@Kaczorek79, tak jak napisałem miałem odpowiednie szkolenia a później sam szkoliłem z ecodrivingu (mało, bo głównie szkolenia obejmowały poprawę techniki jazdy bądź jazdę defensywną). Może mylnie ale uważam, że bardzo mocno obserwuje sytuacje na drodze. Klocki w cywilnej jeździe zazwyczaj starczały mi na 50k km (nie lubię hamować), zakręty biorę zgodnie z techniką tj. od zewnętrznej poprzez szczyt do zewnętrznej. Dlatego zastanawiam się czy robię coś nie tak, czy może technika przez te 14 lat poszła do przodu (Astra z 2006 roku wtrysk pośredni). Na pewno wpływ maja opony ale niestety lubię dobra przyczepności (Astra na Cont Sport lub Rainsport 205/50 r16). Dodam jako ciekawostkę, że przy przelotowej prędkości 200 km/h przez 300 km (średnia z komputera 198km/h) Infiniti Qx70 z silnikiem 3.0d spaliło średnio 15,8 litra ON i litr oleju syntetycznego. Motocykl Honda CBR F4i (600 cm3) spalanie w warunkach 60% miasto, 40% trasa średnio wychodzi ok. 8,5 litra Pb95, 100% trasa spalanie 7 litrów (jazda komfortowa do 140 km). Dlatego mocno zaskakuje mnie spalanie na poziomie 4 litrów PB95 bez przywiązywania szczególnej uwagi do oszczędnej jazdy w aucie o wadze ok 1,3 tony (które nie jest hybryda).
@Kaczorek79 jak hybryda @Petrus o ile pamiętam GVII i OIII mają rozmiar wyjściowy opon 205/55R16 a wersje z wyższą specyfikacją 225/45R17 więc to bardziej kwestia techniki jazdy i technologii silnika (DI) i przełożeń skrzyni.
Kia Stinger 2.0 255KM 2018r. - średnio 9,1 - ok 60% jazdy zamiejskiej (sporo A i S) - średnia z 27 tys km
Seat Leon 1.8 180KM 2016r. - średnio 7,0 - ok 60% jazdy w mieście niegenerującym dużych korków - średnia z ok. 50 tys km
@Kevin88 Auto jest lekkie, ma podwójny system wtrysku, dużą elastyczność i rozpiętość biegów, to zapewne daje taki efekt. Znam wśród kolegów jeszcze 2 auta z tym samym silnikiem i notują podobne wyniki (bardziej narwany z nich na drodze zawodnik z nich ma średnią 7,5)
Wtrysk bezpośredni robi ogromną różnicę. Ja mam teraz w 140 konnej benzynie spalanie jak w 140 dieslu wcześniej, a nie jeżdżę spokojnie czy eko - samochód jest od tego żeby jechać, a nie się z nim męczyć Co prawda długodystansową średnią mam 7,2 ale ostatnie pomiary spalania jakie zacząłem robić pod dystrybutorem pokazują 6,9. Na dystansie około 500 kilometrów przy czym tak 1/3 to radosne butowanie na bocznych drogach. Po mieście do 50 to się na jedynce rozpędzam
Do TSI też można założyć instalację LPG (bez dotrysku benzyny) ale....za 10kpln ( dedykowany Prins LM 2 gen) - jednak jak ktoś dużo jeździ czemu nie.
Kultura pracy DI nie jest jakaś wysoka, choćby JPN pośredniaki brzmią lepiej
Gdzieś czytałem, że zaczynają kombinować nad instalacjami nie wymagającymi dotrysku benzyny, ale to raczkuje. Myślę, że prędzej, czy później powstanie takie rozwiązanie, ale trzeba będzie jeszcze troszkę zaczekać.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Są ale dedykowane do każdego typu silnika - właśnie DLM Prinsa taki jest, ale....jakiś czas temu ograniczyli te instalacje do najbardziej popularnych marek i modeli.
W następujących samochodach istnieje możliwości zainstalowania Prins Direct LiquiMax, VSI-DI i VSI-2.0-DI. Lista aplikacji (aktualizacja 19.05.2020r.) pokaż | do pobrania Lista aplikacji Prins (aktualizacja 19.05.2020r)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.