• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1.4 TSI 0w30 czy 0w40

Mefedronifer

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.4 tsi
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
200zł/ 4-5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504 lub 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge LL 5w30
Witajcie.
Auto mam od 1.5 miesiąca.
Aktualnie zalany olej to Castrol Edge 5w30
Do tej pory auto serwisowane w trybie LL, olej zmieniany co 25-30 tyś km.
Olej jest aktualnie 2500km po wymianie i jest czarny jak smoła, domyślam się że domywa pozostalosci po poprzednim oleju zjechanym do granic możliwości. Chciałbym potraktować go jako płulkankę, dlatego już bym zmienił dodatkowo dolewając jakąś płukanke od LM, i zalewając docelowy olej.
Jaki docelowo olej wybrać?
0w30 czy 0w40?
Auto uzytkowane 60/40 miasto/trasa. Nie żałuję jej obrotów. Czasem i na zimnym zdarzy się zakręcić wysoko.
Pytanie który byłby lepszy na takie uzytkowanie ewentualnie jakie konkretne marki byłyby niezłe ?
Nie znam się za bardzo na tym, dlatego chcialbym się dowiedzieć jakie są za i przeciw jednej i drugiej lepkości oleju ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
 
Myślę, że z powodzeniem możesz zostać przy Castrolu. To dobry, chociaż dość drogi olej. Inny "klasyk" to Motul.
Ostatnio olej VW jest od Shella. Jestem nieco tańszy.
Za każdy z ww jednak 150pln/5L trzeba zapłacić.
Zostań przy 5w30 i normie 504.
 
A do takiego stylu jazdy jak mój lepszy 0w30 czy 0w40 a może całkiem niepotrzebnie się spinam i zalać cokolwiek z normą 504 i jezdzic ? Ale jednak chciałbym dobrze dla silnika. Przejrzałem większość podobnych tematów i zdania są podzielone.
 
Czysto teoretycznie czy przechodząc na 0w40 zwiększając lepkość z 5w30 zrobię silnikowi na plus czy minus ? Jakie mogą być zalety ? Cichsza praca ? Lepsza ochrona przy butowaniu ? A jakie zalety ma 0w30?
 
Castrole bardzo ciemnieją w czasie użytkowania. Ten którego mam teraz w Kijance był ciemny po przejechaniu paruset kilometrów, po 7500 jest już czarny jakbym jeździł dieslem. Więc kolorem się nie przejmuj, ten typ tak ma, to pochodna jakichś dodatków w tych olejach.

Co do lepkości to w silnikach VAG olej się dobiera wg norm. Lepkość jest pochodną norm, żadna z tych lepkości nie ma przewagi nad inną. Silnik jest dostosowany do obydwu, nie będzie ani lepszej ani gorszej ochrony.

Poprę też @SACZI - możesz zostać przy Castrolu. Ja ze swojego jestem zadowolony, a lubię Kijanką ostro pociskać.
 
Skoro castrol tak ciemnieje może się nie przejmować i dojeździć do tych 6-7 tyś i wtedy spokojnie sobie zrobić płukanke i zmienić?
 
Last edited by a moderator:
@Mefedronifer
Jeżeli wiesz ze olej wymieniony 2,5 tys jm wcześniej to nic Ci nie da tak wczesna zmiana po za lepszym samopoczuciem . Zalej płukankę długodystansowa no Oilem LL lub inna i pojezdzij te 6/8 tys . Silnik trochę odmieknie od syfu który zostawił olej jeżdżony w trybie LL . Wymiany po przebiegach o których pisałeś „trochę” przesadzone powinny być częściej .
 
W tym budżecie wg. mnie najlepsza opcja to Eurol Synthence FS 0W30. Sprawdzony w bardzo wielu 1.4 TSI i nawet są analizy UOA. Napisz do Kolegi Cytrynowiec on w swoim 1.4 TSI przerobił wiele olejów i robił analizy zużyciowe.
 
Ja polecam Valvoline Synpower Xl-III 5W30 oraz Total Long Life 5W30 - oba z normą 504, nie mogę narzekać, cena przyzwoita :)
 
Ja mam 1.4 140 KM TSI (CPTA).Jeździłem rok na Millers 5W40 z nanoczasteczkami a teraz zmieniłem na 5w30 millers longlife tez z nano i moge szczerze polecić :) bardzo dobre oleje.
 
Mobil nie jest zły ale nie jeździłem na nim. Wcześniej jak kupiłem auto to Castrol był 5w30 zalany i po przejściu na Millers lepiej pracował silnik i ciszej.
Post automatically merged:

Najważniejsze to dobry olej do TSI lać i interwały zachowywać. Ja zmieniam co 10 tys km olej.
 
Last edited by a moderator:
Ja zmieniam w każdym aucie co 7-8 tyś. Dla mnie to 2 razy w roku. Koszt to nie majątek. Ale chciałbym dobrze dobrać lepkość na moje warunki eksploatacji. Dlatego skłaniam się ku 0/30 lub 0/40 :)
 
Wydaje mi się że 5W30 jest okey chociaż na 5w40 też dobrze mi autko chodziło tylko w zimie troszkę ciężej miało tak zauważyłem :)
 
Jeśli wybierzesz 0w40 to bardzo dobrym kandydatem będzie Mobil FS 0w40, jedna z najlepszych propozycji w tej klasie lepkości.
 
Back
Top