• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Mały zasięg (w moim przypadku 400km vs teraz 850km), zmniejszona pojemność bagażnika i długi czas tankowania to kolejne powody dlaczego LPG mnie wkurzało, ale to akurat wiadomo przed założeniem gazu więc każdy może sobie to odpowiedzieć czy warto.
 
Ja nie lubię diesla, ale nie.powoelam o nim mitów i nie wykluczam posiadania.

Co do pierwszych instalacji gazowych, to szkoda się wypowiadać. Było bagno.

Co do bagażnika - ja stosuję dojazdówki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@lantar8
Długi czas tankowania?
Ja 30L gazu tankuje około 1 min
Czy to długo?
A co do tych minusów co przedstawiacie, to dla mnie to są "małe" minusy, bo dzięki temu oszczędzam od 50 do 60% na paliwie, a to dużo :)
 
Last edited:
Kurcze większych głupot @lantar8 na temat opowieści o LPG nie czytałem . Mam tą biedną instalację drugiej generacji i jeżdżę i nie oglądam sie za siebie, bo jest dobrze wyregulowana, spadku mocy też brak, na pb i lpg prędkość ta sama, jedynie w portfelu zostaje ponad połowa kasy niz w przypadku PB ;)

A to 60-100 zł raz na rok nie zbawi Cie gdzie tą oszczędność mam w przypadku jednego tankowania
 
Cóż, pisząc ten post nie spodziewałem się poklasku ze strony zagorzałych fanów LPG, ale jeżeli uważasz za głupotę moje argumenty to chyba Ty masz problem, a nie ja :) Zresztą na yt jest obszerny film profesora chrisa z argumentami dlaczego by nie wsadził gazu do swojego samochodu, a jest on osobą której autorytetu chyba nikt nie poważa.
 
@lantar8
Jak sie jeździ na ubogiej mieszance LPG to oczywiste jest ze wypali zawory, ale przy prawidlowej mieszance LPG nic sie nie stanie.
A po drugie, jeśli lubisz płacić za benzynę czy diesla po 4 zl i więcej za litr, to juz twoja prywatna sprawa
Ja wole płacić jak najmniej za paliwo, i przeznaczyć pieniądze na cos innego.
 
@Michalos12 nie próbuję pokazać się tutaj jako hejter gazu. Gdybym miał benzynę której spalanie by mnie bolało pewnie znów zastanowiłbym się nad lpg. Jednak na chwilę obecną przy mojej eksploatacji lepiej sprawdza się Diesel.
 
Dla większości diesel jest fajny dopóki nie popsuja się wtryski dpfy egry i dwumasa .
Sam się zastanawiam nad dieslem ale ewentualne koszta odpychają
 
Mnie zawsze śmieszy jak ludzie piszą, że diesle się psują bo dwumasa, wtryski itp. Co rok robicie te wtryski, turbiny i dwumasy że ich koszt jest tak istotny? Mam w rodzinie Trafica 2.0 DCI, obecny przebieg to 530 tys km i wszystko fabryczne. W moim Bravo 180 tys km, też wszystko ori. Kolega ma Mondeo 2.2 TDCI, na liczniku 450 tys km i też wszystko tak jak wyjechało z fabryki tak jeździ. Ten sam kolega ma też drugie, benzynowe Mondeo 2.0 EcoBoost z przebiegiem 280 tys km, które już bierze 2,5 l oleju na 10 000 km. Dodam tylko, że wszystkie te samochody były kupowane jako nowe.

Więc jeśli kupujecie diesle z drugiej ręki, ze stanem licznika 189 tys km, a w rzeczywistości jest 500k km, to później takie kwiatki wychodzą.
 
Zresztą na yt jest obszerny film profesora chrisa z argumentami dlaczego by nie wsadził gazu do swojego samochodu, a jest on osobą której autorytetu chyba nikt nie poważa.
To, że ktoś nagrywa filmiki na YT, nie oznacza, że z automatu jest autorytetem. Widziałem ten filmik i nie do końca jestem w stanie się z tym zgodzić, ot, rzecz gustu. Uważam, że Kris tam też nie do końca miał rację ze wszystkim.

przy mojej eksploatacji lepiej sprawdza się Diesel.
Moja jazda, to 90% trasy i wciąż uważam, że LPG daje radę. Przy 145km\h mam jakieś 4100rpm i nie jest jakoś przesadnie głośno w samochodzie. Natomiast zasięg, to ina sprawa, bo gdybym miał pracę za granicą i chciał dojeżdżać do niej, to pewnie Diesel byłby lepszym wyborem ze względu na płacenie za paliwo w złotówkach i dostępność samego paliwa. Byłem nawet o krok od zakupu drugiej Laguny w Dci.

2.0 EcoBoost
słyszalem od mechanika, który rozbierał ecoboosta, że on by tego dla siebie nie kupił. Remont robił właśnie ze względu na utratę kompresji i pobór oleju.

kupowane jako nowe
Słowo klucz. Tyle w temacie.
 
A co ma zimno do tego? LPG i tak przełączasz od pewnej temperatury. Druga sprawa, że bez problemów to zatankujesz w Holandii i we Włoszech, a reszta krajów, to tak średnio bym powiedział.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Po 1 jakiś profesor nie jest żadnym autorytetem w kwestii lpg oraz silników. Po drugie dużym problemem jest znaleźć fachowca od instalacji lpg ( nie mylić z "gaziarzem" ). Po 3 jeśli korekty oraz afr w KAŻDYM zakresie się zgadzają z PB nie ma prawa się nic innego stać niż na benzynie :)
 
Przejściówka i jak to sie mówi i jazda dalej.
@Zielony34
LPG w czechach i Słowacji też bez problemu idzie znaleźć, Niemcy też w miarę ok
 
Niemcy nie i Belgia nie. Czechy jeszcze OK ale szału nie ma.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Sam zawsze miałem tylko diesle lub pb + LPG i moim skromnym zdaniem gaz ma 2 plusy jak Chris powiedział, jest tani i ekologiczny. Jak by nie było oszczędności nikt by nie montował. Nie ma co ciągnąć na ten temat kilku stron rozważań, z serwisem jedynie się nie zgodzę bo zamiast filtru paliwa wymienia się filtry gazu które i tak taniej wychodzą. A wszystko to można zrobić przy serwisie olejowym.
 
Spalanie z ostatnich 3,3K km, jakieś 80% tego kręcenie się wokół komina na odcinkach po kilka kilometrów
spalanie.jpg
 
Wreszcie coś w temacie 😎

To jest konkret spalanie z 3300km. Nie z jednej trasy: trzy osoby, dwie osoby, z klimą, bez klimy, z wiatrem czy pod wiatr ;)
 
Po 1 jakiś profesor nie jest żadnym autorytetem w kwestii lpg oraz silników. Po drugie dużym problemem jest znaleźć fachowca od instalacji lpg ( nie mylić z "gaziarzem" ). Po 3 jeśli korekty oraz afr w KAŻDYM zakresie się zgadzają z PB nie ma prawa się nic innego stać niż na benzynie :)
AFR masz zaprogramowany w sterowniku pod benzynę. LPG przy AFR dla benzyny nie spala się optymalnie
 
Back
Top