• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Premium 5w40 C3

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Najbardziej z tego wszystkiego będzie ciekawic mnie UOA jeśli zostanie wykonane :D
 
To chyba ostatni wypust bo jak brałem niedawno prosto z fabryki to też miałem z datą z końca 2019 (dokładnej daty nie podam ale nie grudzień a po wrześniu). Nie jest też tak, ze producenci/blendownie robią olej ciągle i schodzi on prosto z produkcji. Niekiedy produkcja odbywa się 2 - 3 razy na rok a są przypadki, ze nawet raz w roku albo rzadziej. Teraz czekam aż z produkcji zejdzie 0W40 bo brakło :)
 
No dobra masz mnie ale wiadomo o co chodzi :)
 
Last edited by a moderator:
Dlaczego Specol opisuje że ten olej spełnia wymagania normy 505.01 a ma TBN poniżej 7? W karcie podany TBN 7.5, a w analizie 6.71, różnica dość spora.
 
Koncern VAG nie określa ile ma mieć TBN olej z normą 505.01.

505.01.PNG
 
Może być także różnica w metodzie badania TBN.
 
Zasugerowałem się porównywarka Lubrizol gdzie są podane założenia dla norm i tam podają => 7.
 
Nie nowość, że karta producenta swoje a badanie swoje.
 
Chodzi mi o to narzędzie.
 

Attachments

  • Screenshot_2020-05-15-10-51-33-701_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2020-05-15-10-51-33-701_com.android.chrome.jpg
    242,8 KB · Odwiedzin: 329
Napisałem do Specola jak z tym API SN PLUS NA etykiecie.
Oto odpowiedź:


Dzień dobry.

imieniu firmy Specol dziękuję za kontakt. Cieszy nas informacja o zadowoleniu i zaufaniu do produktów firmy Specol.
w imieniu firmy Specol dziękuję za kontakt. Cieszy nas informacja o zadowoleniu i zaufaniu do produktów firmy Specol.
Jednocześnie zapewniamy, że każdy sygnał ze strony Klientów jest dla nas bardzo ważny i dokładnie analizowany.

Na etykiecie oleju Spec Premium C3 5W/40 widnieje norma API SN Plus, ponieważ olej spełnia jej wymagania.

Podejrzewam, że ma Pan na myśli spełnienie wymagania dotyczącego występowania dopuszczalnego maksymalnego zjawiska LSPI, ponieważ do samej zawartości wapnia API nie podaje wymagań.

Przesyłam Panu wykres z publikacji naukowej sporządzony na podstawie badań BP dot. stosunku zawartości wapnia w oleju silnikowym do częstotliwości występowania LSPI. Wynika z niego, że nawet jeśli zawartość wapnia przedstawiona w wynikach pochodzi z związku wapnia typu 1 to mieści się ona w maksymalnej dopuszczalnej częstotliwości występowania LSPI o której jest mowa w wymaganiach normy API (max. 5). Co prawda blisko górnej granicy ale dodatkowo zawarty fosfor na poziomie 0,065% - 0,08% i molibden bardzo skutecznie przeciwdziałają występowaniu LSPI co rekompensuje wyższy poziom wapnia (wykres 2).

Powyższe informację są potwierdzone badaniami przez ośrodki badawcze producentów dodatków oraz jednostki naukowe w swoich publikacjach.

Gdyby jeszcze coś budziło Państwa wątpliwości to chętnie służymy pomocą.
9F09D51D-881B-4E91-9CE9-B1CC0253DAD5.png

0480166C-6AFE-4370-9EDC-4CCC9CB8E1DA.png
 
Ważna jest cała formulacja. Shell 5w40 api sn plus z Ca prawie 1600 też grubo powyżej standardów 1000-1200 ppm
 
Dokładnie, zawsze warto patrzeć na całą formulację w wypadku olejów z normą przeciw LSPI. Wapniem można się było sugerować w wypadku olejów z API SN i niższymi bo tam ten poziom miał znaczenie, w wypadku API SN dopóki nie poznamy możliwych formulacji i pakietów dodatków to trudno wyrokować.
 
Według analizy z polarisa Helix Ultra API SN Plus ma niecałe 1500Ca i niecale 1200Mg. Brak Mg wcale nie dziwi w specolu bo dodatek ten jest droższy od Ca. Co do możliwych pakietów to np. Afton ma osobny pakiet dla samego SN Plus i osobny dla SN Plus wraz z dexos 1 gen. 2 stawiam, że właśnie różni się poziomami Ca. Jeśli ktoś szuka C3 to Specol wypada jak przyzwoity średniak jak ktoś szuka SN Plus to są lepsze alternatywy
 
Last edited by a moderator:
Standardowa formulacja 5w40 C3 to formulacja bez moli - tutaj Specol "średni" nie był.

Nie znam olei 5w40 C3 Sn Plus. Także nie wiem o jaką alternatywę chodzi.
Z hths >3.5 znam tylko dwa oleje 5w30 z sn plusem.
 
A ja nie znam auta, które wymaga połączenia obu tych specyfikacji dlatego napisałem jak ktoś chce tanie C3 to przyzwoity sredniak, jak ktos chce API SN Plus to są lepsze
 
Każda turbo benzyna na bezpośrednim wtrysku może korzystac z tej formulacji
 
Back
Top