• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specyfikacje API/ILSAC

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Powiedzcie coś więcej o API SP.
Najnowsza najwyższa norma do benzyny?
 
Poniżej zrzut z wymagań dla olejów wg API SP i ILSAC GF6a - czegoś tam brakuje?
API SN tests.jpeg
 
Nie wiem kogo pytasz. Jeżeli mnie tak to posądzę Cię o brak logicznego myślenia. . Mi tam w takich olejach nic nie brakuje. Poprzednio w hyundai miałem Total FGC (nadal jest w mikrze) teraz mam Lotos A5 (przegląd w ASO), a już rozglądam się za kolejnym API SP ILSAC GF6A.
 
Tabela wyżej pokazuje jasno, że albo dobieramy olej na podstawie książki serwisowej = dowolna dobieraczka olejowa i w takim wypadku forum samo w sobie sensu ma niewiele, albo idziemy w stronę próby zmiany mentalności i podniesienia świadomości olejowej. Taka mała dygresja, bo odpowiedni temat jest czasowo zamknięty.
 
Że wystarczy nam API SP i GF6 i można to stosować wstecznie. Mnogość przeprowadzonych testów gwarantuje nam bezpieczeństwo w każdym silniku.
 
Ja odpuszczam testy silnikowe. Wytłumacz choć znaczenie poszczególnych elementów górnej części tabeli.
 
Te normy są płatne, przykładowo koszt 1 normy w internecie ciężko znaleźć całą normę.
1667653224076.png
 
Zastanawia mnie po dlaczego wielu producentów podaje na opakowaniach z olejem dwie normy API jednocześnie.
Np. można spotkać olej 5w30 mający na etykiecie "API SN, SP"
Jakieś pomysły?
apisnsp.png
 
Dokladnie, zeby klient, ktory nie wie skad pochodza i na czym polegaja te oznaczenia byl pewny, ze kupinolej taki jak ma zalecone.
 
Czy warto zastosować olej API SP w dużej wolnossącej benzynie na bezpośrednim wtrysku, czy raczej ma on tylko znaczenie w małych doładowanych jednostkach narażonych na LSPI? Porównując do oleju API SN.
 
Napewno nie zaszkodzi ale czy coś pomoże🤔
 
@wonkro Jeżeli chodzi o same wymagania normy, to API SP zawiera wszystko, co API SN, tylko lepiej. To nie tylko LSPI. Jeżeli inne aprobaty się zgadzają, to nie widzę powodu, by nie iść w wyższą normę (btw, część olejów API SN/SN-RC może już ją spełniać, ale nie posiadać oficjalnie, ale to inny temat)

Ja zalewam API SP do dużej wolnossącej benzyny na wtrysku pośrednim, której pewnie jest jeszcze bardziej wszystko jedno niż u Ciebie.

1667994507288.png
 
Czy specyfikacje ILSAC GF-4, GF-5, GF-6 i 6a można jakoś prosto porównać ze specyfikacjami ACEA? Mniej więcej co czemu odpowiada i czy jest to porównywalne?
 
Możesz porównywać do API właściwie 1:1.
Gf6 odpowiada API sn, gf6 API sp.
 
Back
Top