• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Leon 2019 2,0 TSI 190KM DKZA

JuniorVintage

Użytkownik
Samochód
BMW G31 530i B48 252KM
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
Silnik
DKZA 2.0 TSI 190KM
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 VW 508 509 w trybie LL lub 0W30 i 5W30 VW 504 507 w normalnych interwałach
Jaki olej masz obecnie
0W20 VW
Drodzy Specjaliści,

proszę Was o pomoc w doborze właściwego oleju, aby auto bezproblemowo służyło długie lata.

Leon z czerwca 2019, przebieg 1000km. Zalany oryginalnym olejem 0W20 (mogę tylko przypuszczać).

Planuję zrezygnować z trybu LL na rzecz wymian co rok/10tys. Przebiegi (zwłaszcza w czasie pandemii) robimy małe, głównie po mieście.

Auto na gwarancji i takie ma pozostać, stąd wymóg trzymania się VW 504 507.

Silnik nietypowy, dwa typy wtrysku (bez/pośredni), cykl spalania Budacka, zmienne fazy na wałku ssącym (oszczędny w normalnej jeździe, pełna moc kiedy potrzeba).

Docelowo będę chciał go wzmocnić (box'em). Póki co seria.

Studiuję dostępne oleje z właściwą aprobatą od kilku dni. W oko wpadł mi Eurol 0W30 Syntence.

Czy przy praktycznie nowym aucie, z filtrem GPF i na gwarancji zaryzykowalibyście dodatki do oleju np. AR9100?

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam
 
@cytrynowiec - tak jak napisałem AR9100 wleci do silnika w innym aucie, 2,0D z 280k przebiegu i Millersem. Olej wymieniany jakieś 1000km temu, więc myślę, że dodatek jeszcze ma sens. Do Seata się wstrzymam i zobaczę jak sobie radzi na samym Eurolu :)
 
Ja jako laik dotarłem do kilku informacji na różnych forach, że AV-L ma problemy z poborem oleju. O ile dobrze doczytałem to jest olej, którego używają ASO grupy VAG. Być może to akurat nieszczęśliwe małżeństwo Shella z VAGiem (który przez kilka lat miał spory problem z poborem oleju spowodowanym złą konstrukcją silnika/pierścieni), a być może coś w tym jest.

Warto zwrócić uwagę kto pisze te opinie bo często bywa tak, ze jedna czy dwie osoby na rożnych forach powtarzają w kółko te same informacje, a później od jednej osoby już się niosą siłą internetów. Sporo UOA olejów Shelle AV-L i ECT jest na niemieckim oil-clubie i jakoś reguły w wysokim poborze oleju nie ma.
 
na niemieckim oil-clubie

no właśnie tam też widziałem te mieszane opinie.

W żadnym wypadku nie wykluczam Shella, widziałem testy i źle nie wypadają. Po prostu na początek przygody z tym silnikiem wleję Eurola i będę obserwował :) Do następnej wymiany może pojawią się inne dobre i ekonomicznie uzasadnione zamienniki ;)
 
Przeglądałem ostatnio analizy i w tych w których było podane zuzycie to np. Audi RS6 wciagneło całe 0,4l na 8K km, a jakiś tam Pasek w TDIku zero dolewek na 14k km. Niestety nie wszyscy przy analizach podają dolewki ale ogólnie przeglądając nie potwierdza się jakoby duży pobór Shella był regułą, a zapewne zależy od konkretnego silnika.
 
Ja jako laik dotarłem do kilku informacji na różnych forach, że AV-L ma problemy z poborem oleju.

Takie negatywne wypowiedzi znajdziesz tylko w polskim internecie i zaczęły się pojawiać nieco ponad rok temu (mam pewną teorię, ale zachowam dla siebie). Zanim zdecydowałem się na AV-L czytałem analizy VOA i UOA po rosyjskiej stronie i nie znalazłem takich dziwnych deklaracji.
 
To są fakty a nie teorie spiskowe. Tutaj w temacie jest kilka osób, które tego doświadczyły (co najmniej 4 userów). Ja skarg, że Shella bierze albo bierze więcej niż innych od Klientów się nasłuchałem naprawdę sporo więc nie są to ani wymysły ani spisek. Co ciekawe "problem" nie dotyczy wszystkich bo wiele osób nie ma tego problemu. Dla mnie nie jest problemem dolać 0,5 litra oleju ale są osoby, dla których pobór oleju dyskwalifikuje produkt (moim zdaniem niesłusznie ale to temat na inną dyskusję). Ja AV-La zawsze polecać będę bo to bardzo dobry produkt w bardzo dobrej cenie co nie znaczy, że mam być ślepy na jego ewentualne wady i zaklinać rzeczywistość.
 
Te opinie z forum o braniu oleju to sa tak samo wiarygodne jak to ze im silnik ciszej chodzi albo sie lepiej wkreca do obroty. Wiekszosc z tych osob pewnie nawet nie potrafi poprawnie sprawdzic stanu oleju a co dopiero wydawac jakies obiektywne opinie na jego temat.
 
A skad ta pewnosc, ze po pierwszym interwale zuzycie oleju nie wroci do normy? Czesto sie to zjawisko obserwuje przy olejach PAO, byc moze przy GTL jest podobnie 🤷‍♂️
 
Znam przypadki, ze olej był lany na kilka interwałów i jak brał tak brał a po zmianie na inny zużycie spadało. Nie jest tak, z wszystkim tego Shella zjada i wcale nie musi ale nie są to pojedyncze przypadki.
 
Cześć wszystkim.

Mały update z mojej strony - jak pisałem wcześniej na pierwszą wymianę po 2 tysiącach wybrałem Eurola 0W30 Syntence. Pokusiłem się też o 2% dodatku AR9100. Od wymiany minęły już (dopiero) niecałe 4 tyś km. Zmiany w pracy silnika się nie spodziewałem i takowej też nie odczułem (obecnie 6tyś km przebiegu, więc względnie nowy). Pali jak pszczółka, szybko się nagrzewa, cichutko jak makiem zasiał (swoją drogą kultura pracy tej 4-o cylindrówki jest, w mojej ocenie, na wysokim poziomie).

Będąc tydzień temu na wakacjach byłem w stanie poobserwować jak zachowuje się wskaźnik temperatury oleju. Warunki dosyć wymagające, bo temperatura zewnętrzna powyżej 30 stopni, na dachu dwa rowery, pełny bagażnik gratów i 2 osoby dorosłe w środku. Na trasie przy prędkości 120-130km/h obserwowałem temperatury rzędu 105-107 stopni. Max jaki zaliczyłem to 108. Liczyłem na nieco "chłodniejsze wyniki", ale może tak miało być?

Pozdrawiam :)
 
Bardzo dobre temperatury.
 
Biorąc pod uwagę rowery na dachu i temperaturę to wyniki bardzo dobre. Ważne, ze max jaki miałeś to tylko 108 stopni. Rowery na dachu robią straszny opór coś jak by się jechało cały czas pod górę. Zaobserwowałem, że temperatura jest wyższa jak jedziemy na niższych obrotach ale z gazem mocniej wciśniętym np. pod długie wzniesienie autostradowe w Alpach niż w przypadku dużo szybszej jazdy po płaskim terenie na sporo wyższych obrotach.
 
Back
Top