• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra 5W-40

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Seria Ultra w Shellu jest najwyższa w hierarchii, natomiast nie sugerowałbym się mocno analizami Shella z RUS, ponieważ jaki pisałem już wcześniej ich oleje są różnicowane na różne rynki a dodatkowo część analiz tych olejów jest z ichniej blendowni i nijak ma się do tego co jest w EU.
 
Aktualna karta z dnia 23.05.2019r. (wiele się nie zmieniło :D )
https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/fc95b61b-64ac-410a-8676-f0be42e17909.pdf

A tutaj karta danych dla Shella Ultra Helix DIESEL:
https://www.shell-livedocs.com/data/published/en/1aa75336-7abf-44c9-b52b-cbbbeb6d270b.pdf
Warto zwrócić uwagę na podaną przez producenta liczbę HTHS (3,68), czego przy zwykłej odmianie już nie podali...

Pozdrawiam!
 
Od kiedy ten shell ma formulację przeciwdziałającą LSPI?
 
Byś może coś zmienili, ale także Mo przeciwdziała temu zjawisku.

Szkoda, że nie podają popiołu.
 
Popiół powyżej1.1%, bo to A3/B4.
Ciekaw jestem składu dodatków, bo to one przeciwdziałają LSPI.
Wielu użytkowników nie chce stosować 5w30, tylko leją C3/Dexos2 5w40 dotych silników.
Ten olej może być złotym środkiem.
 
Tak od 1-1,6 %, uwzględniając A3/B4.

Więc bez analizy się nie dowiemy. Najczęściej zostaje obniżony poziom Ca, w zamian daje się Mg.
 
widać, że idą w "eko" bo lepkość w 100 stopniach poleciała. Co zresztą potwierdza nasza analiza. Ciekaw jestem, jak teraz karta 5W30 wygląda :D
 
Tak na spokojnie, wychodzi, że samo 5w40 niewiele znaczy ...
Parametry prawie takie same jak 5w30, dużo popiołu (niedobrze dla katalizatora), a nie wiadomo jakie jest zabezpieczenie przed lspi.
 
Ja tak coś czuję, że polityka "eko" wymusi w końcu odejście od olejów 5W40. Właściwie to już się tak dzieje. Nawet dla silników projektowanych za czasów szerokiego stosowania 10 i 15W40, wyszukiwarki olejowe polecaja często W30.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Proszę o pomoc w pewnej niejasności:
mam tutaj trzy karty MSDS: jedna dla Shella HX7 5w40 i znalazłem dwie dla Ultra Helix 5w40:
1) HX7 - https://www.epc.shell.com/documentRetrieve.asp?documentId=76053446
2) Ultra Helix - https://www.epc.shell.com/documentRetrieve.asp?documentId=76069259
3) Ultra Helix - https://www.epc.shell.com/documentRetrieve.asp?documentId=151200014

Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić czym są "...Porównywalny olej bazowy o niskiej lepkości (<20,5 mm²/s @ 40°C) *..." - SEKCJA 3 w powyższych arkuszach, tabelka ze składnikami niebezpiecznymi, strona 3. Czy oznacza to, że oba oleje są na bazie HC? Pytam, bo nie mam pojęcia co to znaczy. Proszę o rozwianie wątpliwości!
W tej 3 karcie (Ultra Helix) widać zapis w tabeli - "...Destylaty (FischerTropsch), frakcja ciężka, C18-50 – rozgałęzione (izo), cykliczne i liniowe..." - lokalizacja w arkuszu ta sama co powyżej - czyli tutaj mamy do czynienia z bazą GTL?

Czyli podsumowując - istnieją dwa rodzeja Shella Ultra Helix 5w40? A HX7 to olej na bazie HC?

Pozdrawiam!

PS. Jakby kogoś to zainteresowało podaje link do arkuszy z produktami Shella dla całego świata, w tym Polski ---> https://www.epc.shell.com/
 
No panowie mamy na rynek ruski zupełnie inną wersje

https://www.oil-club.ru/forum/topic/37612-shell-helix-ultra-5w-40-made-in-russia-svezhee-new-2019/
 
Mamy już i podróby, chociaż oliwa inna.
Też na ruski rynek :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=BvSPfJKtAZg
 
Tak na dobrą sprawę to jest olej produkowany przez Shell-a w Rosji na tamtejszy rynek i jest to inny produkt niż Shelle pochodzące z fabryk z Niemiec oraz z Turcji, które teoretycznie powinny być takie same ale jakieś różnice mogą jednak być. Posługiwanie się świeżymi analizami olejów Shella robionymi w Rosji jest bez sensu w odniesieniu do produktów dostępnych u nas bo są to zupełnie inne produkty.
 
Przecież ten produkt to nowa wersja wprowadzona niedawno, poprzednia byla identyczna jak ta dostępna u nas. Byc moze po wielu latach shell zmienia skład i na runku EU też sie doczekamy nowszej wersji.
 
tomek evo napisał:
Tak na dobrą sprawę to jest olej produkowany przez Shell-a w Rosji na tamtejszy rynek i jest to inny produkt niż Shelle pochodzące z fabryk z Niemiec oraz z Turcji, które teoretycznie powinny być takie same ale jakieś różnice mogą jednak być. Posługiwanie się świeżymi analizami olejów Shella robionymi w Rosji jest bez sensu w odniesieniu do produktów dostępnych u nas bo są to zupełnie inne produkty.

To można im tylko pozazdrościć skoro będzie tylko na Rosję
 
https://m.youtube.com/watch?v=CaHZlYET32E
 
Plywak napisał:
Byc moze po wielu latach shell zmienia skład i na runku EU też sie doczekamy nowszej wersji.

Trzymam kciuki i sam sobie takiego oleju życzę, bo wygląda super.
 
Już kiedyś Valvoline miał podobny pakiet https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_01_2017/post-2-0-65513400-1485335959.jpg
 
Teraz mam znowu zagwozdkę. Auto jeździ na Amsoil AZF 0W40 i zastanawiam się czy przejść na tego Shella i skrócić interwał wymiany do 5-6 kkm. Cenowo wyjdzie taniej, a olej zawsze będzie świeższy :D Auto nie jest upalane, czasem zdarza się mocniej pojechać ale i tak na drogach cywilnych. Nigdy nie pałowane na zimnym, ale odcinka nie jest mu obca ;)
 
[mention]magil[/mention], próbuj! Już nie raz na naszym forum i nie tylko było pisane, że krótszy interwał wymiany oleju lepiej zrobi silnikowi niż lanie drogiego oleju i trzymanie go dłużej. A to, że tam raz kiedyś depniesz to jest wskazane :)

Pozdrawiam!
 
Back
Top