• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Yankee Shell Helix Ultra w wersji 5W-40 chyba nigdy nie miał API SP, a tylko API SN Plus. Na ich oficjalnej stronie faktycznie nie ma wpisanej tej specyfikacji, ale w sklepach internetowych i allegro widzę, że jest w opisie - kwestia upewnienia się przed zakupem
 
Miałem zalany ten olej, złego słowa powiedzieć nie mogę, tym bardziej że cenowo wychodzi atrakcyjnie. Silnik pracował cicho, równo, samego oleju też nic nie przepalił mimo ostrzejszej jazdy.
 
U mnie też latam na Shellu od dawna i auta dostają w dupe szczególnie w lato, 3.0TDI i 4.2TDI i hyundai i30 z 1.4 (w hyundaiu jest krótka skrzynia i jak się gdzieś jedzie na autostradzie to ciągle 4k obrotów, taki piec że uszczelniacz na wale jak był wymieniany przy około 110kkm to był jak kamień) i auta mają się dobrze brak zużycia oleju w żadnym z aut przebiegi, 300,250,120
 
@soszo to dlaczego nie chwalą się API SP?
Na oficjalnej stronie się nie chwalą, ale właśnie zamówiłem ten olej od oficjalnego dystrybutora na portalu na A. i dostałem bańkę 4l z normą API SP i dwa opakowania po 1 litrze z normą API SN plus

I teraz się zastanawiam czy można te oleje wymieszać, bo muszę zalać 6 litrów. Jeżeli się różnią czymś w składzie to pewnie niewiele, ale trochę słabo tak zalewać świeży olej i odrazu jakaś mieszanka...
 
W tym wątku padło już to pytanie , ale nikt na nie nie odpowiedział. Czym się różni SHU 5w40 diesel ? Zastanawiam się , czy nie zalać go do 1.4 hdi 68KM z 2007r. W tym silniku był już Total 9000 energy(chodził normalnie), Millers (chodził ciszej) Valvoline Synpower(tu było bardziej "metalicznie") oraz Maxlive( tu praca cichsza i bardziej aksamitna) -wszystkie 5w40. Shella jeszcze mu nie zalewałem. Silnik ma oryginalny przebieg 150tyś.km oliwy nie bierze (może 300ml na interwał 10tyś) . Jeżdżone delikatnie. Czy ten Shell z dopiskiem diesel rzeczywiście ma inny skład?
 
W tym wątku padło już to pytanie , ale nikt na nie nie odpowiedział. Czym się różni SHU 5w40 diesel ? Zastanawiam się , czy nie zalać go do 1.4 hdi 68KM z 2007r. W tym silniku był już Total 9000 energy(chodził normalnie), Millers (chodził ciszej) Valvoline Synpower(tu było bardziej "metalicznie") oraz Maxlive( tu praca cichsza i bardziej aksamitna) -wszystkie 5w40. Shella jeszcze mu nie zalewałem. Silnik ma oryginalny przebieg 150tyś.km oliwy nie bierze (może 300ml na interwał 10tyś) . Jeżdżone delikatnie. Czy ten Shell z dopiskiem diesel rzeczywiście ma inny skład?
Nie ma żadnej różnicy, poza nazwą. Parametry fizykochemiczne obu produktów są identyczne wg danych z katalogu. Różnica jest jedynie w aprobatach, ale stawiam, że jest to wyłącznie kwestia redukcji kosztów aprobaty lub są to aprobaty, które nie dotyczą zastosowania produktu.

1724791122102.png
 
Znając shell, to bedzie identyczny olej. Oni lubia mieć po 4 nazwy dla tych samych olejów. Więc jeśli parametry sie pokrywaja, to wlasciwie pewność, ze cała reszta jest taka sama.
 
To po co przepłacać za etykietę. SHU 5W40 Diesel jest droższy a przecież SHU 5W40 A3/B4 tak samo ma zastosowanie w dieslu, więc... Teraz jest w fajnej cenie do kupienia, stówka z hakiem.
 
To po co przepłacać za etykietę. SHU 5W40 Diesel jest droższy a przecież SHU 5W40 A3/B4 tak samo ma zastosowanie w dieslu, więc... Teraz jest w fajnej cenie do kupienia, stówka z hakiem.
Wydaje się, że wynika to ze skali ekonomii. Nie zdziwiłbym się gdyby ten produkt za jakiś czas zniknął z oferty i został zastąpiony przez SHU.
 
Wg MSDS SHU 5W40
GTL - 80-90 %
 

Attachments

  • 15538828-PL-1.pdf
    653,9 KB · Odwiedzin: 163
Back
Top