• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1.4 TSI 0w30 czy 0w40

Mefedronifer

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.4 tsi
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
200zł/ 4-5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504 lub 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge LL 5w30
Witajcie.
Auto mam od 1.5 miesiąca.
Aktualnie zalany olej to Castrol Edge 5w30
Do tej pory auto serwisowane w trybie LL, olej zmieniany co 25-30 tyś km.
Olej jest aktualnie 2500km po wymianie i jest czarny jak smoła, domyślam się że domywa pozostalosci po poprzednim oleju zjechanym do granic możliwości. Chciałbym potraktować go jako płulkankę, dlatego już bym zmienił dodatkowo dolewając jakąś płukanke od LM, i zalewając docelowy olej.
Jaki docelowo olej wybrać?
0w30 czy 0w40?
Auto uzytkowane 60/40 miasto/trasa. Nie żałuję jej obrotów. Czasem i na zimnym zdarzy się zakręcić wysoko.
Pytanie który byłby lepszy na takie uzytkowanie ewentualnie jakie konkretne marki byłyby niezłe ?
Nie znam się za bardzo na tym, dlatego chcialbym się dowiedzieć jakie są za i przeciw jednej i drugiej lepkości oleju ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
 
Wybrałem już dwie propozycje.
Albo Shell av-L 0w30 albo shell helix ultra 0w40
Wybrałem shella bo według mnie ma bardzo wysoką powtarzalność produkcji, i fajną cenę do regularnej wymiany.
Wejdzie płukanka ale niestety cały czas się waham czy 0/30 czy 0/40. Ale raczej spróbuję 0w40 widziałem ze wiele osob z takim motorem są zadowoleni z jazdy na 0w40. Dziekuje wszystkim za pomoc. Olej zmieniam za tydzień i robię to sam więc dam znac co i jak :)
 
Witajcie. Zdecydowałem się na olej OEM VW 0w30 LL Zalanie poprzedziłem płukanką jakąś zwykłą od k2, ale widać że coś tam dało bo olej orzez dobre 1500km był ledwo widoczny na bagnecie. Olej zmieniałem sam więc dałem długi czas na spłynięcie starego oleju dodatkowo wszystko porządnie wyczyściłem. Jestem miesiąc po wymianie. Zrobiłem od tamtej pory wyjątkowo sporo około 3500km. Oleju od wymiany do tej pory nie ubyło nic. Na trasie potrafiłem przeciągnąć auto nawet do 200+km/h. Z tego co zauważyłem :
Plusy:
- Brak zużycia oleju (jak narazie)
- lepsza reakcja na gaz
- przy rozruchu obroty spadają po 5 sekundach do poziomu auta rozgrzanego
- niższe temperatury oleju, nawet w upałach przy stałej prędkości 160-170km/h najwyższa temperatura jaką zanotowałem to 104st.C Regularna jazda po mieście czy drogami do 100km/h temperatura utrzymuje się na poziomie 87-90st.C.

Minusy:
- głośniejsza praca silnika w całym zakresie obrotów, szczególnie po rozgrzaniu silnik terkocze dużo głośniej.

To tyle co zauważyłem przez ten okres. Kolejny raz prawdopodobnie zaleję to samo, ewentualnie dla testu skuszę się na olej 0w40 dla porównania. Za tydzień wybieram się na urlop, więc za niedługi czas dobiję do tych 7-8 tyś km i znów wymienię.
Dzięki wszystkim za rady. Może moje spostrzeżenia ułatwią komuś decyzję wyboru smarowidła w podobnym silniku.
 
Bardzo zastanawiające są temperatury oleju. Mam ten sam silnik w Golfie, jeździłem na oem 0w30 fe i przelotówki autostradą przy niezbyt dużych temp zewn. utrzymywały olej na poziomie 108-111, zwiększenie prędkości do 170 i już było 115 st. Gdybym miał ten olej w okresie letnim, to możliwe byłoby zobaczyć 120 st. Natomiast spokojne przelotówki krajówkami to u mnie też +5 st od Twoich wyników. Ciekawe, jaką tolerancję mają te czujniki w misce.
 
Jak chcecie mogę wam wrzucić temperaturę oleju z trasy na Millers 5W30 EE performance C3 bo niedługo będę jechał na urlop tylko mam silnik 1.4 140 TSI CPTA to nie wiem czy jest różnica dużą od waszych 😉
 
Bardzo zastanawiające są temperatury oleju. Mam ten sam silnik w Golfie, jeździłem na oem 0w30 fe i przelotówki autostradą przy niezbyt dużych temp zewn. utrzymywały olej na poziomie 108-111, zwiększenie prędkości do 170 i już było 115 st. Gdybym miał ten olej w okresie letnim, to możliwe byłoby zobaczyć 120 st. Natomiast spokojne przelotówki krajówkami to u mnie też +5 st od Twoich wyników. Ciekawe, jaką tolerancję mają te czujniki w misce.
Ciężko powiedzieć jaka jest tolerancja i czy ten u mnie czy u Ciebie działa bliżej prawdy. Z tego co zauwazylem to jedynie tyle że castrol 5w30LL grzał się mniej :) Widziałem twój temat olejowy, przerobiłeś już kilka zmian. Co wg Ciebie w tym motorze sprawowało się najlepiej ?
 
Nie mam zdecydowanego faworyta, ale ostatecznie stawiam na markę Mobil, choć teraz testuję olej bez normy VW, to może więcej się wypowiem wkrótce, bo za tydzień mam zamiar zrobić 4,5 kkm w 2 tygodnie.
Sprawdzałeś u siebie temp oleju po dłuższym postoju, czy jest taka sama, jak otoczenia i płynu? Zegary pokazują olej od 50 st, ale pod kompem można sprawdzić niższą.
 
Ja właśnie, w poniedziałek startuję w trasę +- 2500km. Po powrocie stawiam że olej już będę musiał zmienić. W sumie zastrzeżeń większych nie mam to chyba zostanę przy tym co jest aktualnie.
 
Ja właśnie, w poniedziałek startuję w trasę +- 2500km. Po powrocie stawiam że olej już będę musiał zmienić. W sumie zastrzeżeń większych nie mam to chyba zostanę przy tym co jest aktualnie.
To może zainwestuj w płukankę długodystansową Oilem jeśli auto bylo do tej pory na LongLife. Taka trasa z płukanką dobrze by zrobiła silnikowi. Chyba, że robisz Bałkany to niech się @wlyszkow wypowie czy nie za ciepło
Post automatically merged:

I zobacz jak napisał Kaczorek79 - Mobil 1 ESP 5w30, bardzo dobra oliwa za dobre pieniądze. Jeśli masz w pobliżu Selgrosa to obecnie w promocji 135zl/5l
 
Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL się upału nie boi jeśli o to chodzi a nawet poprawia odporność samego oleju na przegrzanie.

Jeśli na 0W30 jest głośno ale reszta OK to bym dodał modyfikator tarcia ewentualnie, AR9100 w tych silnikach się dobrze spisuje
 
Właśnie, apropo dodatków. Co myślicie np o mos2 dodanym do oleju aktualnie przed wyjazdem ?
Czy jest jakikolwiek sens ? Takiego ar9100 już nir zdaze zamowic zeby doszedl mi do weekendu :)
 
Wróciłem z urlopu, aktualny przebieg od wymiany to 6400 km, planuje zmienić gdy dobiję do 8 tyś km. Musiałem na ten czas dolać około 300 ml oleju. Teraz już bardzo intensywnie zastanawiam się czy pozostać przy tym co mam czyli vag 0w30 czy zmienić na coś innego. Chciałem spróbować zmienić na 0w40 Helix Ultra. Teraz olej zmienię kolejny raz dopiero pewnie na wiosnę więc nie wiem czy kombinowanie z 0w40 ma sens na zimę? A może jakieś 5w30? Zaobserwowałem dopiero teraz po takim czasie silnik po rozgrzaniu oleju "pyka" jakby popychacz lekko postukiwał czy coś. Mam wrażenie że wcześniej tego nie słyszałem, i z każdym kilometrem jest to słyszalne przy niższej temp oleju. Na początku dopiero 80st oleju było lekko słychać, aktualnie przy 60 st już poklepuje. Czy możliwe że po przebiegu nieco ponad 6 tyś w tym 3 tyś po górach z wysokimi obrotami. Olej już się poddał i domaga się wymiany??

Czy warto stosować płukankę co każdą wymianę, nawet przy interwale zmian 7-8 tyś ? Czy pozostałość płukanki w nowym oleju odparowuje ?
 
W tych silnikach to "pykanie" może pochodzić z zaworu elektromagnetycznego wysokociśnieniowej pompy paliwa. Pojawia się w wielu egzemplarzach, nieraz już po niewielkim przebiegu, innym razem po większym. Serwisy znają problem i twierdzą, iż nie wpływa to na pracę układu, czyli "ten typ tak ma". Jest jeszcze druga możliwość, stuka cięgno zaworu upustowego turbiny, to akurat możesz sprawdzić sam-https://www.youtube.com/watch?v=tM5ARuEXw6A
 
Last edited by a moderator:
@Mefedronifer

Z bdb 0w40 masz jeszcze Mobil FS 0w40, w kategorii FullSAPS to górna półka. Szybkie płukanki mają za zadanie pomóc w usunięciu jak największej ilości starego oleju z układu, więc jak najbardziej mają sens.

Jeśli chodzi o 5w30 to możesz wlać Lotos Aurum 504/507 razem z AR9100, taki set stosuję w 1.6TDI 105KM i właściciel nie chce nic innego.
 
Pozwolę sobie wywołać kolegę do odpowiedzi :)
OEM 0/30 vs mobil esp 5/30
Na którym silnik miał lepszą kulturę pracy ?
Na esp 5w30 zrobiłem 9 kkm, później był OEM 0w30 przez 11 kkm, teraz jest esp 0w40 od 8 kkm. Jak dla mnie na każdym pracuje tak samo, temperatury na esp 5w30 i 0w40 te same, bo na pierwszym jechałem w sierpniu 2020 na południe
Chorwacji, a na drugim w sierpniu 2021 do Czarnogóry, warunki niemal identyczne, temperatury oleju też, średnio 115 st. Olej OEM był używany od listopada do wiosny, więc trochę chłodniej, ale widywałem temperatury 110. Żadnego z olejów silnik nie zużywał więcej niż 100 ml na cały interwał.
 
Back
Top