• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

U mnie spalanie w Fiat bravo waha się od 8 do 9 litrów lpg z włączoną klimatyzacją , a lekkiej nogi nie mam , ale jak bym mieszkał w krakowie to pewnie by mi spalanie skoczyło do 11 litrów tam to chyba cały czas mają korki.... zbiornik starcza na 490-540 km
Alfa 147 1.6 120km spalała mi od 10-11 litrów lpg niezależnie czy to trasa czy miasto , zbiornik starczał na około 380 km
 
U mnie w m60b30 (3.0 V8) spalanie gazu wynosi 17-19lpg wiekszosc po mieście i pod miastem, automat klima wiadomo swoje bierze nad morze spalila 11-12 .Nie narzekam, i mam gdzieś kopciuchy.
 
Kraków, ostatni wrzesień, dystans do 6km do pracy, korki większe niż zwykle przez pół miasta rozkopanego. 16,35l na dystansie 150km. Była to jednocześnie najgorsza średnia odkąd używam Fuelio, ponad rok.
 
megane 2 1.6 113 KM w miescie spalił nie więcej 7 litrów zimą a latem 6 litrów z klimą.
 
Miasto miastu , nie jest równe :)
 
Zwłaszcza jak się jeździ po mieście nocą ;)

7L na 100 w mieście to chyba dizel. Albo jakiś piep.....y ekodrajwing. Ja też kiedyś po wpisach na forum HKP, że ix20 pali 5L po za miastem musiałem sprawdzić czy to możliwe i ... da się. Ale choć już mam swoje lata i jestem kierowcą zawodowym to po 50 km takiej jazdy powiedziałem dość. U mnie tam hultaj nierzadko widzi 5.5 rpm, a pali ile spali :p
 
Last edited:
U mnie to wygląda tak.
Niestety motostat nie pokazuje dat na osi. Pomiary od 2018.08. Ładnie widać Krakowskie korki "oddechy" przy toczeniu się poza miastem.
I jeszcze fajnie widać spadek spalania w trakcie pandemii. HomeOffice od połowy marca (i końca nie widać) - większość jazdy poza misstem
1595955845566.png
 
Ja zapomniałem dopisać, że te 11 w Megane to jest LPG.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Peugeot 5008 1.6 HDI 114 KM, olej Total Ineo First 0W30+Xado Very Lube Turbo spala latem w trasie; 5,0-5,2 l/100km, jak prowadzę osobiście, jeśli żona to zawsze ok, 0,2-0,5 więcej.
To samo auto zimą w trasie pali ok. 5,8-6,00 l/100 km. Miasto w korkach to spalanie rośnie do ok. 7-8,00 l/100.

Żony Citroen C3 1.4 HDI , 68 KM, olej Castrol Magnatec 5W30 C2+Xado Very Lube pali latem w trasie 4,3-5,00 l/100 km. Miasto lato; od 5,00 do 7,00 l/100 km, Zima trasa ok. 5,00-5,60 l/100 km, zaś miasto od 6,00 do 7,50 l/100 km

Do obu aut tankujemy paliwa premium, ostatnio z racji promocji najczęściej V-Power Diesel.
 
A jaką prędkość przelotowa w tej trasie? To są dane z komputera, czy z dystrybutora?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Hyundai w trasie pali 6.8-7.0 jak prowadzę ja. Zona w trasie nie prowadzi ;) Prędkości czasem zdecydowanie za duże :p

Tak podglądam co mnie wyprzedza to zwykle TDI- ko podobne. Benzynki raczej pilnują zużycia i siedzą na prawym pasie
 
Benzyny tak, LPG to już nie do końca

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jakieś DI chodzi mi po głowie ale nie LPG. Chyba najbardziej pug 2008 130KM

PS. Autoplin tu jest ogólnie dostępny jak by się ktoś wybierał na południe ;)
 
Nie wiem jak Wy osiągacie takie spalanie... Astra 2006 rok 1.4XEP spala mi 8 litrów poza miastem, emerycko (prędkość do 100km) - 5 litrów a ok. 7,3 litra w mieście... 5.0 V8 w mieście 24 litry (spokojna jazda! na dystansie nie krótszym niż 25 km - na krótsze dystanse rower ;) pb95 poza miastem emerycko 10-11 litrów (prędkość do 100 km/h), a poza miastem normalnie 15-18 litrów (dane z komputera i dystrybutora - niestety są tożsame). Octavia 2015 rok 2.0 TDi 4x4 z chipem na 190 KM w trasie emerycko 6.3l, w trasie normalnie 7 litrów. Natomiast w mieście 7.5-9 litra. Oleje PAO 5w40 bez dodatków. Patrząc na Wasze wyniki, to czuje, że coś robię nie tak a byłem instruktorem bezpiecznej jazdy, w tym ecodrivingu...
Jedynie co może mnie ratować to wynik w clio 1.5 dCi (w pełni zapakowane bagażami) na dystansie 1300 km miałem spalanie ok. 3,8 litra - zastosowanie wszelkich zasady ecodrivingu bez odstępstw. Czy naprawdę wtrysk bezpośredni ma taki wpływ na spalanie?
 
A jaką prędkość przelotowa w tej trasie? To są dane z komputera, czy z dystrybutora?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
A jaką prędkość przelotowa w tej trasie? To są dane z komputera, czy z dystrybutora?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Jazda P 5008 w trasie prędkość przelotowa ok. 100-110 km/h. Średnia z przejazdu całej trasy to ok. 75-80 km/h. Często też żona jeździ trasa Warszawa-Łomża z podobnymi prędkościami. Raczej nie przekraczamy 120 km/h bo wtedy zużycie paliwa rośnie o ok. 1-1,5 l/100 km. Dane oczywiście z tankowania. Te z komputera są bardzo zbliżone, zazwyczaj o ok. 0,2-0,3 l/100 wyższe.

Jazda C 3 - trasa z prędkościami ok. 100 km/h, średnia z przejazdu całej trasy to ok. 70 km/h. W tym przypadku z powodu 5 biegowej skrzyni zużycie paliwa rośnie dość znacząco od prędkości powyżej 100 km/h. Najbardziej ekonomiczny jest ten samochód podczas przejazdu drogami lokalnymi, w miarę zgodnie z przepisami. Wtedy spokojnie można uzyskać latem wynik poniżej 4 l/100 km. Dane z tankowania, a te z komputera są bardzo podobne.
 
Oczywiście, że bezpośredni wtrysk ma wpływ na takie spalanie. Tym bardziej, jeśli silnik dodatkowo jest w stanie korzystać z uwarstwienia mieszanki :

 
@Petrus Może za mało przewidywania? Pytanie, jak szybko zużywasz hamulce? Jest taka prosta zasada, im mniej hamujesz, tym mniej paliwa zużywasz. Jazda emerycka też nie pomaga, wtedy auto pali więcej, trzeba się częściej rozpędzać. Wbrew pozorom, żeby mało spalić, trzeba jechać dość szybko, jak na warunki dróg krajowych (nie mówię o S i A), u mnie np w Golfie najniższe spalanie wychodzi przy przelotowych 95. Czasem trzeba zakręty brać naprawdę ostro, bo zwalnianie, to strata paliwa. Np poprzednią BMW e46 z silnikiem 2.2 6 cyl, na benzynie zrobiłem trasę 100 km ze średnią 6,5 L, gdzie producent zgodnie z normą ECE podaje najniższe spalanie 6,9 przy stałej 90 km/h, BMW f20 1.6 T po chipie na ponad 200 KM tą samą trasę przejechałem ze średnią 4,7 L, Golf 1.4 tsi w tym samym miejscu spalił 4,7 L, ale wiem, że mógłbym jeszcze urwać 0,2 L. Oszczędne jeżdżenie weszło mi już w krew i wcale nie muszę się spinać, nie jestem wolnym kierowcą na drodze, ruszam zawsze dynamicznie, aby jak najszybciej osiągnąć zadaną prędkość, staram się nie hamować bez powodu, czasem lepiej przeskoczyć na pas i nie stracić nic na prędkości, hamowanie silnikiem czasem zamieniam na swobodne toczenie się na luzie, kiedy warunki na to pozwalają. Wyprzedzam przy pierwszej nadarzającej się okazji, bo czekanie nieraz może okazać się zbyt długie i trzeba wlec się za maruderem, długie trasy zazwyczaj pokonuję w krótkim czasie starając się utrzymywać płynność jazdy (zawsze jestem szybszy od wujka Google). A czasem taki bonus może oko nacieszyć (tu akurat przejazd od uruchomienia zimnego silnika, po drodze 3 sygnalizacje świetlne ze znacznym spadkiem prędkości, trochę pod górkę i dużo z górki, ale prędkości do 120 km/h) Golf 1.4 tsi.

20200718_090346.jpg
 
Dokładnie, zgadzam się z wszystkim, co napisałeś. Ile razy ja to slyszalem, że pewnie jeżdżę jak dziad 🙊🙈 no akurat nie, grunt to przewidywać sytuacje na drodze. Ile razy jakiś skończony matoł mnie wyprzedza w mieście, żebym za 400m na światłach go spotkał i na co mu to było? Zazwyczaj są to osoby na rejestracjach warszawa/Wrocław/poznan 🙈 tragiczna kultura jazdy i chamstwo z jakim nie spotkałem się w żadnej innej części polskich miast.
 
Back
Top