• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40 [analiza 2020]

API SN daje i gwarantuje Infineum z pakietem tak samo jak zgodność z ACEA 2016 czego wiele olejów na starszych pakietach nie ma.
 
SACZI napisał:
Stosunkowo niski VI powoduje, że oliwa dość znacznie zmienia lepkości ze wzrostem jej temperatury.
Jaki niski, a ile ma mieć przy 5w40 - 200? Po co i do czego jak masz niedużą rozpiętość lepkościową. Bazy HC jak dobre same sobie dadzą radę.

Kolega @SACZI dość dobrze wyjaśnił po co jest indeks lepkości. Im wyższy tym lepiej olej spełnia swoje zadania w różnych temperaturach. Rozpiętość lepkościowa przy 5W40 jest nieduża według ciebie? Nikt nie oczekuje, żeby VI był w okolicach 200, ale 165 to nie jest dużo, tylko rozsądne minimum.
 
No tak, zgodność z normą tak. Ale nadal nie oficjalne potwierdzenie. Nie dziwię im się, takie rzeczy nie są tanie a Specol jakąś wielką firmą nie jest, na rynki gdzie te normy są wymagane też raczej nic nie wysyłają więc po co tracić kasę.

Po prostu zaznaczyłem, że oficjalnie olej API SN nie ma, jakby wydrukowali na opakowaniu znaczek API to by ich Instytut pogonił w sądzie.
 
Wg mnie wygląda bardzo dobrze. Też jestem ciekaw jak by wyglądał po pełnym interwale, może ktoś się skusi na kupno i analizę ;)

W każdym razie stosunek ceny do jakości, na tyle na ile można powiedzieć po analizie tylko świeżego oleju jest dobry. Olej można polecać do silników których wymagania spełnia.

Za chwile kończę Orlen 5w40 C3, ktory juz został wyslany do analizy UOA i wleję tego Specola. Zrobie takze jego analize UOA po takim samym interwale jak wszystkie:) także macie już pierwszy wóz na testy ;-)
 
@feecle spójrz na oleje w pełni syntetyczne (PAO dla podkreślenia) i zwróć uwagę, że przy SAE 5W-40 VI nie są wysokie. Ale przy takich olejach to typowe.
 
Za indeks lepkości bardziej odpowiadają dodatki (modyfikatory lepkości) niż baza, ale cieszę się, że się zgadzamy, co do tego że 165 to nie jest wysoki VI ;)
 
Kolega @SACZI dość dobrze wyjaśnił po co jest indeks lepkości. Im wyższy tym lepiej olej spełnia swoje zadania w różnych temperaturach. Rozpiętość lepkościowa przy 5W40 jest nieduża według ciebie? Nikt nie oczekuje, żeby VI był w okolicach 200, ale 165 to nie jest dużo, tylko rozsądne minimum.
Tyle samo miał Shell Helix Ultra 5W40 na bazie GTL, Amsoil EFM ma podobną wartość 168, w pełni syntetyczny LM Synthoil 167 no ale widać dla niektórych cyferki mają duże znaczenie i olej dowalony polimerami podbijającymi VI byłby lepszy, a za 15zł litr by oczekiwali soku z gumijagód ;]
 
@Plywak Kiedys czytalem wypowiedz inzyniera Millersa, ktory wypowiadal sie, ze VI wysoki to wcale nie jest dobrze. W duzym skrocie
 
Jest dobrze tylko zależy jak osiągnięty
 
VI wysoki jest dobry o ile nie jest sztucznie podbijany dodatkami, które w trakcie eksploatacji mogą ulegać degradacji. Wiele olejów HC ma wyższe VI od PAO bo są podpicowane dodatkami.
 
Ja tylko chciałem zapytać, dlaczego on jest "Prawdziwym Syntetykiem", a na przykład Lotos Synthetic Plus, czy Orlen Classic Synthetic nie jest? Stawiam tezę, że gdyby te oleje były w ofercie pewnego sklepu, to nie zostałyby tak nazwane. Próba wspierania małych przedsiębiorców, czy zwykłe HANDLARSKIE naganianie nieświadomych użytkowników po różnych forach motoryzacyjnych...? Wnioski zostawiam reszcie, ale uważam, że jeśli ktoś chce doradzać i uchodzić za znawcę, to raczej nie przystoi takie podejście do tematu. Na szczęście, partnerzy forumowi zniknęli, a wraz z tym działem osłonka dla pewnych osób. Chcąc zrobić pewnej marce mocną promocję, działają wręcz przeciwnie, robiąc swoim podejściem anty-reklamę.

Taki olej JEST POTRZEBNY. Nie każdy musi do swojego prostego silnika na wtrysku pośrednim zalewać Meguina, Royal Purple, Amsoila, czy Redline. Żyjemy wciąż w smutnej rzeczywistości, gdzie bardzo wiele osób, albo nie stać na drogie samochody i drogie środki smarne, albo zadłużają się, żeby się pokazać, ale w silniku oleju nie widać, więc jest na czym oszczędzać. Nie wnikam, ale wiem, że nie tylko w naszym kraju tak jest. Ważne jest to, aby oszczędzając na środku smarnym, nie zrobić krzywdy jednostce napędowej, a tym samym nie wpakować na koszta siebie i następnego właściciela.

Do czego zmierzam - Dobrze, że mamy takie oleje za takie pieniądze i nie musimy się zachwycać na przykład "Mannolem" który to nawet norma nie trzymał w niektórych produktach, z tego, co pamiętam. Olej jest wystarczający do prostych, nieskomplikowanych silników, ale tez nie sądzę, że interwały 15 tysięcy byłyby słuszne.

Co do indeksu lepkości, to sam Meguin nie jest tutaj prymusem w kwestii wysokich wyników, a jak pokazuje analiza zużyciowa na przykładzie dłubanego silnika - cholernie daje radę.

Podsumowując - Olej bardzo OK, jak za te pieniądze i KOLEJNY RAZ obaliliśmy mit, że wszystko, co z zachodu jest lepsze. Pohamujmy się jedynie z pewnym nazewnictwem, jeśli to forum ma być z prawdziwego zdarzenia. Wiem, że zawsze można podeprzeć się przepisami prawnymi odnośnie tego, co u nas można nazwać olejem syntetycznym, ale osoba używająca takiego argumentu sama się pogrąży.

Bardzo się cieszę, że Specol wypadł pozytywnie.
 
Last edited by a moderator:
Można i na PAO.
Popularne PAO4 ma ok 125 ale PAO5 ma już 145
Nowe GIII też mają wyższe VI od PAO4
 
Na szczęście, partnerzy forumowi zniknęli, a wraz z tym działem osłonka dla pewnych osób. Parę % zniżki na pewnych produktach nie jest warte dawania przywilejów pewnym osobom. Chcąc zrobić pewnej marce mocną promocję, działają wręcz przeciwnie, robiąc swoim podejściem anty-reklamę.

Po raz kolejny sugerujesz jakieś farmazony, nikt nigdy na tym forum nie był uprzywilejowany, a jedyne co forum miało z "partnerstwa" to nagrody dla takich malkontentów jak Ty bo samo forum od początki utrzymywane jest ze środków prywatnych, a jak byś wiedział jakie są to koszty to ciekawe czy byś się nam dorzucił. Ciesz się, ze nasz Admin ma większa cieprplwość niż ja....
 
Ja tylko chciałem zapytać, dlaczego on jest "Prawdziwym Syntetykiem", a na przykład Lotos Synthetic Plus, czy Orlen Classic Synthetic nie jest? Stawiam tezę, że gdyby te oleje były w ofercie pewnego sklepu, to nie zostałyby tak nazwane. Próba wspierania małych przedsiębiorców, czy zwykłe HANDLARSKIE naganianie nieświadomych użytkowników po różnych forach motoryzacyjnych...? Wnioski zostawiam reszcie, ale uważam, że jeśli ktoś chce doradzać i uchodzić za znawcę, to raczej nie przystoi takie podejście do tematu. Na szczęście, partnerzy forumowi zniknęli, a wraz z tym działem osłonka dla pewnych osób. Parę % zniżki na pewnych produktach nie jest warte dawania przywilejów pewnym osobom. Chcąc zrobić pewnej marce mocną promocję, działają wręcz przeciwnie, robiąc swoim podejściem anty-reklamę.

Taki olej JEST POTRZEBNY. Nie każdy musi do swojego prostego silnika na wtrysku pośrednim zalewać Meguina, Royal Purple, Amsoila, czy Redline. Żyjemy wciąż w smutnej rzeczywistości, gdzie bardzo wiele osób, albo nie stać na drogie samochody i drogie środki smarne, albo zadłużają się, żeby się pokazać, ale w silniku oleju nie widać, więc jest na czym oszczędzać. Nie wnikam, ale wiem, że nie tylko w naszym kraju tak jest. Ważne jest to, aby oszczędzając na środku smarnym, nie zrobić krzywdy jednostce napędowej, a tym samym nie wpakować na koszta siebie i następnego właściciela.

Do czego zmierzam - Dobrze, że mamy takie oleje za takie pieniądze i nie musimy się zachwycać na przykład "Mannolem" który to nawet norma nie trzymał w niektórych produktach, z tego, co pamiętam. Olej jest wystarczający do prostych, nieskomplikowanych silników, ale tez nie sądzę, że interwały 15 tysięcy byłyby słuszne.

Co do indeksu lepkości, to sam Meguin nie jest tutaj prymusem w kwestii wysokich wyników, a jak pokazuje analiza zużyciowa na przykładzie dłubanego silnika - cholernie daje radę.

Podsumowując - Olej bardzo OK, jak za te pieniądze i KOLEJNY RAZ obaliliśmy mit, że wszystko, co z zachodu jest lepsze. Pohamujmy się jedynie z pewnym nazewnictwem, jeśli to forum ma być z prawdziwego zdarzenia. Wiem, że zawsze można podeprzeć się przepisami prawnymi odnośnie tego, co u nas można nazwać olejem syntetycznym, ale osoba używająca takiego argumentu sama się pogrąży.

Bardzo się cieszę, że Specol wypadł pozytywnie.

@Zielony34 wypowiedź słuszna - tandetne określenia powinny zniknąć.
Druga sprawa - olej jest wręcz do nowoczesnych silników, skład taki sam jak najnowszy Shell 5w40 API SN Plus, a on jest reklamowany i słusznie jako olej do nowoczesnych benzyn turbodoładowanych na bezpośrednim wtrysku. Do starszych jednostek także bardzo dobry.
 
Last edited by a moderator:
Z tego co teraz wiem to baza olejowa została jakiś czas temu zmieniona tak samo jak pakiet dodatków wiec mamy de facto do czynienia z nowym produktem i ze starym Goldem ma to niewiele wspólnego. Co do prawdziwego syntetyku to jak widać w tej chwili nieaktualne ale tak dla ścisłości to nie ja pierwszy (nie napisze kto ale pewnie niektórzy wiedzą) i nie ja ostatni tak reklamowałem ten olej. Zresztą w świetle obowiązujących przepisów ten olej jest synetykiem tyle, ze nie na IV grupie. Ale opis zostanie zmieniony.
Ten nowy pakiet trochę mnie osobiście zaskakuje bo szczerze powiedziawszy się tego nie spodziewałem. Widać natomiast, ze Specol nie idzie po najmniejszej linii oporu i generalnie olej jest bardzo ciekawym produktem. Przydała by się rozszerzona analiza tego oleju i mogę w tym miejscu zadeklarować partycypacje w kosztach.
Uważam, że za te pieniądze to jest bardzo przyzwoity produkt jak najbardziej godny polecenia.
 
@Plywak Kiedys czytalem wypowiedz inzyniera Millersa, ktory wypowiadal sie, ze VI wysoki to wcale nie jest dobrze. W duzym skrocie

Z tym dobrze/nie dobrze to w sumie zależy od sposobu uzyskania i założeń inżynierów od gotowej mieszanki. Czasami wysokie VI wynika wprost z bazy, czasami jest wymagane ze względu na założenia pracy silnika.
 
ze starym Goldem ma to niewiele wspólnego.
ostatnią analizę z 2015r CHYBA, bo pewny NIE jestem kojarzę. Tak, to dwa różne oleje, na korzyść dla obecnego.

Co do prawdziwego syntetyku to jak widać w tej chwili nieaktualne
przecież od dawna był tak opisywany....

Zresztą w świetle obowiązujących przepisów ten olej jest synetykiem tyle, ze nie na IV grupie
Już coś pisałem o tym, że osoba pisząca o przepisach sama wystawia świadectwo o sobie...

Specol nie idzie po najmniejszej linii oporu
Linii najmniejszego oporu. Nie jestem polonistą, sam popełniam błędy, ale pewne rzeczy mnie drażnią wybitnie.

Uważam, że za te pieniądze to jest bardzo przyzwoity produkt jak najbardziej godny polecenia.
uważam, że za te pieniądze, ludzie jarający się pseudo wypustami zachodnich blendowni na zamówienie, powinni zweryfikować swoje poglądy. Jestem analizą pozytywnie zaskoczony.
 
@tomek evo - jeżeli oprócz ciebie zgłoszą się chętni to ogłosimy zbiórkę. Z tym, że rozszerzone badania do najtańszych nie należą, trzeba by też określić zakres żeby wiedzieć czego mogą oczekiwać ewentualni ofiarodawcy.

W sumie też mnie oleje Specola po tej analizie zaciekawiły, chociaż po ich początkach i aferach z zawartością beczek o których była mowa np. na AH miałem do nich sceptycznie nastawiony. Może jak przerobię to co mam na stanie to skuszę się na analizę ich C2/C3.
 
Back
Top