tkm
Użytkownik
- Samochód
- Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Przeglądam karty msds i pds tych produktów i zaciekawiła mnie temperatura płynięcia mierzona w obu przypadkach metodą ASTM D97. Shell reklamuje Ultra jako produkt premium z przeważająca bazą opartą o GTL, której jedną zalet jest bardzo dobra płynność w niskich temperaturach.
Parametry z kart msds, aktualizacje , października i listopada 2019:
5w40 ultra, temp. płynięcia: -36
5w40 hx7, temp. płynięcia:. -45
PDS, lepkość dynamiczna ASTM D5293 -30:
ultra: 6400
hx7:. 5 471
Co o tym myślicie? Do mojego auta zalecany jest 5w40 ultra ale ciekawie zaczyna robić się, kiedy wybiorę z selektora kraje skandynawskie albo Finlandię, wtedy zalecanym produktem jest... HX7 10w40.
Patrzę na kartę msds i temperatura płynięcia: -45.
Jak dla mnie trochę się to kupy nie trzyma, produkt z najwyższej półki a ma gorsze parametry zimowe niż seria HX7.
Parametry z kart msds, aktualizacje , października i listopada 2019:
5w40 ultra, temp. płynięcia: -36
5w40 hx7, temp. płynięcia:. -45
PDS, lepkość dynamiczna ASTM D5293 -30:
ultra: 6400
hx7:. 5 471
Co o tym myślicie? Do mojego auta zalecany jest 5w40 ultra ale ciekawie zaczyna robić się, kiedy wybiorę z selektora kraje skandynawskie albo Finlandię, wtedy zalecanym produktem jest... HX7 10w40.
Patrzę na kartę msds i temperatura płynięcia: -45.
Jak dla mnie trochę się to kupy nie trzyma, produkt z najwyższej półki a ma gorsze parametry zimowe niż seria HX7.