• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Jak ja jadę w trasę a żona wraca to niestety to zawsze ja mam z 2 litry większe spalanie :( chyba robię coś źle :(
 
U mnie na odwrót, jak jedzie żona, to pomimo podobnej prędkosci średniej, wychodzi jej większe spalanie.
 
@Kaczorek79, tak jak napisałem miałem odpowiednie szkolenia a później sam szkoliłem z ecodrivingu (mało, bo głównie szkolenia obejmowały poprawę techniki jazdy bądź jazdę defensywną). Może mylnie ale uważam, że bardzo mocno obserwuje sytuacje na drodze. Klocki w cywilnej jeździe zazwyczaj starczały mi na 50k km (nie lubię hamować), zakręty biorę zgodnie z techniką tj. od zewnętrznej poprzez szczyt do zewnętrznej. Dlatego zastanawiam się czy robię coś nie tak, czy może technika przez te 14 lat poszła do przodu (Astra z 2006 roku wtrysk pośredni). Na pewno wpływ maja opony ale niestety lubię dobra przyczepności (Astra na Cont Sport lub Rainsport 205/50 r16). Dodam jako ciekawostkę, że przy przelotowej prędkości 200 km/h przez 300 km (średnia z komputera 198km/h) Infiniti Qx70 z silnikiem 3.0d spaliło średnio 15,8 litra ON i litr oleju syntetycznego. Motocykl Honda CBR F4i (600 cm3) spalanie w warunkach 60% miasto, 40% trasa średnio wychodzi ok. 8,5 litra Pb95, 100% trasa spalanie 7 litrów (jazda komfortowa do 140 km). Dlatego mocno zaskakuje mnie spalanie na poziomie 4 litrów PB95 bez przywiązywania szczególnej uwagi do oszczędnej jazdy w aucie o wadze ok 1,3 tony (które nie jest hybryda).
 
@Kaczorek79 jak hybryda ;)
@Petrus o ile pamiętam GVII i OIII mają rozmiar wyjściowy opon 205/55R16 a wersje z wyższą specyfikacją 225/45R17 więc to bardziej kwestia techniki jazdy i technologii silnika (DI) i przełożeń skrzyni.
 
Kia Stinger 2.0 255KM 2018r. - średnio 9,1 - ok 60% jazdy zamiejskiej (sporo A i S) - średnia z 27 tys km
Seat Leon 1.8 180KM 2016r. - średnio 7,0 - ok 60% jazdy w mieście niegenerującym dużych korków - średnia z ok. 50 tys km
 
Leon 180KM z takim spalaniem😲. Pozazdrościć .
 
@Kevin88 Auto jest lekkie, ma podwójny system wtrysku, dużą elastyczność i rozpiętość biegów, to zapewne daje taki efekt. Znam wśród kolegów jeszcze 2 auta z tym samym silnikiem i notują podobne wyniki (bardziej narwany z nich na drodze zawodnik z nich ma średnią 7,5)
 
To jest EA888 II generacji?
 
Wtrysk bezpośredni robi ogromną różnicę. Ja mam teraz w 140 konnej benzynie spalanie jak w 140 dieslu wcześniej, a nie jeżdżę spokojnie czy eko - samochód jest od tego żeby jechać, a nie się z nim męczyć :) Co prawda długodystansową średnią mam 7,2 ale ostatnie pomiary spalania jakie zacząłem robić pod dystrybutorem pokazują 6,9. Na dystansie około 500 kilometrów przy czym tak 1/3 to radosne butowanie na bocznych drogach. Po mieście do 50 to się na jedynce rozpędzam :D
 
Może i fajne te wasze bezpośrednie :p ale za to jak na pośrednik z LPG się śmiga to hoho!
 
Do TSI też można założyć instalację LPG (bez dotrysku benzyny) ale....za 10kpln ( dedykowany Prins LM 2 gen) - jednak jak ktoś dużo jeździ czemu nie.
Kultura pracy DI nie jest jakaś wysoka, choćby JPN pośredniaki brzmią lepiej ;)
 
Ja dźwięk na swojego DI nie narzekam. Jest wystarczająco cichy :p
 
Gdzieś czytałem, że zaczynają kombinować nad instalacjami nie wymagającymi dotrysku benzyny, ale to raczkuje. Myślę, że prędzej, czy później powstanie takie rozwiązanie, ale trzeba będzie jeszcze troszkę zaczekać.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ale nie ma do wszystkich silników takich instalacji gazowych.
 
Są ale dedykowane do każdego typu silnika - właśnie DLM Prinsa taki jest, ale....jakiś czas temu ograniczyli te instalacje do najbardziej popularnych marek i modeli.
 
Jeszcze jedna firma oferowała tego typu instalacje, ale koszta to minimum 6000-7000zl.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No tak to jest z bezpośrednim wtryskiem paliwa......
Dlatego ja kupuje auto z pośrednim wtryskiem paliwa
 
Back
Top