• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specyfikacje API/ILSAC

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Tak, w wypadku dużych koncernów nie ma obaw o oszustwa. Uważać trzeba przy małych blendowniach, butikowych olejach czy jakichś egzotycznych, nikomu nie znanych markach.
 
Ze strony warsztat.pl :
- Sekwencja IV-A (ASTM D6891) to typowe dla branży olejowej testowanie wzorcowe dotyczące zużycia mechanizmu rozrządu zaworowego.
- Limit API SL= 120 mikronów maksymalnego zużycia tłoków krzywkowych.
- Limit API SM & SN = 90 mikronów maksymalnego zużycia tłoków krzywkowych.

Może np ktoś by wytłumaczył co to są "tłoki krzywkowe" czy to szklanki, popychacze?
 
Last edited by a moderator:
Jak już jesteśmy we właściwym miejscu to zapytam jeszcze raz. Po co ten dopisek w Mobil 1 0W30 LV - API SN (wym. dot. testów silnikowych)
Czy ten w Yacco Galaxie - API SN (meets the engine test requirements)

Brak licencji API SN ale spełnia wymagania? Tak bym to zrozumiał. Może to ktoś potwierdzić czy zaprzeczyć .
 
Czyli można pisac różne historie np. bajki.
---------------------------------------------------
Amerykanie mają to wyprostowane i jest to wiarygodne.
Gdyby w EU wprowadzic wymóg API-registered Marks na pojemnikach, to pewnie cena pójdzie w górę.
Tu w Europie, pewnie będzie to dobry powód do dodatkowej marży - wzrośnie cena.
Końcowym odbiorcą jest przecież konsument, jakie ma wyjście?? Płaci.
---------------------------------------------------
ENGINE OIL LICENSING & CERTIFICATION SYSTEM

pobrane.png
pobrane (1).png
EOLCS_SAE_SHIELD.jpg
 
Last edited:
Nikt nie będzie bulił w europie za certyfikacje API, która w autach homologowanych na EU jest rzadko wymagana bo przeważnie zawsze jest podane ACEA plus ewentualnie dodatkowo API (koreance np.). Są marki, które na rynek USA wymagają API ale na rynek EU to samo auto już tylko ACEA.
 
Offtop - to jest akurat tylko wierzchołek góry lodowej.
-----------------------------------------
Do wprowadzanie standardów nie jest potrzebny żaden biurokratyczny zakaz, nakaz - czytaj rozporządzenie. ;)
Standaryzacja, w tym wypadku, w USA jest dobrowolna.
Nie sądzę, żeby oleje tam były drogie, czytaj zbyt drogie z tego powodu. Resztę reguluje rynek.
U nas zaraz dołączy sie biurokracja i ona wyda rozporządzenie, które obligatoryjnie - a nie dobrowolnie - narzuci temat.
Trzeba spełnić, czytaj zapłacić, utrzymac tego, kto wydaje rozporządzenie :)
-----------------------------------------
 
Słyszeliście coś że API SP obejmuje również test zużycia łańcucha w silniku?? Na oilclub.de dzisiaj o tym piszą..
 
@Bochcio lista testów:
 
Chłopaki, co jest najbliższym zamiennikiem dla ILSAC GF-4? Producent zaleca 5W30 z taką normą, nic więcej nie podają
 
API SM
 
Czy jest to jakaś bardzo wymagająca norma? Bo SM to praktycznie większość "pospolitych" olejów, jeśli dobrze rozumuję to SM można też SN zastąpić a to jeszcze bardziej poszerza wybór
 
Normy API i ILSAC są kompatybilne wstecz więc może lać oleje z API SN.

Co do wymogów to SM jest dostosowane do silników z okresu kiedy był obowiązującą normą. Podobnie ILSAC GF-4.
 
W załączniku załączyłem testy silnikowe API, aby uświadomić niektórych użytkowników.
IMG_20201018_093710.png



Przykładowy test silnikowy Sequence IIIH aby spełnić wymagania API SP i ILSAC GF-6, służy do pomiaru wzrostu lepkości (oksysacji) i czystości tłoków. Środek smarny jest testowany przez 90 godzin w temp. 151°C na silniku od Chryslera.
 

Attachments

  • 6-passenger-car-engine-oil-na.pdf
    1,1 MB · Odwiedzin: 281
Olej rozgrzany do 151 st.?
 
Ja tutaj w temacie filmikowym wstawiałem reportaż z fabryki Mobila w USA gdzie pokazywali stanowisko do testów silnikowych "w warunkach drogowych" - parę wozów stało na rolkach. Za każdym razem nowy silnik, samochody testowe też muszą być sprawne (więc to nie mogą być rzęchy) - takie rzeczy kosztują.
 
Back
Top