• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 2019 2,0 TSI 190KM DKZA

JuniorVintage

Użytkownik
Samochód
BMW G31 530i B48 252KM
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
Silnik
DKZA 2.0 TSI 190KM
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 VW 508 509 w trybie LL lub 0W30 i 5W30 VW 504 507 w normalnych interwałach
Jaki olej masz obecnie
0W20 VW
Drodzy Specjaliści,

proszę Was o pomoc w doborze właściwego oleju, aby auto bezproblemowo służyło długie lata.

Leon z czerwca 2019, przebieg 1000km. Zalany oryginalnym olejem 0W20 (mogę tylko przypuszczać).

Planuję zrezygnować z trybu LL na rzecz wymian co rok/10tys. Przebiegi (zwłaszcza w czasie pandemii) robimy małe, głównie po mieście.

Auto na gwarancji i takie ma pozostać, stąd wymóg trzymania się VW 504 507.

Silnik nietypowy, dwa typy wtrysku (bez/pośredni), cykl spalania Budacka, zmienne fazy na wałku ssącym (oszczędny w normalnej jeździe, pełna moc kiedy potrzeba).

Docelowo będę chciał go wzmocnić (box'em). Póki co seria.

Studiuję dostępne oleje z właściwą aprobatą od kilku dni. W oko wpadł mi Eurol 0W30 Syntence.

Czy przy praktycznie nowym aucie, z filtrem GPF i na gwarancji zaryzykowalibyście dodatki do oleju np. AR9100?

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam
 
Jakie są dowody na to, że HC nie wytrzyma? Doświadczenia kilku użytkowników i to, że tak powiedzieli? To ja moge powiedziec, zreszta całkowicie zgodnie z prawdą, że znam warsztat specjalizujàcy się w Vagach i także tych po tuningach, jakieś mocne Skody RSy, jakieś Audi eSki i Golfy eRki, wiadomo, który wiesz co leje? Revline, z Jasła. Żadnych skarg ani reklamacji na to olej, silniki sie nie zacierają. Na takich HC jeździ cały świat. Dostją one aprobaty producenta wiec nie mogą nie dawać rady. I pisanie o olejach lepszych czy sprawdzonych to nic więcej jak gdybanie czy będzie lepszy.
Castrol po 10 tys. zużycie 0,4l/1000 km, silnik akustycznie gorzej chodzi, klepie, olej "przypalony" , kropla na białej chusteczce żle wygląda, temperatura w górę w stosunku do świerzego oleju o co najmniej 5 stopni wyższa.
Olej x po 10 tys. Zużycie praktycznie zero, olej nie przypalony, silnik chodzi normalnie, temperatura niższa niż na świeżo zalanym Castrolu.
To nie jest jednostkowy przypadek. I nie skrajny bo w skrajnych na "standardowym oleju" to się np. kontrolki ciśnienia zapalają, temperatura szaleje a nawet się silniki zacierają.
Ostatnio miałem Klienta co na serwisowym 0W30 VAG-a miał temperaturę oleju 150 stopni w silniku TSI. Olej miał kilka tysięcy kilometrów nalotu.
Aprobaty producentów często niestety nie gwarantują nam odpowiednio wysokiego poziomu jakości środka smarnego. Znam ludzi co lali GM Dexos 2 do Insigni OPC i jechali nią na tor. No bo w końcu oryginalny olej do tego auta. Też można. Ale do czasu.
Ludzie często nie mają nawet świadomości, ze robią coś nie tak. Większość nie ma podglądu temperatury oleju a czasami możną się zdziwić. Miałem Klienta, któremu na zawodach permanentnie wyskakiwała kontrolka od oleju. Zapalała się jak temp. oleju przekraczała 150 stopni. Na oleju 10W60.
Są przypadki, ze najzwyklejszy HC będzie w zupełności wystarczający a olej na PAO (w iluś tam %) będzie w zasadzie fanabierią i polecanie Meguina Super Leichtlauf 5W40 zamiast np. Eurola Super Lite 5W40 nie ma większego sensu biorąc pod uwagę praktyczne korzyści. Są natomiast przypadki, gdy lepszy olej tj. taki na lepszej bazie i o lepszych parametrach jest jak najbardziej uzasadniony, tym bardziej jak budżet na to spokojnie pozwala.
 
Wiesz ja tego nie widziałem na własne oczy ale nie mam powodu aby nie wierzyć właścicielowi . Dodam, ze auto z podniesioną mocą mocno upalane. Akurat tego silnika nie znam zbyt dobrze w kwestii osiąganych temperatur ale o 150 stopniach to tez nigdy wcześniej nie słyszałem. Moim zdaniem jak oelj złapał taka temperaturę to jest praktycznie po oleju. A to, ze doszło do złapania takiej temperatury też świadczy o tym, że olej już nie "trzymał" tak jak powinien. Znam wiele podobnych przypadków.
 
To raczej nie jest możliwe. Żaden producent seryjnego samochodu nie skonstruowałby go tak, aby ten osiągał 150 stopni i żaden olej nie jest w stanie sie tak zdegradowac zeby do tego dopuścić. 150 st wytrzymują tylko rajdowe oleje jak np Millers CFS i to tylko przez krótką chwilę, normalnie 135.
Mówimy tu o rajdowych i modyfikowanych samochodach.
150 st w Cywilnym aucie dla mnie to wciąż bajeczka. Uwierze tylko jeżeli zobacze. Nawet wszedłem na jakies forum gdzie upalaną swoje modyfikowane TSI i wszyscy mówią o zakresie temp
105-120, gdzie 120 to i tak juz wysoka temp
 
Tutaj należy uwzględnić gdzie ta temperatura jest mierzona, w misce? Tam mogą faktycznie temperatury osiągnąć do 150°C. Istotniejsze jest to, co się dzieje na tłokach, tam już będzie powyżej 300°C. Ale to zależy od jednostki napędowej i stylu jazdy.
 
Odczyt z kompa. Normalnie silnik trzyma ok 100 stopni. Mnie te 150 stopni też dziwiło ale auto zmodyfikowane i to się stało podczas mocnego upalania.
 
Dyskusja zrobiła się długa, fajnie :) postaram się odpowiedzieć chociaż na część komentarzy.

Na gwarancji żadnych dodatków, takie moje zdanie. Stosował bym tylko olej z oficjalnymi aprobatami. Z ciekawości przy tylu rozwiązaniach jak wygląda spalanie?

Zgadzam się, po zastanowieniu stosowanie dodatków budzi wątpliwość. W przypadku awarii silnika mogą się dopatrywać różnych rzeczy, tylko czy ASO jest na tyle "mądre"?

Trudno mi się wypowiedzieć w kwestii spalania. Auto praktycznie nowe, silnik na dotarciu, staram się jeździć ostrożnie. Parametry pracy mogą się jeszcze zmienić z czasem, ale w jeździe miejskiej 9 litrów póki co raczej nie przekracza.

No i już się rzucili z propozycjami ...

Ja przede wszystkim podszedłbym do tematu doboru oleju od strony technicznej.
Czy te silniki wykazują jakieś problemy (paliwo o oleju, LSPI, rozrząd, ...)?
Podejrzewam, że niewiele będzie na ten temat, a dążę w kierunku doboru odpowiedniej lepkości.
Konkretny olej potem jest kwestią wtórną.

Silnik jest na tyle nową konstrukcją, że informacji od użytkowników trudno szukać w sieci. Jest to ewolucja silnika 1,8TSI EA888 3 generacji (czyli silnik poprawiony, bez problemów z nadmiernym zużyciem oleju) ze zmianami wspomnianymi przeze mnie na początku posta plus wyższy stopień sprężania, wyższe ciśnienie wtrysku…i co chyba najważniejsze z perspektywy smarowania – mniejsze łożyska wału i węższy łańcuch rozrządu (teoretycznie zmiana dla trwałości na minus, miejmy nadzieję, że to przemyśleli).

Instrukcja jest jasna: 504/507 jeżeli nie wymienia się w trybie LL. Co lepkość do doboru oleju w wozie na gwarancji skoro dla tej normy praktycznie nie ma wyboru?

Wg mnie: Orlen MaxExpert V 5W-30, Fuchs Titan GT1 C3, Gulf Formula GVX 5W-30.

O dziwo normy 504/507 spełnia całkiem pokaźna lista olejów (patrząc na oficjalny dokument VW). W większości są to oleje 5W-30, ale zdarzają się też 0W-30. Ty zalecasz jedynie 5W-30 - dlaczego i dlaczego akurat te?

Na gwarancji chcesz ten box zakładać?

Jest co najmniej jedna firma, która twierdzi oficjalnie, że jej boxy nie zostawiają śladu w ECU i dlatego rozważam taką opcję w czasie trwania gwarancji jeszcze. Jak przyjdzie odpowiedni czas i dostanę odpowiedni na to papier, to zamontuję.

Lotos Aurum, cała seria zresztą, to super oleje, ale donużytku w autach po gwarancji. Do ASO tego nie zawiezie, chyba, że robi sam. Orlen jak najbardziej oficjalna aprobata. Lub Lotos 504/507, nie Aurum, także oficjalna aprobata VW, Audi i Porsche.

W kwestii Lotosa czy Orlenu – nie mam tutaj jakiegoś kompleksu, że muszę mieć towar zagraniczny z fajną etykietą. Dla mnie najistotniejsze są parametry oleju, ich stabilność i zgodność ze specyfikacją.

Potwierdzam - oficjalną aprobatę ma Lotos Quazar LL III i Synthetic 504/507. Aurum nie ma na liście. Lista olejów Orlenu z aprobatą jest całkiem długa.

Tam potrzeba naprawdę mocnego i sprawdzonego oleju dlatego polecam :
- Eurol Synthence FS 0W30 - sprawdzony w wielu 2.0 TSI tym w takim 272 na 370 KM po programie wiec tutaj da radę
- Ravenol VMP 5W30
- Ravenol VSW 0W30
- Penrite Enviro+5W30 (daje radę w Golfie R po programie)
- Amsoil AEL 5W30
W zakładanym budżecie łapie się właściwie tylko Eurol, reszta lekko (VMP) lub mocniej (Penrite, VSW) przekracza budżet.
Z tańszych mógłbym polecić Shell Helix Ultra AV-L/ ETC 0W30 (ale z doświadczeń userów w tsi będzie go znikać więcej i olej szybciej się podda) albo Texaco Havoline Pro DS V ale to nie jest dla mnie poziom ww.
Można wziąć pod uwagę jeszcze Millersa XF longlife 5W30 i mieści się w budżecie jak się dobrze poszuka - dobry olej choć szło na papierze nie robi. Jednak ww. są moim zdaniem lepsze.

Też się skłaniam ku sprawdzonym rozwiązaniom, tylko poddaje je pod dyskusję w kontekście nowego silnika, gdzie jest nastawienie na obniżenie tarcia wewnętrznego. Czy bardziej iść w moim przypadku w 0W30, czy jednak 5W30? Czy pewnych dodatków powinien mieć olej więcej, czy mniej, czy nie ma to znaczenia?

Z Millersem mam do czynienia od kilku lat. W różnych silnikach stosowałem różne oleje tej firmy, raz można było wyczuć poprawę, raz nie. Raz można było odczuć (po tym jak silnik wibruje czy na słuch) że olej długo zachowywał swoje właściwości, a raz po krótkim już czasie czuć było pogorszenie pracy silnika. Gdzieś na forum mi mignęło stwierdzenie, że oleje Millersa nie są takie wspaniałe jak je opisują (rzekomo Rosjanie wzięli je pod lupę, ale nie dotarłem do źródła). Poniekąd to też wpłynęło na chęć głębszego rozeznania się w temacie.

Nie wiem, czy masz rację, bo silniki są świeżynki techniczne, a VW lubi "gratisy przemycać" swoim użytkownikom ...
W sieci tak naprawdę informacji o nich nie ma, więc nic nie wiadomo o bolączkach konstrukcji.
Mnie też zastanowiły zalecenia VW - 0w20 jako pierwszy wybór i to w Long Life, 5w30 jako drugi.
(504/507 to przecież flagowy olej LL VAG'a.)
W ww artykule jest wzmianka o "obniżeniu tarcia wewnętrznego" - jak pierścienie w TSI reagowały na lepkość oleju?
Jest tam ACT (wyłączanie cylindrów)?? - w 1.5TSI ponoć rozrząd na 0w20 lubi się zacierać, ale to niepotwierdzone info od pracownika serwisu.

Ja też byłbym za SAE30 w tym silniku, ale właśnie nie wiadomo, co tam VAG nakombinował.

Właśnie to o czym piszesz nie daje mi trochę spokoju - obniżenie tarcia, dlatego daje sobie więcej czasu na dobór odpowiedniego oleju. Jakoś na przełomie maja i czerwca będę się umawiał na wymianę.

O wyłączaniu cylindrów nie słyszałem, raczej tego tam nie ma. Oszczędności w jeździe mają wynikać ze zmiennych faz na wałku ssącym.

Właśnie dlatego, że nie wiadomo do końca co VAG tam wykombinował bo jeszcze poprzednia wersja tego silnika mogła być zalewana olejem z normą 502.00 (w zależności od cyklu wymiany, rocznika i marki) i wtedy dopuszczony był np. 0W40 lub 5W40 to przeskakiwanie na 508/509 i 0W20 w sytuacji gdy dopuszczona jest 504/507 (0W30, 5W30) wydaje mi się lekko ciut przesadzone zwłaszcza w sytuacji gdy użytkownik myśli o wzmocnieniu silnika a przed nami gorące lato.

Nie zakładam z góry, że oleje w specyfikacji 508 509 będą złe, ale ze względu na ograniczony wybór i względnie świeżą specyfikację wolę chyba postawić na sprawdzone oleje 504 507. Kwestia doboru tego „idealnego” 😊
 
5W-30 są po prostu popularniejsze, a w naszym klimacie różnic między 0W i 5W praktycznie nie ma. Dlaczego te oleje:

- Orlen: mamy ich parę przebadanych, oleje z nowoczesnych rafinerii, dobre bazy HC, dobre pakiety dodatków. Krajowy produkt, dobry stosunek jakość/cena.

- Fuchs: głównie ze względu na bazę: XTL to ciekawa technologia pozwalająca na uzyskanie wysokiej lepkości bez stosowania polepszaczy. Jeżeli wierzyć zapewnieniem o doświadczeniom z USA to XTL ogranicza mocno zużycie elementów silnika podczas startu i jest odpory na zużycie.

- Gulf: typowy średniak we w miarę rozsądnej cenie. Po prostu nietypowa alternatywa dla innych olejów :)
 
@JuniorVintage zostawianie śladu to jedno, mnie bardzoej chodzi o to, gdybyś, odpukać, gdzieś wydzwonił w coś i ten box zostałby fizycznie odnaleziony pod maską w ASO to tracisz i gwarancje, a co gorsza AC i z automatu Twoja wina...Też nad boxem sie swego czasu zastanawialem. Ale zrobiłem chip w renomowanej firmie i jestem mega zadowolony. Chip robiłem na gwarancji, zreszta ciagle ja mam, ASO tego nie wykryło lub nie robili problemu
 
Apropos Millersa, tu w najwyższej wersji EE


ja robiłem analize 3 lata później i skład był taki sam

poziom fosforu przekroczony
 
5W-30 są po prostu popularniejsze, a w naszym klimacie różnic między 0W i 5W praktycznie nie ma. Dlaczego te oleje:

- Orlen: mamy ich parę przebadanych, oleje z nowoczesnych rafinerii, dobre bazy HC, dobre pakiety dodatków. Krajowy produkt, dobry stosunek jakość/cena.

- Fuchs: głównie ze względu na bazę: XTL to ciekawa technologia pozwalająca na uzyskanie wysokiej lepkości bez stosowania polepszaczy. Jeżeli wierzyć zapewnieniem o doświadczeniom z USA to XTL ogranicza mocno zużycie elementów silnika podczas startu i jest odpory na zużycie.

- Gulf: typowy średniak we w miarę rozsądnej cenie. Po prostu nietypowa alternatywa dla innych olejów :)

Dzięki za odpowiedź. Ciekawi mnie ten Fuchs. Przyjemna cena, ciekawe czy ktoś go już gdzieś przebadał?

@JuniorVintage zostawianie śladu to jedno, mnie bardzoej chodzi o to, gdybyś, odpukać, gdzieś wydzwonił w coś i ten box zostałby fizycznie odnaleziony pod maską w ASO to tracisz i gwarancje, a co gorsza AC i z automatu Twoja wina...Też nad boxem sie swego czasu zastanawialem. Ale zrobiłem chip w renomowanej firmie i jestem mega zadowolony. Chip robiłem na gwarancji, zreszta ciagle ja mam, ASO tego nie wykryło lub nie robili problemu

Różne scenariusze można pisać. Wiadomo, że modyfikacje map, limiterów i wszystkiego innego bezpośrednio w ECU jest lepsze niż najlepszy BOX, ale to jest w sumie bilet w jedną stronę. Korzystałeś już z gwarancji w aucie po "chipie" czy póki co wszystko dobrze i tylko na przeglądach nic Ci nie powiedzieli? ;)

Apropos Millersa, tu w najwyższej wersji EE


ja robiłem analize 3 lata później i skład był taki sam

poziom fosforu przekroczony

Wniosek z tego badania jest taki (o ile google translate mnie nie oszukuje), że olej dedykowany autom z filtrami cząstek stałych ma przekroczone wartości Fosforu i Siarki, które mogą zabijać filtry i katalizatory. Fajnie, akurat taki mam zalany w innym aucie z filtrem DPF :/
 
Korzystałem, coś tam sie popsuło i to dwa razy, ale nic związanego z chipem. Ja w ASO nie serwisuje, jade do nich tylko jak coś nawali i robią za free...:)

Dlatego ja Millersa nie polecam i nie używam...
 
U nas nie kojarzę, może koledzy wiedzą coś o badaniach w Rosji nowej formulacji na XTL. Na pewno na BIToGu (taki amerykański olej-club) jest parę analiz zużyciowych, analizy nowego nie kojrzę. Nie wykazywały nic niezwykłego, jeżeli silnik jest zdrowy to trzeba się mocno postarać żeby dobry olej nie dał rady :)
 
W normie 504.00 / 507.00 są dobrze dostępne 0w-30 - do niedawana używałem tylko tej lepkości - razem coś ok. 100 kkm zrobione. Na bazach GTL jest Shell 0w30 ECT C2/C3 lub AV-L 0w30, najnowszy pakiet Infineum, oficjalna aprobata VAG analizy u naszych przyjaciół w RUS , Eurol FS Syntence 0w30, pakiet taki sam jak w Shell bazy HC/PAO - analizy VOA/UOA na forum , oficjalna aprobata. Ravenol VSW 0w-30, pakiet jak poprzednicy + molibden i jeszcze więcej PAO analiza VOA w DE. Od najtańszego do najdroższego, wszystko do kupienia od pewnych sprzedawców.
 
Korzystałem, coś tam sie popsuło i to dwa razy, ale nic związanego z chipem. Ja w ASO nie serwisuje, jade do nich tylko jak coś nawali i robią za free...:)

Dlatego ja Millersa nie polecam i nie używam...

A ja właśnie mam rozterkę czy jednak "nieco" nadpłacić i robić wymiany coroczne oleju w ASO przychodząc z własną bańką, mieć historię zarówno dla gwarancji jak i przyszłego właściciela, czy jednak oszczędzić.

Obowiązkowych przeglądów też nie robisz w ASO? Seat np. wymaga co 30k dodatkowego przeglądu.

U nas nie kojarzę, może koledzy wiedzą coś o badaniach w Rosji nowej formulacji na XTL. Na pewno na BIToGu (taki amerykański olej-club) jest parę analiz zużyciowych, analizy nowego nie kojrzę. Nie wykazywały nic niezwykłego, jeżeli silnik jest zdrowy to trzeba się mocno postarać żeby dobry olej nie dał rady :)

Z chęcią bym poczytał. Prawda jest chyba taka, że nic nie zastąpi częstszych wymian oleju, nawet najlepszy olej, ale jak mogę mieć i jedno i drugie, to czemu nie ;)


W normie 504.00 / 507.00 są dobrze dostępne 0w-30 - do niedawana używałem tylko tej lepkości - razem coś ok. 100 kkm zrobione. Na bazach GTL jest Shell 0w30 ECT C2/C3 lub AV-L 0w30, najnowszy pakiet Infineum, oficjalna aprobata VAG analizy u naszych przyjaciół w RUS , Eurol FS Syntence 0w30, pakiet taki sam jak w Shell bazy HC/PAO - analizy VOA/UOA na forum , oficjalna aprobata. Ravenol VSW 0w-30, pakiet jak poprzednicy + molibden i jeszcze więcej PAO analiza VOA w DE. Od najtańszego do najdroższego, wszystko do kupienia od pewnych sprzedawców.

Dzięki za sugestie! Sugerując się nieco tym, co usłyszałem w serwisie ASO, że oni w krótszych interwałach zalewają do tego silnika 0W30, też bym się skłaniał do tej lepkości.

Czemu jednak używałeś tej lepkości "do niedawna"? Coś się zmieniło?
 
Tak, obecnie VAG przeszedł w normie 504/507 na olej 0w30 (chyba od Shella). Ciekawość, bo najpierw zszedłem na lepkość 0w20 (UOA jest na forum z resztą 0w30 też) i łącznie zrobiłem 20 kkm, a potem wszedłem na 5w30 i chyba zrobię też 20 kkm i UOA, no chyba że będzie zmiana auta wcześniej ;) Gdy miałem gwarancję to w ASO byłem na przeglądzie wg trybu LL (przywiozłem własny olej) a międzyczasie robiłem zmiany oleju w zaprzyjaźnionym warsztacie bo olej zmieniam co 10 kkm - swoją drogą oryginalne filtry do kupienia bez problemu na rynku. Kwestia podejścia.
 
@JuniorVintage nie, w ASO nie robię nic. Zrobiłem trzy poerwsze darmowe przeglady w pakiecie, na ostatnim przy okazji wymienili mi klocki z tyłu i na tym sie skonczylo. Mam wykupiony pakiet przedłużonej gwarancji, w ktorym jest nakaz wykonywania u nich przegladów, każdego, jeżeli sie chce ją utrzymać. Jak widać nie egzekwują tego jakoś bardzo. A niestety dla nich naprawili mi samochod na gwarancji na grubo ponad 30k pln.
Miła pani na recepcji oznajmiła pewnego razu, że mają u siebie politykę, że idą klientowi na rękę i wszystko co mogą podciagaja pod gwarancje, jezeli auto na takowej jeszcze jest
 
Last edited by a moderator:
Z tym Boxem radzę uważać. Nie jestem ekspertem ale z tego co wiem to box zostawi jednak ślad. Jak jest box to silnik po prostu inaczej pracuje a wszystko to się zapisuje w pamięci jak w czarnej skrzynce. Kwestii jak bardzo będzie ktoś zdeterminowany aby w tym grzebać al jak będzie to się dokopie, ze parametry były niezgodne z zadanymi. Może da się to obejść i wiem, ze są sposoby na maskowanie ale nie słyszałem aby można było to zrobić w 100% bezpiecznie.
Dodatków przez pierwsze 20-30 tys. bym nie stosował. Potem można ale z głową.
 
Tak, obecnie VAG przeszedł w normie 504/507 na olej 0w30 (chyba od Shella). Ciekawość, bo najpierw zszedłem na lepkość 0w20 (UOA jest na forum z resztą 0w30 też) i łącznie zrobiłem 20 kkm, a potem wszedłem na 5w30 i chyba zrobię też 20 kkm i UOA, no chyba że będzie zmiana auta wcześniej ;) Gdy miałem gwarancję to w ASO byłem na przeglądzie wg trybu LL (przywiozłem własny olej) a międzyczasie robiłem zmiany oleju w zaprzyjaźnionym warsztacie bo olej zmieniam co 10 kkm - swoją drogą oryginalne filtry do kupienia bez problemu na rynku. Kwestia podejścia.

Czyli realnie nie odczuwasz różnicy między olejami o różnej lepkości?
Ja się wciąż waham co do korzystania z usług ASO. Chcę je ograniczyć do niezbędnego minimum. Niby przy sprzedaży lepiej mieć pełną historię w systemach ASO, ale nie wiem czy różnica w cenach usług zrekompensuje wartość auta przy sprzedaży. Nie wykluczone, że zrobię jak Ty - obowiązkowe przeglądy w ASO, wymiany oleju poza ASO.

@JuniorVintage nie, w ASO nie robię nic. Zrobiłem trzy poerwsze darmowe przeglady w pakiecie, na ostatnim przy okazji wymienili mi klocki z tyłu i na tym sie skonczylo. Mam wykupiony pakiet przedłużonej gwarancji, w ktorym jest nakaz wykonywania u nich przegladów, każdego, jeżeli sie chce ją utrzymać. Jak widać nie egzekwują tego jakoś bardzo. A niestety dla nich naprawili mi samochod na gwarancji na grubo ponad 30k pln.
Miła pani na recepcji oznajmiła pewnego razu, że mają u siebie politykę, że idą klientowi na rękę i wszystko co mogą podciagaja pod gwarancje, jezeli auto na takowej jeszcze jest

No to pozostaje pozazdrościć odpowiedniego podejścia do klienta. Gdzieś czytałem o niezbyt przychylnej klientowi polityce Seata, i wolałbym mieć na wszystko odpowiedni papier, żeby mi ktoś nie wyjechał z jakimiś rzekomymi zaniedbaniami z mojej strony.

Z tym Boxem radzę uważać. Nie jestem ekspertem ale z tego co wiem to box zostawi jednak ślad. Jak jest box to silnik po prostu inaczej pracuje a wszystko to się zapisuje w pamięci jak w czarnej skrzynce. Kwestii jak bardzo będzie ktoś zdeterminowany aby w tym grzebać al jak będzie to się dokopie, ze parametry były niezgodne z zadanymi. Może da się to obejść i wiem, ze są sposoby na maskowanie ale nie słyszałem aby można było to zrobić w 100% bezpiecznie.
Dodatków przez pierwsze 20-30 tys. bym nie stosował. Potem można ale z głową.

Mam to na uwadze, ale śmiem wątpić w aż tak zaawansowaną technologię "czarnych skrzynek" w Seacie. W każdym ECU odkładają się tzw. freeze frames, które pokazują odstępstwa od normy w działaniu silnika. Mając odpowiedni kabelek można je wyczyścić i śladów nie będzie. I tak jak piszesz - pytanie na ile ktoś jest zdeterminowany...wydaje mi się, że po obu stronach barykady ;)

Dodatki póki co w Leonie sobie daruję, ale któregoś AR z chęcią bym na próbę dodał do oleju w aucie żony z dwulitrowym dieslem po programie, gdzie już raz dosyć sporo poziom oleju mi wzrósł przez zatkany filtr DPF i jakość pracy silnika znacząco się pogorszyła. Teraz też niby olej świeży (Millers 5W30), DPF wyczyszczony i sprawny, a po tysiącu czy dwóch przebiegu znowu się zaczęło "kle kle"...

Jeszcze jedno pytanie do Was odnośnie tej analizy na niemieckim forum - https://oil-club.de/index.php?thread/4398-vergleichstabelle-0w-30-vw-504-00-507-00/

Nie wiem co o niej sądzić. Kolumna z Ravenolem nie ukazuje pełnych danych, poza tym wyniki bardzo zbliżone. Dosyć dużo wapnia w Shellu, ale nie mam pojęcia co to oznacza i czy mieści się w normach?
 
Back
Top