• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia 1.4 TSI 0w30 czy 0w40

Mefedronifer

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.4 tsi
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
200zł/ 4-5L
Styl jazdy
Silnik
1.4 TSI CHPA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504 lub 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge LL 5w30
Witajcie.
Auto mam od 1.5 miesiąca.
Aktualnie zalany olej to Castrol Edge 5w30
Do tej pory auto serwisowane w trybie LL, olej zmieniany co 25-30 tyś km.
Olej jest aktualnie 2500km po wymianie i jest czarny jak smoła, domyślam się że domywa pozostalosci po poprzednim oleju zjechanym do granic możliwości. Chciałbym potraktować go jako płulkankę, dlatego już bym zmienił dodatkowo dolewając jakąś płukanke od LM, i zalewając docelowy olej.
Jaki docelowo olej wybrać?
0w30 czy 0w40?
Auto uzytkowane 60/40 miasto/trasa. Nie żałuję jej obrotów. Czasem i na zimnym zdarzy się zakręcić wysoko.
Pytanie który byłby lepszy na takie uzytkowanie ewentualnie jakie konkretne marki byłyby niezłe ?
Nie znam się za bardzo na tym, dlatego chcialbym się dowiedzieć jakie są za i przeciw jednej i drugiej lepkości oleju ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc :)
 
Witam wszystkich po czasie. Przyszedł czas na kolejną zmianę oleju. Zaznaczę że po zimie na 0w30 VAG jestem bardzo niezadowolony. Po 6 tyś km zaczęły odzywać się koła zmiennych faz, sam silnik również pracuje znacznie głośniej niż po wymianie. Krótkie odcinki musiały zamordować ten olej. I teraz pytanie. Co byście wybrali :
Helix 0W40 z normą 502/505
czy
Mobil 1 ESP 5W40 z normą 504/507
Który sprawdzi się lepiej na krótkie odcinki po mieście? Duże dolewki benzyny zabiły 0w30 dlatego bardziej skłaniam się ku 0W40.
Co myślicie ?
Mobil 1 ESP jest w lepkości 5W30 a nie 5W40. Do tego silnika z tych 2 wybrał bym tego Mobila. 1.4 TSI nie potrzebuje wysokiej lekości. Nawet dobry olej 0W20 daje radę ale można też zastosować olej w lepkości 5W40 lub 0W40. Jeśli faktycznie masz kłopot z utrzymaniem lepkosci to może Mobil 1 ESP X1 0W40 albo sparwdzony w tym silniku Eurol Syntehnce FS 0W30 (to prawie 0W40 - 12,4 w 100 stopniach). Na pewno krótkie odcinki nie służą kondycji oleju. Natomiast nawet na swierzym 0W20 ten silnik pracuje bardzo przyjemnie i nie słychać zmiennych faz wieć być może nie sam spadek lepkosci jest problemem. Jakikolwiek pobór zaobserwowałeś?
 
Zastanawiam się dlaczego autor postu nie bierze pod uwagę np Lotos Aurum 504/507? Mamy ten olej przebadany na forum i wypadł bardzo dobrze, auto jest po gwarancji, przeszukując sieć ciężko znaleść kogokolwiek narzekającego na ten środek smarny, cena jest super i wspieramy dobre - bo polskie :)
 
Biorę pod uwagę to co mogę kupić w sklepie pod ręką, tam są te dwa które podałem i osobiście najbardziej mi pasują. Nie mam uprzedzeń do marki oleju. Lałem ten oem vag już 2 razy i teraz takie właśnie akcje. Chciałbym sprobowac coś innego, może następnym razem będzie to Lotos nie mówię że nie. Postanowiłem że zdecyduje się na 0w40. Znalazłem kanał na YT gościa który użytkuje ten sam silnik na w/w oleju i nawet chwali. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Osobiście przetestowałem w tym silniku Castrola LL i tego Vaga. Na ten moment Castrol uważam za lepszy do tego motoru, biorąc pod uwagę temperatury i dźwięk pracy motoru.
 
Mam ten sam silnik, na OEM 0w30 zrobiłem 11 kkm i wszystko było ok do końca. Miałem też jeden interwał na Mobilu esp 0w40, różnic nie zanotowałem, no może temperatury na Mobilu niższe 2-3 st.
 
Witajcie,
Tak jak pisałem zmieniłem olej. Wybór padł na Helixa 0w40 ale nie o tym dziś. Zwracam honor OEM VAG 0w30. Cały problem polegał na tym że jakieś 3 tyś km temu wpadłem na genialny pomysł aby dolać MoS2 do oleju. Przedwczoraj podczas wymiany oleju cały dodatek znalazłem w filtrze oleju. Nie wiem co tam się zadziało ale wyglądało jakby dodatek się zważył, absolutnie nawet w małym stopniu nie zmieszał się z olejem tylko zablokował cały filtr. Tworząc w jego wnętrzu kleistego gluta. Śmiem twierdzić że to powodowało braki ciśnienia oleju na górze silnika i problemy ze zmiennymi fazami. Możliwe że molibden poblokował gdzieś jeszcze kanały olejowe. Po tym co tam zlałem, postanowiłem że zrobię na aktualnym oleju 1-2 tyś km w celu przepłukania silnika i zmienię. Nie wiem co mnie podkusiło aby to dolać, ale zawsze sądziłem że LM to bdb firma jedna z "pewniaków" pośród dodatków. Niestety się myliłem, więcej pewnie tego nie zaleję.
A wracając do Helixa 0w40 silnik nadal nie pracuje ładnie i cicho. Myślę jednak że nie jest to wina nowego oleju tylko pozostałości po starej mieszance. Dlatego nie będę jak narazie dawał opinii.
Pozdrawiam :)
 
Ciekawe czy nie pozapychalo kanałów olejowych. Ale jest we fitrze było to może nie. Jak łac to cerratec. Chociaż jak dobry olej typu mobil fs 0w40 czy inne to nie ma potrzeby nic zalewac

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
A może MOS2 wyczyścił kanały po trybie LL i pozostawił depozyty w filtrze oleju 🤔
 
Ja nie dodaje nic ze względu na sitko przed turbo - jak zapcha się to kaplica...
 
A może MOS2 wyczyścił kanały po trybie LL i pozostawił depozyty w filtrze oleju 🤔
Raczej nie, wymieniałem już olej po LL 3 razy w krótkich interwałach, i za każdym razem było ok. Glut wylatujący z filtra miał ewidentnie grafitowy kolor, inny jasniejszy niż olej który się oddzielił.
Zrobię teraz 1000km i zleje, zastanawiam się nad zrzuceniem miski oleju i wybraniu wszystkiego co tam jest. Zobaczymy czy z biegiem km praca silnika się poprawi.
 
@Mefedronifer Posiadam 1.4 TSI (CHPA) po sofcie sprawdzałem, różnych oliw... m.in. oryginalnie Castrol 5W30, XADO 5W40,...... Euro FS 0w30,... Millers XF 0W40. Ze swojego punktu widzenia, stylu jazdy ( wiekszosci już żona użytkuje O3) zdecydowanie polecam Millersa powieważ, dobrze utrzymuje temperatury oraz nie ma z nim problemów - olej zmieniam sam wymiana co 10 tys. Wspomniany Castrol wymienialem po 8 tys. Gdyz juz było czuć roznicę. Najbardziej zawiodłem się na Eurolu FS 0W30 wlewalem 2 albo 3 razy, pamiętam że jak spuszczałem to waliło spalenizną taką że 24h w nosie kręciło. Po tamtym razie postanowiłem przestać kombinować i wróciłem spowrotem do Millersa XF OW40.

W razie czego zapraszam do kontaktu.
 
Back
Top