• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Takie tam niewęglowodowe historie

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
A z PKP do urzędu kilkaset metrów nie da się dojść? Na głównych liniach kd jeździ jak tramwaj.
Można. Ale dokumentacja projektowa, to nie jest 5 kartek A4, tylko pudło lub dwa.
 
W mojej branży to jest folder w chmurze- też pociągiem nie dostarczę:)
 
Projekty drogowe niestety w 99 procentach nie sa realizowane dla prywatnego sektoru, a dla urzędów. Jak powiesz chmura, to co najwyzej ktoś siegnie po parasol.
 
Wiadomo, najlepsza dostępna technologia - na papierze łatwiej podrobić podpis i podmienić stronę w umowie ;-)
 
Mini autopromocja:

Najmniej ekologiczna wersja Fiata Cinquecento- Elettra !

1687157799781.png


Waga: 1120 lub 1110 kg. Zastosowano akumulatory ołowiane lub niklowo-kadmowe. Silnik działający na prąd stały o mocy 12.5 KM, ale za to generował moment obrotowy o wartości aż 35 Nm.

A bardziej w temacie to trzymam kciuki za wybuchowy tzn. wodorowy przebój kolejowy z Polski:



 
ale za to generował moment obrotowy o wartości aż 35 Nm.
No i co w związku z tym? To dalej tylko 12.5 KM... Wolę 31 KM z 0.7 l benzyny.
 
No i co w związku z tym? To dalej tylko 12.5 KM... Wolę 31 KM z 0.7 l benzyny.
Napisałem to wybitnie ironicznie :D Ciekawy koncept, ale technologicznie słaby: ciężkie, mało wydajne i nietrwałe baterie, bardzo wysoka masa własna (700-tka jest ponad 400 kg lżejsza !) no i bardzo niska moc silnika w stosunku do całej masy własnej. W sumie reinkarnacja takiego autka z wykorzystaniem techniki dostępnej 20 lat później (albo dzisiejszej) sugerowałaby sukces autka, ale można tu tylko gdybać. Sam się zastanawiam jakim cudem się rozpędzał do 70 km/h...

Tak, 31 KM (chociaż kusi mnie żeby sprawdzić V-MAX) z 704cm3 benzynowego nieskażonego ekologicznymi wynalazkami jest zupełnie inne. Gdyby skrzynia była typu short shifter to dynamika byłaby jeszcze lepsza. Hmmm.
 

Spoko - 4 silniki po 180 kW mocy mechanicznej (czyli jakieś 190-200 pobieranej elektrycznej), zasilane przez 2x85 kW... Zaiste - cud techniki, demon siły pociągowej. Całe 170 kW na zasilaniu... Klasyczna SM42 miała moc diesla 588 kW mocy mechanicznej i prądnicę 500 kW... Coś ala to Cinquecento Elektra.
 
Last edited:
Przepisy podatkowe na południu Europy i zakaz wjazdu do centrów zabytkowych miast i możliwość wjazdu takim elektrykiem do hali fabrycznej/ hurtowni / targu spowodował, że powstawały we Francji i Włoszech samochody na ołowiowych bateriach trakcyjnych i częściowo na gaz CNG. U nas swego czasu też melexy jeździły dość powszechnie, a nad morzem i w Krakowie to nawet do dziś wożą turystów.
 
Spoko - 4 silniki po 180 kW mocy mechanicznej (czyli jakieś 190-200 pobieranej elektrycznej), zasilane przez 2x85 kW... Zaiste - cud techniki, demon siły pociągowej. Całe 170 kW na zasilaniu... Klasyczna SM42 miała moc diesla 588 kW mocy mechanicznej i prądnicę 500 kW... Coś ala to Cinquecento Elektra.
Przecież to lekka lokomotywa manewrowa i demonstrator technologii. Będzie eksploatowany testowo i na jego podstawie chcą dopiero opracować lokomotywy czy zestawy trakcyjne które będą mogły normalnie działać.

"Pierwszy" samochód spalinowy miał zawrotną moc 3/4 konia mechanicznego. Taka zagłodzona chabeta ciągnąca trójkołowy wózek. 🤣

Gdyby tacy jak ty żyli w tamtych czasach i opisywali rozwój motoryzacji, to byłyby cyrki. Co to za pojazd, moja mućka jak ją giez ugryzie to szybciej pędzi! I paliwo, gdzie to kupić, ino w aptece, a ile trzeba się naczekać bo baby jakie pigułki kupują. I kto to w ogóle widział, ryczy, śmierdzi, zupełnie nie po bożemu. Koń! To jest przyszłość. I lokomotywa jak trzeba gdzieś dalej, porządna parowa!
 
Jaki demonstrator technologii? Silniki wodorowe były od zawsze, nawet BMW produkowało je seryjnie od 40 lat, nawet stacja tankowania była pod fabryką.
 
Demonstrator takiego napędu w takiej lokomotywie.

ozzy, a to myślisz ile ma kW? Do manewrów wystarczy,
mercedes-benz-unimog-railroad-version.jpg
 
@MC Subi - tylko tamto BMW to był ICE na wodór i miał sporo problemów. Tutaj mówimy o możliwości wykorzystania ogniw paliwowych w lokomotywie. No i PESA to nie BMW. A pociąg nie samochód.
 
ozzy, a to myślisz ile ma kW? Do manewrów wystarczy,
Wiem, ile ma ori SM42 a nie ten bzdet. Moc to chyba W/t? Więc tą samą pracę ori SM42 wykona 3.4 raza szybciej lub 3.4 raza więcej, nieprawdaź? Sprawność ogniwa paliwowego to też nie cudo, bo około 55-65% w zależności od typu.
PS.
A to do czego wystarczy przy oryginale?
Kolejny bzdet.
 
Chinole coś tam rzeźbią przy amoniaku
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top