To chyba ostatni wypust bo jak brałem niedawno prosto z fabryki to też miałem z datą z końca 2019 (dokładnej daty nie podam ale nie grudzień a po wrześniu). Nie jest też tak, ze producenci/blendownie robią olej ciągle i schodzi on prosto z produkcji. Niekiedy produkcja odbywa się 2 - 3 razy na rok a są przypadki, ze nawet raz w roku albo rzadziej. Teraz czekam aż z produkcji zejdzie 0W40 bo brakło
Napisałem do Specola jak z tym API SN PLUS NA etykiecie.
Oto odpowiedź:
Dzień dobry.
imieniu firmy Specol dziękuję za kontakt. Cieszy nas informacja o zadowoleniu i zaufaniu do produktów firmy Specol.
w imieniu firmy Specol dziękuję za kontakt. Cieszy nas informacja o zadowoleniu i zaufaniu do produktów firmy Specol.
Jednocześnie zapewniamy, że każdy sygnał ze strony Klientów jest dla nas bardzo ważny i dokładnie analizowany.
Na etykiecie oleju Spec Premium C3 5W/40 widnieje norma API SN Plus, ponieważ olej spełnia jej wymagania.
Podejrzewam, że ma Pan na myśli spełnienie wymagania dotyczącego występowania dopuszczalnego maksymalnego zjawiska LSPI, ponieważ do samej zawartości wapnia API nie podaje wymagań.
Przesyłam Panu wykres z publikacji naukowej sporządzony na podstawie badań BP dot. stosunku zawartości wapnia w oleju silnikowym do częstotliwości występowania LSPI. Wynika z niego, że nawet jeśli zawartość wapnia przedstawiona w wynikach pochodzi z związku wapnia typu 1 to mieści się ona w maksymalnej dopuszczalnej częstotliwości występowania LSPI o której jest mowa w wymaganiach normy API (max. 5). Co prawda blisko górnej granicy ale dodatkowo zawarty fosfor na poziomie 0,065% - 0,08% i molibden bardzo skutecznie przeciwdziałają występowaniu LSPI co rekompensuje wyższy poziom wapnia (wykres 2).
Powyższe informację są potwierdzone badaniami przez ośrodki badawcze producentów dodatków oraz jednostki naukowe w swoich publikacjach.
Gdyby jeszcze coś budziło Państwa wątpliwości to chętnie służymy pomocą.
Dokładnie, zawsze warto patrzeć na całą formulację w wypadku olejów z normą przeciw LSPI. Wapniem można się było sugerować w wypadku olejów z API SN i niższymi bo tam ten poziom miał znaczenie, w wypadku API SN dopóki nie poznamy możliwych formulacji i pakietów dodatków to trudno wyrokować.
Według analizy z polarisa Helix Ultra API SN Plus ma niecałe 1500Ca i niecale 1200Mg. Brak Mg wcale nie dziwi w specolu bo dodatek ten jest droższy od Ca. Co do możliwych pakietów to np. Afton ma osobny pakiet dla samego SN Plus i osobny dla SN Plus wraz z dexos 1 gen. 2 stawiam, że właśnie różni się poziomami Ca. Jeśli ktoś szuka C3 to Specol wypada jak przyzwoity średniak jak ktoś szuka SN Plus to są lepsze alternatywy
A ja nie znam auta, które wymaga połączenia obu tych specyfikacji dlatego napisałem jak ktoś chce tanie C3 to przyzwoity sredniak, jak ktos chce API SN Plus to są lepsze
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.