• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Temperatura oleju.

pestekk

Użytkownik
Samochód
VW Touran 1.6TDI 105@130
Witam, mam pytanie odnośnie temperatury właśnie. Raz w miesiącu pokonuje trasę ponad 800km (w jedną stronę) autostradami. Średnia prędkość na GPS to 135km/h. I przy tej prędkości temperatura oleju w dzisiejszych temperaturach zewnętrznych (około 20 st. C) waha się między 120 - 125 st. C. Dodam tylko, że temperatura płynu chłodzącego jak wmurowana stoi na środku skali, czyli 90st. C. No i tu moje pytanie, czy powinienem przejmować się tak wysoka temperatura oleju; czy moze przy takiej prędkości taka temperatura to normalna sprawa? Jak przyspieszę do powiedzmy 145-150 km/h temperatura wzrasta do 130 st. C, a czasami nawet powyżej.... Auto to Touran 1.6 TDi 105 KM (chip na 130KM, ale przed chipem było tak samo) kod: CAYC. Jeśli takie temperatury są nienormalne, to co może być tego przyczyną? Myślałem, że może jakieś złogi węglowe przytykają chłodnice oleju, ale mam zalana już druga płukankę LL i sytuacja się nie zmienia. Jeśli macie jakieś pomysły, to z chęcią je usłyszę, bo moje iż się wyczerpaly.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
Nie napisałeś najważniejszego - jaki masz olej?
 
No tak... Sorry, teraz jeżdżę na Shell 5w30 że specyfikacją pod ten motor, czyli jeśli się nie mylę 504/507. Wcześniej na Total 5w30 te że specyfikacją pod ten motor. Na obydwu ta sama sytuacja...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
a temp. płynu chłodniczego odczytujesz ze wskazówki na liczniku czy też poprzez podgląd w komputerze?
może tak ma po prostu być w tym silniku i jest to normalne? może @Kaczorek79 coś podpowie.
 
różne marki (bmw, typeR) przy różnych temperaturach - acz w benzynach, przy 125-130st C oleju przechodzą w tryb awaryjny żeby nie ubić silnika, więc na pewno coś jest nie tak,
wydech drożny?
 
Ja w 2.0 tdi mam problem wejść powyżej 100°C na autostradzie, więc coś chyba masz nie tak
 
A więc tak. Temperature płynu i oleju odczytuje z zegarów, jeśli chodzi o wydech, to DPF nie zgłasza żadnych problemów.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
A to faktycznie jest pomiar temperatury i gdzie jest czujnik? Niektóre samochody, np. Honda w silnikach R, tylko sobie obliczają temperatury oleju i temperatura wyświetlana w programie diagnostycznym nie jest faktycznym pomiarem.
 
Ja w 2.0 tdi mam problem wejść powyżej 100°C na autostradzie, więc coś chyba masz nie tak
Również mnie się wydaje, że coś jest nie tak, ale nie wiem co jest tego powodem...

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
A to faktycznie jest pomiar temperatury i gdzie jest czujnik? Niektóre samochody, np. Honda w silnikach R, tylko sobie obliczają temperatury oleju i temperatura wyświetlana w programie diagnostycznym nie jest faktycznym pomiarem.
Wydaje mi się, że czujnik jest w misce olejowej zintegrowany z czujnikiem poziomu oleju. Ja myślałem, że może chłodnica jest zawalona szlamem, bo temp. płynu nie wzrasta, ale to chyba błędny trop, bo ta płukanka LL powinna coś pomoc w tej kwestii.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli rzeczywiście w misce jest 130, pomimo konkretnego wpływu chłodzenia powietrzem przy 150 km/h, to na pewno jest za dużo. Ja bym zjechał z autostrady na parking i próbował włożyć termoparę przez wlew oleju lub chociaż strzelił pirometrem w miskę olejową.
 
I tak też będę musiał zrobić żeby wyeliminować czujnik temperatury oleju, jeśli on jest wadliwy.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
Przy pirometrach uważaj na emisyjność, jeśli masz miskę alu trzeba go zmienić, lub pomalować kawałek farbą gdy pirometr nie ma takiej możliwości.
 
Przy pirometrach uważaj na emisyjność
Bardzo cenna uwaga. Bo tani pirometr z gołej, błyszczącej blachy odczyta np +5 st C zamiast 105. :)
 
Ja chyba to zrobię poprostu taka niezbyt profesjonalna metoda - kupię termometr kuchenny do mięsa i poprostu przytulne do miski i zobaczymy co wyniknie. Dokładność +/- 1 st. C. , koszt 30pln i przyda się w kuchni dodatkowo. Powinno Tylko tak się zastanawiam co może wpływać na tak wysoka temperaturę oleju? Co może być przyczyną?

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 
Myślę, że czujniki stosowane w VAG mają duży błąd pomiarowy. Mój 1.4 tsi też pokazuje wysoką temperaturę oleju, płyn nigdy nie przekroczył 100, a olej latem na autostradzie trzyma 112-117, na zwykłych drogach 100-104. Podjechanie na moment w okolice 200 km/h i już wyświetla 120 st. Zimą sytuacja nieco na odwrót, płyn stabilnie 96-98, olej 87-94 na zwykłych drogach, lub 100-104 na autostradzie. W temperaturach otoczenia, czy to rano przy +5, czy w ciepły dzień +25, jak włączę odczyt z kompa po długim postoju, to temperatura zewnętrzna, płyn i olej mają tą samą wartość, więc tu nie oszukuje, ale narastając myślę, że czujnik w misce trochę przekłamuje, bo inne silniki 1.4 tsi pokazują niższe wartości oleju w upalne dni.
 
Jak już wspominałem 1.6 tdi cayc prawie rozwaliłem po czipie na shellu 0w30 gdy temp oleju osiągnął 132stopnie

To teraz kolezanki 1.9 bxe przed czipem na jakimś tridencie 5w30.

Wiec jednak części tutaj bajki forumowiczów o zajefanosci wody po parówkach to radzę z ostrożnością.

Olej wczoraj zalany 5w30 507. 00

Ciekaw jestem jaka on teraz ma lepkość w tej temp

Doradzałem jej zeby zalała 0w40 jak ma zamiar chipować nawet ten z rn17 RSA a jak nie to chociaz 502 dobra. Bała się. chipa nie ma olej 132 stopnie w misce
5b69f4cdb9645d047ce415d20c478dfe.jpg
 
Myślę, że czujniki stosowane w VAG mają duży błąd pomiarowy. Mój 1.4 tsi też pokazuje wysoką temperaturę oleju, płyn nigdy nie przekroczył 100, a olej latem na autostradzie trzyma 112-117, na zwykłych drogach 100-104. Podjechanie na moment w okolice 200 km/h i już wyświetla 120 st. Zimą sytuacja nieco na odwrót, płyn stabilnie 96-98, olej 87-94 na zwykłych drogach, lub 100-104 na autostradzie. W temperaturach otoczenia, czy to rano przy +5, czy w ciepły dzień +25, jak włączę odczyt z kompa po długim postoju, to temperatura zewnętrzna, płyn i olej mają tą samą wartość, więc tu nie oszukuje, ale narastając myślę, że czujnik w misce trochę przekłamuje, bo inne silniki 1.4 tsi pokazują niższe wartości oleju w upalne dni.
Z doświadczenia to zależy też i od satu układu chodzenia i od samego termostatu bo na różnych termostatach potrafi pokazywać różne temperatury. W TDI są też montowane chłodnice oleju i od ich stanu też sporo zależy. Ważna aby temperatura nie przekraczała 130 stopni a najlepiej 120 stopni jeśli taka temperatura utrzymuje się przez dłuższy czas.
 
Już pomijając kwestię temperatur, to bardzo inteligentna fotografia. Czerwone pole, dwie paki na budziku i telefon w łapsi...🤦
 
To wlej 0W40 i prześlij nam zdjęcie.
Wpisałem w google i na forach jest poruszany temat wysokich temperatur tego silnika przy szybszej jezdzie. Być może ten typ tak ma.
Jesli faktycznie tak jest, to sae40 mialo h7 trochę wyzsza lepkość, a znowu nie na tyle wysoka, zeby jakoś negatywnie wpływało na silnik.
 
Last edited:
Back
Top