• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.9 tdi asv 110 km

Adriano

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.9 tdi
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
4/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.9 tdi 110km
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Orlen oil max expert c3 5w40
Witam obecnie lany Orlen max expert c3 5w40 a zbliża się wymiana i myślałem nad jakimś 0w40 ewnetualnie 5w30 ? Co byście Panowie polecili na krótkie dystanse do pracy 8 km w jedna stronę to autko się nie nagrzewa za bardzo
 
Pragnę zauważyć, że legendy o nieśmiertelności niektórych silników nie wzięły się z tego, że ktoś katował swój egzemplarz i miał totalnie gdzieś serwisowanie go, bo taka eksploatacja zabije każdy silnik, po prostu jeden szybciej a drugi później wyprowadzi korby na świeże powietrze.
 
Zimny Diesel i deptanie do 3 k... No no. Korba szykuje się do wyjścia dołem.

Oj tam, oj tam. Ja w 1.9 TDI zawsze rano tylko pierwszy kilometr jechałem delikatniej, a potem już dwupasmówka i dzida. A przebieg miał słuszny, chodził jak zegarek, nic nie dymił i palił na widok kluczyka. 8 lat nim jeździłem.
 
Zmieniłem olej na lotos aurum 5w30 504/507 z 5w40 orlena max expert c3 i co dziwne średnie spalanie jakby wzrosło na tej samej trasie gdzie wcześniej było mniej więcej przy takiej samej jeździe 5.3/5.7 l a teraz po wymienia na 5w30 najmniejsze jakie mam to 6.7 l a tak to 7.4/8 l..
Miałby olej aż taki wpływ na to ? Zmieniony sam olej + filtr oleju mann
Jedyny plus ze po odpaleniu już nie kopci na niebiesko jak wczensiej
 
Raczej nie możliwe żeby z powodu zmiany oleju były takie różnice czy to w jedną czy drugą stronę. Albo pomiar niemiarodajny albo przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
 
A czy tłucze dalej przy odpalaniu?
 
Zmieniłem olej na lotos aurum 5w30 504/507 z 5w40 orlena max expert c3 i co dziwne średnie spalanie jakby wzrosło na tej samej trasie gdzie wcześniej było mniej więcej przy takiej samej jeździe 5.3/5.7 l a teraz po wymienia na 5w30 najmniejsze jakie mam to 6.7 l a tak to 7.4/8 l..
Miałby olej aż taki wpływ na to ? Zmieniony sam olej + filtr oleju mann
Jedyny plus ze po odpaleniu już nie kopci na niebiesko jak wczensiej
Upaly i klima?
 
Jedyne co zauważyłem to bąbelek powietrza w przewodzie do pompy paliwowej taki z 2 cm
Post automatically merged:

Upaly i klima?
Dzień przed wymiana nawet spalanie dużo nisze średnie pokazywało a wymieniony 3 dni temu na lotosa
Post automatically merged:

Plusik ze nie zadymi już na niebiesko a minus ze to spalanie chyba ze komputer coś oszukuje
 
A spróbuje jeszcze z ciekawości bez klimatyzacji taka sama traske zrobić delikatnie jadąc i zobaczymy czy będzie różnica jakaś. Bo właśnie teraz autko stoi koło blaszaka odpalę załączę klimatyzacje i słychać wtedy tyrkotanie jakby sprzegielko klimatyzacji miało jakieś luzy. Może to robi jakieś opory większe i obciąża silnik ?
 
Nie ma takich roznic w lepkosciach tych olejów, zeby mialo to taki wplyw na spalanie. Musialbys zalac chyba jakis SAE60.
 
Wiec olej odpada chyba ze w bance był jakiś 20w60 w co wątpię 😆
Post automatically merged:

Chociaż w domu jest tez a3 8p 1.9 tdi bkc 105/130 km zrobione i na tej samej trasie średnie pokazuje 4.1 l (30km niecałe)
 
Te silniki mają swoje lata i wielu włascicieli którzy o nie dbali albo nie. Jeden są zużyte mocniej, drugie mniej.
Przykładowo mój TDI robi około 800km do rezerwy i nic nie mogę na to poradzić (mogę ale nie chcę topić kasy na remonty i wymianę całego osprzętu), a są takie 1.9 TDI w tak perfekcyjnej kondycji, że robią po 1200 - 1300kilometrów na tym samym zbiorniku. Kwestia stopnia zużycia silnika, osprzętu no i całego samochodu. Piasty, łożyska, skrzynia też muszą działać perfekt i nie stwiać silnikowi oporu.
 
Ty nam to powiesz, jak sie ochłodzi 😉 albo pojezdzij bez klimy teraz i sprawdź.
Ale generalnie, to tak. Jest taka mozliwosc. Jak jezdzisz duzo krotkich dystansow w upal, to klimatyzacja ma co robic, wentylatory na chlodnicy chodza na drugim biegu. Taki wentylator ma moc ponad 200W, wentylatory sa dwa. Do tego kompresor i dmuchawa w kabinie. No jest co zasilac.
 
Back
Top