jak było szczelnie zamknięte to się nadaje. Co do oleju to niższa lepkość niewiele zmieni, samochód ciut mniej dostanie w tyłek bo szybciej złapie lepkość zbliżoną do roboczej, ale z drugiej strony jeżeli ma jakkolwiek sensownie rozwiązane chłodzenie oleju to olej też szybciej będzie oddawał ciepło którego wiele nie ma więc zysk będzie praktycznie zerowy.

Ja bym został na tym co jest, ewentualnie zalał Shell Helix Ultra 5W-40 który startuje z dość niskiej lepkości jak na 5W-40.
 
@sprajt2 muchy filtr przefiltruje

Wyżej wymieniona propozycja będzie bardzo dobra czyli ten Shell helix ultra 5w40. Możesz też sięgnąć po elfa sxr 5w40 albo zostać na tym Orlenie bo to dobry olej
 
Co to może być ze tak klepie ? Przeważnie na zimnym silniku jak dostanie po gazie lub w trakcie jazdy dajmy ze odpale pochodzi z 2 minutki z 300 metrów dojadę do głównej drogi dam mu 3 bieg przeciągnę do 3 tys a on potrafi zacząć stukać silnik i przerywać trzeba zgasić odpalić i się uspokoi dzieje się tak na zimnym jak dostanie po obrotach. Wcześniej tego nie było na 10w40 odkąd leje 5w takie coś zauważyłem na zimnym.
Post automatically merged:

Czasami tez zacznie na jałowym jak mu dam do 3 k tak tłuc i potrafi zgasnąć
 

Attachments

  • 5058E3C9-DBE1-4FD8-A32B-CDA19A264021.mp4
    894,5 KB
Napewno to nie jest od oleju. Do mechanika z nim szybko bo jak będziesz go tak butował w takim stanie to długo nie polata.
 
Z vcdsa parametry wszystko ok żadnych błędów , kat wtrysku ustawiany. Odpali to kopci na biało chwile zaraz na niebiesko a później się uspokoi chociaż w czasie jazdy nie widziałem żeby coś kopcił. Wystarczy ze tak z 7 minut pochodzi wtedy nic takiego się nie dzieje
 
przeciągnę do 3 tys a on potrafi zacząć stukać silnik i przerywać trzeba zgasić odpalić i się uspokoi dzieje się tak na zimnym jak dostanie po obrotach.
Zimny Diesel i deptanie do 3 k... No no. Korba szykuje się do wyjścia dołem.
 
Jak daje na biało to w pierwszej kolejności należy sprawdzić wtryski. Jeśli to pompowtrysk, to może zużyty wałek rozrządu by dał taki efekt? Nie wiem, nigdy nie miałem, ale wiem że krzywki się wycierają w PD.
 
1.9 niezawodne
Jak daje na biało to w pierwszej kolejności należy sprawdzić wtryski. Jeśli to pompowtrysk, to może zużyty wałek rozrządu by dał taki efekt? Nie wiem, nigdy nie miałem, ale wiem że krzywki się wycierają w PD.
to jest VP nie ma pompowtrysku
Post automatically merged:

Tak wyglada wałek
 

Attachments

  • IMG_6260.jpeg
    IMG_6260.jpeg
    495,5 KB · Odwiedzin: 88
Podtrzymuję sprawdzenie układu paliwowego, gęsty biały dym na zimnym to "marnuje się wacha, leje się wacha do wydechu" ;)
 
Być może gdzieś ze i wtryski bo jak byłem na hamowni to zamiast 110 km wypluł 84.7 km i tuner stawił diagnozę ze wtryski mogą być „zabite” lub ktoś włożył z 90 km silnika
Post automatically merged:

Ale się nie doszukiwałem juz autko służy na tłuki wokół komina :)
Post automatically merged:

Jedynie to olej mu zmieniam do 7/8 tys max ze względu na te krótkie trasy
 
Jak ja byłem u tunera to najpierw wyszła seria 83km z 90, a potem 107km po sofcie i mówił, że niby coś jest nie tak z układem paliwowym. Wtryski fakt, kupiłem zregenerowane, ale to elektromagnetyczne Bosche z autoryzowanego serwisu więc w to wątpiłem. Pojechałem do dwóch mechaników, którzy robili coś przy tym wozie i powiedzieli, że to niemożliwe, więc wróciłem do tunera na poprawkę i kazałem lać ile można na moją odpowiedzialność. Efektem było 130km i poślizg sprzęgła uniemożliwiający dalsze pomiary, oczywiście bez dymienia. Gdyby nie to, że za tą poprawkę miał czelność skasować mnie 100zł to nawet bym go może komuś polecił, bo szybko miał termin, ale sposób w jakim ze mną rozmawiał też był bardzo niemiły i wywyższający się, więc jeździ się przyjemnie, ale niesmak pozostał. Sprzęgło oczywiście od razu wymieniłem i tarczę oddałem do obicia kevlarem.
 
To akurat u tego tunera robiłem mapę i w a6 1.9 130 to miałem zrobione na 169 km i 400 nm i tak zrobiłem nia na tej mapie 70 tys i poszła dalej. Sporo znajomych tez u niego robiło także ogarnięty chłop i całkiem spoko. Może gdzie kompresje ma słaba leonik już. Kobita nim jeździła coś 10/11 lat po mieście tylo pare km dziennie to mogło zeobic swoje
 
Zimny Diesel i deptanie do 3 k... No no. Korba szykuje się do wyjścia dołem.
U znajomego na warsztacie jest Passat B6 1.9 TDI bkc 105km kupiony do wożenia silników właśnie po korbie bokiem. Blok został sklejony i już 80k jeździ. Wsiada się, czeka 30 sekund niech pompa oleju rozprowadzi olej po całym silniku i odrazu but w podłogę. Nikt się tym autem nie przejmuje. Olej też nie za często wymieniany i nie chce się poddać a przebieg to kto wie pół bani za nami 😅

Co do stukania na zimnym to zmierz mu kompresję i wtryski bo może one leją ropę i stąd ten dym jakby papieża wybrali
 
Back
Top