• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 2019 2,0 TSI 190KM DKZA

JuniorVintage

Użytkownik
Samochód
BMW G31 530i B48 252KM
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
Silnik
DKZA 2.0 TSI 190KM
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 VW 508 509 w trybie LL lub 0W30 i 5W30 VW 504 507 w normalnych interwałach
Jaki olej masz obecnie
0W20 VW
Drodzy Specjaliści,

proszę Was o pomoc w doborze właściwego oleju, aby auto bezproblemowo służyło długie lata.

Leon z czerwca 2019, przebieg 1000km. Zalany oryginalnym olejem 0W20 (mogę tylko przypuszczać).

Planuję zrezygnować z trybu LL na rzecz wymian co rok/10tys. Przebiegi (zwłaszcza w czasie pandemii) robimy małe, głównie po mieście.

Auto na gwarancji i takie ma pozostać, stąd wymóg trzymania się VW 504 507.

Silnik nietypowy, dwa typy wtrysku (bez/pośredni), cykl spalania Budacka, zmienne fazy na wałku ssącym (oszczędny w normalnej jeździe, pełna moc kiedy potrzeba).

Docelowo będę chciał go wzmocnić (box'em). Póki co seria.

Studiuję dostępne oleje z właściwą aprobatą od kilku dni. W oko wpadł mi Eurol 0W30 Syntence.

Czy przy praktycznie nowym aucie, z filtrem GPF i na gwarancji zaryzykowalibyście dodatki do oleju np. AR9100?

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam
 
Na gwarancji żadnych dodatków, takie moje zdanie. Stosował bym tylko olej z oficjalnymi aprobatami. Z ciekawości przy tylu rozwiązaniach jak wygląda spalanie?
 
Eurol Syntence 0w30
Shell av-l 0w30 lub ect c2/c3
Mobil 1 esp 5w30
Co nie zalejesz, będzie dobrze przy interwale 10 kkm. 0w20 VW508 też bym nie wykluczał.
 
No i już się rzucili z propozycjami ...


Ja przede wszystkim podszedłbym do tematu doboru oleju od strony technicznej.
Czy te silniki wykazują jakieś problemy (paliwo o oleju, LSPI, rozrząd, ...)?
Podejrzewam, że niewiele będzie na ten temat, a dążę w kierunku doboru odpowiedniej lepkości.
Konkretny olej potem jest kwestią wtórną.
 
Last edited by a moderator:
Instrukcja jest jasna: 504/507 jeżeli nie wymienia się w trybie LL. Co lepkość do doboru oleju w wozie na gwarancji skoro dla tej normy praktycznie nie ma wyboru?

Wg mnie: Orlen MaxExpert V 5W-30, Fuchs Titan GT1 C3, Gulf Formula GVX 5W-30.
 
Last edited by a moderator:
Lotos Aurum, cała seria zresztą, to super oleje, ale donużytku w autach po gwarancji. Do ASO tego nie zawiezie, chyba, że robi sam. Orlen jak najbardziej oficjalna aprobata. Lub Lotos 504/507, nie Aurum, także oficjalna aprobata VW, Audi i Porsche.
 
Tam potrzeba naprawdę mocnego i sprawdzonego oleju dlatego polecam :
- Eurol Synthence FS 0W30 - sprawdzony w wielu 2.0 TSI tym w takim 272 na 370 KM po programie wiec tutaj da radę
- Ravenol VMP 5W30
- Ravenol VSW 0W30
- Penrite Enviro+5W30 (daje radę w Golfie R po programie)
- Amsoil AEL 5W30
W zakładanym budżecie łapie się właściwie tylko Eurol, reszta lekko (VMP) lub mocniej (Penrite, VSW) przekracza budżet.
Z tańszych mógłbym polecić Shell Helix Ultra AV-L/ ETC 0W30 (ale z doświadczeń userów w tsi będzie go znikać więcej i olej szybciej się podda) albo Texaco Havoline Pro DS V ale to nie jest dla mnie poziom ww.
Można wziąć pod uwagę jeszcze Millersa XF longlife 5W30 i mieści się w budżecie jak się dobrze poszuka - dobry olej choć szło na papierze nie robi. Jednak ww. są moim zdaniem lepsze.
 
Moim zdaniem 0W20 bym kierował raczej pod 1.5 TSI niż pod 2.0 TSI. Słyszałem, że konstrukcyjnie 1.5 TSI pasuje bardziej pod 0W20 a w przypadku 2.0 TSI to te 0W20 jest tak trochę naciągane. Niemniej jednak 2.0 TSI ma spory potencjał i jak właściciel zdecyduje się go wzmocnić i korzystać z tej mocy to szczególnie w warunkach letnich lepiej mieć moim zdaniem wyższy zapas lepkości. Trzeba brać pod uwagę, że może dochodzić do rozrzedzenia paliwem co nie jest niczym niezwykłym w 2.0 TSI i tym bardziej zapas lepkości może być pomocny. Jeśli 0W20 to raczej na zimę będzie mieć większy sens. Oleje, które podałem i tak mają bardzo dobre parametry na zimno wiec silnika na pewno nie zamęczymy. Moim zdaniem baza olejowa w tym wypadku powinna być lepsza niż standardowa. Wiem od użytkowników, że dobrze pogonione 2.0 TSI potrafi "zniszczyć" serwisowego Castrola czy bardziej "standardowy" olej ( nie od razu ale po jakimś czasie sa wyrażne objawy, ze z olejem coś nie halo). Stąd moja rekomendacja.
 
Nie wiem, czy masz rację, bo silniki są świeżynki techniczne, a VW lubi "gratisy przemycać" swoim użytkownikom ...
W sieci tak naprawdę informacji o nich nie ma, więc nic nie wiadomo o bolączkach konstrukcji.
Mnie też zastanowiły zalecenia VW - 0w20 jako pierwszy wybór i to w Long Life, 5w30 jako drugi.
(504/507 to przecież flagowy olej LL VAG'a.)
W ww artykule jest wzmianka o "obniżeniu tarcia wewnętrznego" - jak pierścienie w TSI reagowały na lepkość oleju?
Jest tam ACT (wyłączanie cylindrów)?? - w 1.5TSI ponoć rozrząd na 0w20 lubi się zacierać, ale to niepotwierdzone info od pracownika serwisu.

Ja też byłbym za SAE30 w tym silniku, ale właśnie nie wiadomo, co tam VAG nakombinował.
 
Właśnie dlatego, że nie wiadomo do końca co VAG tam wykombinował bo jeszcze poprzednia wersja tego silnika mogła być zalewana olejem z normą 502.00 (w zależności od cyklu wymiany, rocznika i marki) i wtedy dopuszczony był np. 0W40 lub 5W40 to przeskakiwanie na 508/509 i 0W20 w sytuacji gdy dopuszczona jest 504/507 (0W30, 5W30) wydaje mi się lekko ciut przesadzone zwłaszcza w sytuacji gdy użytkownik myśli o wzmocnieniu silnika a przed nami gorące lato.
 
Niemiecka technologia i 0w20... jakoś nie budzi to mojego zaufania. Co innego japońskie wozy - oni nie oszukują :)
 
Castrol juz nie jest serwisowym olejem VAG
Dobrze o tym wiem ale to nie ma nic do rzeczy. Do niedawna był i przypadki, które znam dotyczą właśnie aut na serwisowym Castrolu. Tu chodzi o pokazanie, że standardowy HC (z małą domieszką PAO) + dobrze pogonione 2.0 TSI to nie jest udane połączenie a w każdym razie niekoniecznie będzie. Ten silnik jest przekonstruowany zgoda ale wymagania wobec oleju raczej jeszcze pójdą w górę. Uważam, że 0W20 rozsądnie użytkowane też się sprawdzi ale po prostu lepszym i przede wszystkim bezpieczniejszym wyborem będzie jednak olej o wyższej lepkości pod warunkiem, że postawimy na coś lepszego i sprawdzonego.
 
Jakie są dowody na to, że HC nie wytrzyma? Doświadczenia kilku użytkowników i to, że tak powiedzieli? To ja moge powiedziec, zreszta całkowicie zgodnie z prawdą, że znam warsztat specjalizujàcy się w Vagach i także tych po tuningach, jakieś mocne Skody RSy, jakieś Audi eSki i Golfy eRki, wiadomo, który wiesz co leje? Revline, z Jasła. Żadnych skarg ani reklamacji na to olej, silniki sie nie zacierają. Na takich HC jeździ cały świat. Dostją one aprobaty producenta wiec nie mogą nie dawać rady. I pisanie o olejach lepszych czy sprawdzonych to nic więcej jak gdybanie czy będzie lepszy.
 
Back
Top