• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Przy jakiej prędkości? I ile zużywa Ci L/h na postoju?

Jeśli te 23 L/100 jest przed zatrzymaniem (powiedzmy poniżej 4 km/h) to jest to normalne
 
Last edited:
Tak, bo silnik spala paliwo a się nie przemieszcza. Na tej samej zasadzie tocząc się w korku masz kosmiczne spalanie.
 
Last edited by a moderator:
Nie mylcie stanów przy podawaniu liczb .

Jak się leci i luz to spalanie jest stabilne długo ,raczej do wbicia biegu i gazu .

Ale z hamowaniem silnikiem ,najmniejsza wartość lub 0 jest tylko do jakiejś prędkości np. 30-40km/h . Zero powinno być tylko przed takim stanem i to normalne że nie trwa aż do zduszenia silnika na biegu . Chodzi o wartości przed krytycznie niską prędkością .
 
Nikt tu niczego nie myli. Taki prosty przyklad:

Jak silnik spala dajmy na to 1L/h na wolnych obrotach to przy 50km/h na luzie wychodzi 2L/100km, a przy 5 km/h 20L/100km.
 
Chodzi mi o podawanie liczb ,przy prawie zduszeniu silnika na biegu , chodzi o cyfry wcześniej . Cyfry poniżej to misz masz u każdego może być .
To że przy hamowaniu silnikiem od jakiejś prędkości spalanie rośnie to ok . Jednak u mnie po odpuszczeniu gazu np. z 80km/h jest 1.9 ,aż do prędkości 30 lub 40. Natomiast na luzie jest dłużej 1.9 .
 
Octavia III 1.4TSI 140KM - 5.2 powrót z Holandii- trzymanie się ograniczeń a poza nimi raczej kolo 120-125km/h miejscami szybciej. A to 4 i 4.2 - jazda za sznurem aut przez dłuższy czas ale płynna potem trochę kontynuowałem żeby zobaczyć jakie spalanie osiągnę na dłuższym dystansie. W trakcie normalnej jazdy(nie za szybko nie za wolno w trasie na ogół spokojnie schodzę poniżej 6 z reguły 5.3-5.5
596ca189323642fbd0133c14057f6092.jpg
ed08efb0cf780e197247414d396de8a0.jpg
5ac385383aeb8d60eb1129b0663e876a.jpg


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 
Honda civic 1,8 silnik r18a2 spalanie w trasie do 130 km/h wraz z klimą i załadowany na max 7,5 l/100, zima na miejscu 10-11 L/100km
Peugeot 407 1,6 HDi trasa 4,6 L/100 km miasto 7,8 L/100km
W 407 pokazuje spalanie chwilowe przy odpuszczeniu gazu/hamowaniu silnikiem 0,00 l/100km, w niektórych silnikach np blueHDi 2,2 w dostawczaku pokazuje 2.0 L/100 km jak hamujemy silnikiem.
 
Przy jakiej prędkości? I ile zużywa Ci L/h na postoju?

Jeśli te 23 L/100 jest przed zatrzymaniem (powiedzmy poniżej 4 km/h) to jest to normalne
Tak przy takiej jak mówisz, 23 L/100 jest przed zatrzymaniem powiedzmy około 4 km/h, póżniej w korku na postoju --/100.
 
No i dotarłem do PL . Tankowanie na E100 w Torzymiu. 21.1 L/100km to życiówka w tej Reni. Dobrze , że nie wlałem dodatku do ON bo napisał bym , że działa.
Taki wynik to efekt lekkich ładunków Max 8 ton miałem z PL do FR. Potem ok 2-3 tony.
20200813_164908.jpg
 
'96 BMW E36 touring LPG z silnikiem m52b25 i z dyfrem o przełożeniu 3.38 (dużo krótszy od seryjnego 2.93, przy 120 km/h około 4000 rpm)
(miasto około 14.5 l gazu, agresywna jazda w trasie około 13-14 l, spokojna jazda w trasie około 10 l)
'94 BMW E36 Compact LPG z silnikiem m43b16 i z dyfrem o przełożeniu 2.79 (dużo dłuższy od seryjnego 3.38 przy 90 km/h 2000 RPM) miasto około 10 l gazu, trasa około 8 l.
P.S. Dyfer od compacta nie pasuje do touringa i na odwrót
P.P.S. Do compacta wlatuje zaspawane 3.38, a w touringu zostaje 3.38, bo jestem zadowolony z przyśpieszenia :D)
P.P.P.S Compact daje radę, jeżeli chodzi o dynamikę, a touringiem nie da się jeździć spokojnie, dodam, że ma poliuretany i rozpórki :D
 
Witam,
Ford Mondeo z mojego profilu a spalanie mierzone z "dystrybutora". Komputer zaniża od 0,15 do 0,5 l/100km.
Miasto - 7,8 l/100km
Trasa kraj - 7 l/100 km
Trasa Niemcy - 6,4 l/100 km.
Suzuki SX4 4x4 1.6 120KM Benzyna - dojazdy do pracy 11km drogą powiatową.
Średnie - 6,7 l/100 km. (wg komputera 6,6l/100km)
 
Co do chwilowego spalania (1.9) w pierwszym aucie przy dolocie na biegu . Pytałem w centrali ,foty to dla nich za mało , informacja że to standard w Juke też , sprawdzenia w Juke innym na wyposażeniu ASO nie chcą ,odsyłają do ASO ,a tam wielkie zdziwienie . Nie wiedzą jak by to mieli sprawdzać ( komp błędy ) padło i nie wiedzą czy latanie z kompem czy na postoju i czy uzyskali by jakieś dane do przekazania wyżej (dział techniczny ) . Czyli jedna wielka niewiadoma = koszt paliwa na dojazd ,czas i zero upustu przy weryfikacji wynoszącej 400pln . Także ten temat sobie darowałem .

Ale jedno co zaobserwowałem ,aby mieć prawidłowe wyliczenia zużycia paliwa , aby wskazania kompa były bardzo bliskie wyliczeniom własnym , trzeba tankować pod korek zawsze .Dlaczego ,bo w zależności od temp. otoczenia i ilości oparów w baku , odbicie pistoletu dystrybutora może być nie przy jednakowej ilości PB . Dlatego ja podświetlając telefonem lub jak jest dobre oświetlenie akurat ,tankuję tak bym widział lustro paliwa pod korkiem . Oczywiście robię przystanki ze względu na odpowietrzenie baku . Wtedy jest pewniejsze ,że zalewa się paliwo do tego samego miejsca co zawsze .
 
@Skiper spalanie można na kompie skalibrować z lapkiem i kablem obd, u mnie 5min roboty, pewnie gdzie indziej równie szybko można to zrobić.

W okresie jesienno zimowym również jestem zwolennikiem tankowania pełnego zbiornika, ale robię to zawsze do pierwszego odbicia, nigdy nie strzelam drugi raz. Widziałem raz chłopa w insigni jak strzelał chyba z 6-7 razy, jak wyjeżdżał to coś mu z tylnego nadkola leciało 🙈 obstawiam, że odpowietrzeniem poszło. I po co mu to było 🤷🏻‍♂️
 
U mnie w benzynowym Renault przy włączonym kilmatroniku i klimatyzacji, czasem przy puszczeniu gazu nie ma hamowania silnikiem - jest podawane paliwo, komputer pokazuje spalanie. I to czuć że nie hamuje tak jak zwykle, dzieje się to różnie ale najczęściej w dni z wyższą temperaturą - widać kompresor pracuje cały czas i stawia opory lub niska wartość temperatury na klimatorniku to wymusza. Wyłączenie klimatyzacji = mocniejsze zwalnianie auta i spalanie 0.0 . Powyższe obserwacje dotyczą raczej biegów 3,4,5 i obrotów poniżej 2500, bardziej jazda w mieście. Teraz w niższej temperaturze i włączonym AC hamowanie silnikiem "działa" poprawnie.

Co do chwilowego spalania (1.9) w pierwszym aucie przy dolocie na biegu . Pytałem w centrali ,foty to dla nich za mało , informacja że to standard w Juke też , sprawdzenia w Juke innym na wyposażeniu ASO nie chcą ,odsyłają do ASO ,a tam wielkie zdziwienie . Nie wiedzą jak by to mieli sprawdzać ( komp błędy ) padło i nie wiedzą czy latanie z kompem czy na postoju i czy uzyskali by jakieś dane do przekazania wyżej (dział techniczny ) .
To spalanie 1.9 to tylko komputer tak pokazuje czy faktycznie jest spalane paliwo i brak hamowania silnikiem. Bo jak pisałem u mnie czuć czy jest hamowanie silnikiem i spalane paliwo czy nie. Jeśli jest, to lekkie dodawanie gazu nie powoduje przyśpieszania auta a przy hamowaniu silnikiem (0.0) już tak - dobrze czuć to z górki.
 
Z uwagi na czwartkową promocję na Shellu zatankowałem 47,5 l V-Power Diesel do Citroena C3. Tankuję zawsze do 2-go odbicia. Spalanie z komputera 5,00 ltr/100 km, z wyliczenia wyszło 4,68 l/100km. Przejechane od ostatniego tankowania 1015 km. Jazda na krótkich odcinkach w mieście; 3-10 km oraz 4 razy trasa po 70-100 km. Stosowany dodatek Mannol Diesel Ester 9930.
 
Jest to możliwe w 3 km to w dieslu nawet silnik nie osiągnie temperatury roboczej , to musi być miasto chyba bez świateł i korków.
 
@rychu147, sam się nieco zdziwiłem, ale takie spalanie wyszło. Co do miasta to W-wa, lecz z uwagi na pracę z domu, ostatnio wozimy juniora do przedszkola nieco później i nie ma korków. W C3 nie ma wskaźnika temperatury cieczy tylko lampka zimnego silnika, która aktualnie gaśnie po ok. 3 km. A trasa to weekendowa jazda do podwarszawskich miejscowości z prędkością nie przekraczającą 100 km/h.
 
C3 II 1.4 HDi z 2010 roku. Brak wskaźnika temperatury. Jest lampka, która świeci na na niebiesko do momentu nagrzania.
 
Last edited by a moderator:
@lukaszewski niestety kabelkami się nie bawię jeszcze .

Ja nie tankuję z pistoletem na maks w dół , trzymam z luzem ,pod koniec czekam bo widzę jak poniżej blachy na pistolet bokami paliwo wylatuje , przelew baku a jednocześnie odpowietrzenie . Nic się nie stanie ,sam zbiornik ma przelewy , odpowietrzenie jest w korku . To co widziałeś w insigni to pewnie to samo co miałem w VW ,zaraz pod korkiem dziura z wężykiem idącym pod zakolem , tamtędy wylatywało ON z oparów z pod korka ,ale i jak coś tam się wylało poza miejsce korka . Raz musiałem tam przepychać ,bo zauważyłem strugę cienką na błotniku . W obecnych autach nie mam takiego rozwiązania , inna klasa/segment i pewnie dlatego .

To spalanie 1.9 to tylko komputer tak pokazuje czy faktycznie jest spalane paliwo i brak hamowania silnikiem.
No właśnie wyżej opisałem co musiał bym przejść by to sprawdzić fizycznie . Sprawdzałem bez klimy bo było by przekłamanie . U mnie jest 1.9 obojętnie czy dolot i luz , czy hamowanie silnikiem . Przy hamowaniu silnikiem czuć że zwalnia mocnawo .

W C3 nie ma wskaźnika temperatury cieczy tylko lampka zimnego silnika
Ja mam wskaźnik temp silnika

Jest bardzo prosty sposób na porównanie spalania komp/wyliczenia . Jak tankujecie ,zapamiętajcie ile wleciało L do odbicia i ile weszło do pod korek . Dalej wyliczenia pokażą różnice .
 
Back
Top