• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 1.9 tdi asv 110 km

Adriano

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b6 1.9 tdi
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
4/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.9 tdi 110km
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Jaki olej masz obecnie
Orlen oil max expert c3 5w40
Witam obecnie lany Orlen max expert c3 5w40 a zbliża się wymiana i myślałem nad jakimś 0w40 ewnetualnie 5w30 ? Co byście Panowie polecili na krótkie dystanse do pracy 8 km w jedna stronę to autko się nie nagrzewa za bardzo
 
tak
śmiem nawet twierdzić, ze NDT którego polecam, to najlepszy olej do TDI a zwlaszcza PD czy tez BTDI vag,jaki tutaj wogóle zostal opisany
jest na granicy ale pasuje do DPF
 
Last edited:
ok literówka ,ale to nic nie zmienia
ta norma jest sprzed 20lat,juz dawno nowoczesne oleje przekraczają te normy
masz tutaj 10W-40 bez normy i śmiało, bez obaw
Petro Canada Duron UHP 10W-40
 
5W-30 w tych silnikach to totalna głupota
Totalną głupotę właśnie wypłodziłeś. U mnie 1.9 TDi PD 340 kkm nalotu i 5W30 od zawsze. Śmiga aż miło. Uzasadnij swego kocopoła albo mianuję go do "olejowej bzdury roku" :p
Post automatically merged:

Nigdy nie wlałbym do PD 5W-30
Uzasadnij merytorycznie.
 
Totalną głupotę właśnie wypłodziłeś. U mnie 1.9 TDi PD 340 kkm nalotu i 5W30 od zawsze. Śmiga aż miło. Uzasadnij swego kocopoła albo mianuję go do "olejowej bzdury roku" :p
Post automatically merged:


Uzasadnij merytorycznie
przypisywany to 5w-30 /507,ale wynika to wyłącznie ze względów racjonalizacyjnych, kiedy na rynku pojawiły się silniki TDi 8V PD(EA188)pojawił sie dodatkowy standard PD 50501,a silniki otrzymały tylko 5w-40,moze chodziło o południe europy🤔?,pozniej gdy 507 i długie interwały męczyły te faktycznie solidne silniki, często pojawiały sie problemy(docieranie wałków rozrzadu,korbowody z boku itd itp)
jesli ma byc tanio to faktycznie zwykly c3 5w-40 wystarczy,ale ja bym tu zalal wysokiej jakosci olej do samochodow ciezarowych 5w-40,sam zreszta tak mam
mało tego uważam, ze działają doskonale!!!
 
Last edited:
tak
śmiem nawet twierdzić, ze NDT którego polecam, to najlepszy olej do TDI a zwlaszcza PD czy tez BTDI vag,jaki tutaj wogóle zostal opisany
jest na granicy ale pasuje do DPF
uzasadnij proszę czemu uważasz, że jest taki super. Jakieś badania?
Post automatically merged:

przypisywany to 5w-30 /507,ale wynika to wyłącznie ze względów racjonalizacyjnych, kiedy na rynku pojawiły się silniki TDi 8V PD(EA188)pojawił sie dodatkowy standard PD 50501,a silniki otrzymały tylko 5w-40,moze chodziło o południe europy🤔?,pozniej gdy 507 i długie interwały męczyły te faktycznie solidne silniki, często pojawiały sie problemy(docieranie wałków rozrzadu,korbowody z boku itd itp)
jesli ma byc tanio to faktycznie zwykly c3 5w-40 wystarczy,ale ja bym tu zalal wysokiej jakosci olej do samochodow ciezarowych 5w-40,sam zreszta tak mam
mało tego uważam, ze działają doskonale!!!
505.01 to nie tylko 5W40 bo jest pełno olejów 5W30 z tą normą.
 
Back
Top