• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1.4 TSI 0w30 czy 0w40

Mefedronifer

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.4 tsi
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
200zł/ 4-5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504 lub 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge LL 5w30
Witajcie.
Auto mam od 1.5 miesiąca.
Aktualnie zalany olej to Castrol Edge 5w30
Do tej pory auto serwisowane w trybie LL, olej zmieniany co 25-30 tyś km.
Olej jest aktualnie 2500km po wymianie i jest czarny jak smoła, domyślam się że domywa pozostalosci po poprzednim oleju zjechanym do granic możliwości. Chciałbym potraktować go jako płulkankę, dlatego już bym zmienił dodatkowo dolewając jakąś płukanke od LM, i zalewając docelowy olej.
Jaki docelowo olej wybrać?
0w30 czy 0w40?
Auto uzytkowane 60/40 miasto/trasa. Nie żałuję jej obrotów. Czasem i na zimnym zdarzy się zakręcić wysoko.
Pytanie który byłby lepszy na takie uzytkowanie ewentualnie jakie konkretne marki byłyby niezłe ?
Nie znam się za bardzo na tym, dlatego chcialbym się dowiedzieć jakie są za i przeciw jednej i drugiej lepkości oleju ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
 
Dziś nagrałem taki krótki filmik jak mój silnik pracuje. Może usłyszycie coś innego niż ja? Olej nie bardzo rozgrzany około 60st.

 
Wszystko OK.
TGDI = grzechotnik, chociaż u Ciebie i tak ten grzechotnik jest w kagańcu.
Moja Astra na zimno strasznie tarabani ...
 
Nie mam zdecydowanego faworyta, ale ostatecznie stawiam na markę Mobil, choć teraz testuję olej bez normy VW, to może więcej się wypowiem wkrótce, bo za tydzień mam zamiar zrobić 4,5 kkm w 2 tygodnie.
Sprawdzałeś u siebie temp oleju po dłuższym postoju, czy jest taka sama, jak otoczenia i płynu? Zegary pokazują olej od 50 st, ale pod kompem można sprawdzić niższą.
Cześć, wpadł mi w ręce vcds i sprawdziłem to co sugerowałeś. Temp otoczenia, płynu i oleju pod vcdsem po całonocnym postoju +- 1st C
To raczej potwierdza że czujnik prawdopodobnie mówi prawdę, może w octavii chłodzenie jest jakoś inaczej rozwiązane ?
 
Nie jest. Silniki i osprzęt, oraz całe podwozie jest te same w Golfie, Leonie, Octavii i Audi A3. Jedyna różnica, to brak osłony pod silnikiem w Octavii. Ja u siebie w osłonie mam już zrobiony otwór wentylacyjny bezpośrednio przed miską olejową, a przed skrzynią biegów dołożyłem kanał wentylacyjny kierujący powietrze wprost na nią.
 
Wszystkie O3, które do mnie przyjeżdżały z silnikiem 1.4 nie miały osłony. Masz tą dużą, co zakrywa całą komorę silnika aż po wózek?
 
ja o3 1.8tsi zalewalem 0w40 ravenolem. ale ze terwz jest jazda na ten olej to bulym mobil 1 fs polecił

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
A porównanie jakieś do 0-5/30 ?
Post automatically merged:

Nie jest. Silniki i osprzęt, oraz całe podwozie jest te same w Golfie, Leonie, Octavii i Audi A3. Jedyna różnica, to brak osłony pod silnikiem w Octavii. Ja u siebie w osłonie mam już zrobiony otwór wentylacyjny bezpośrednio przed miską olejową, a przed skrzynią biegów dołożyłem kanał wentylacyjny kierujący powietrze wprost na nią.
U mnie jest taka mała osłona połowiczna. Może jakoś inaczej wlot ze zderzaka czy coś poprowadzone i inaczej chłodzi mise. 100 st u mnie na oleju to trzeba sie naprawdę postarać i nie żałować czerwonego pola..
 
Zaslepiasz go na zimę? ;-)
Tak, przedwczoraj zrobiłem taki zabieg. Jak się wcześniej dowiadywałem, to 1.4 tsi fabrycznie nie miały osłon nawet w Golfie, można było domówić taką w salonie biorąc pakiet zimowy, a mam coś takiego właśnie. Osłona jest pełna, dość szczelnie osłania całą komorę silnika od dołu, a powietrze przez zderzak też napotyka opór, skraplacz i dwie chłodnice wody.
@Mefedronifer No właśnie te małe osłony widuję w O3 i G7, ale tam cała miska olejowa jest odsłonięta.
 
nie mialem dlugo tego auta. ale wlasciciel [rodzina] nadal jezdzi na 0w40. ja juz w któryms z kolei aucie uwazam ze ladniej trzyma temperatury i przyjemniej brzmi silnik

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Tamte musiały być bite i nikt nie dopłacał już do osłony
Nie musiały :). Prawdę mówiąc, wystarczy odrobina szczęścia, dobra zaspa, wyższy krawężnik i można taką osłonę zostawić na drodze, szczególnie cofając. Tym bardziej, że już kilka razy spotkałem się z sytuacją, gdzie po jakimś serwisie w niezależnym warsztacie, czy wymianie oleju, ta osłona, zamiast być prawidłowo przykręcona, była łapana na kilka trytek, bo się komuś wkręt urwał, to spinka zgubiła, czy wyrobił gwint, a nowe dawać, kto to słyszał, jak trytytka jest pod ręką ;).
PS. ASO też tak potrafi zrobić :)
 
Ja u siebie dodatkowo mam trytytki, nie ufam wkrętom po przygodach na S8 🙃
Ja w Fordzie teraz nie robię dodatkowych zabezpieczeń, bo mocowanie osłony jest naprawdę solidne, jedynie co, to dołożyłem poszerzane podkładki pod wkręty, żeby osłona miała lepsze podparcie. Ale wkręty montuje się w takie jakby kołki montażowe z tworzywa, które praktycznie co drugi-trzeci serwis olejowy są do wymiany, bo wszystko się ładnie wkręca, wszystko się trzyma, ale czuć pod wkrętakiem, że te wkręty już tak mocno nie siadają.
W VAG-ach są te śmieszne blaszkowe klipsy, które nakłada się na zderzak i inne plastiki, a te raz, że lubią sobie zgnić, to jak się dobrze osłoną gdzieś zawadzi, potrafią się wyrwać np. z kawałkiem zderzaka, przerabiałem to dziesiątki razy i kończyło się zawsze na wkrętarce, nowych otworach i montażu na 6-10 trytek ;).

Kolega kupił sobie kiedyś nową, Octavię 2 FL, też jednej zimy przyjechał do mnie, gdzieś zawadził i osłona zaczęła się tłuc w czasie jazdy. Nie wiadomo, jak długo z tym jeździł, ale w ASO również poszedł montaż na trytki :p
 
Witam wszystkich po czasie. Przyszedł czas na kolejną zmianę oleju. Zaznaczę że po zimie na 0w30 VAG jestem bardzo niezadowolony. Po 6 tyś km zaczęły odzywać się koła zmiennych faz, sam silnik również pracuje znacznie głośniej niż po wymianie. Krótkie odcinki musiały zamordować ten olej. I teraz pytanie. Co byście wybrali :
Helix 0W40 z normą 502/505
czy
Mobil 1 ESP 5W40 z normą 504/507
Który sprawdzi się lepiej na krótkie odcinki po mieście? Duże dolewki benzyny zabiły 0w30 dlatego bardziej skłaniam się ku 0W40.
Co myślicie ?
 
Jeżeli pytasz o analizę to nie zrobiłem. Ale olej cuchnie mocno benzyną i jest strasznie wodnisty. Ciężko to opisać, ogólnie olej spływa z fazatorów i codziennie po dłuższym postoju zaczyna się cyrk. Terkotanie i błędy synchronizacji.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top