• Uwaga!
    Osoby zainteresowane mini-ICP (tylko pierwiastki, koszt 50 PLN), proszę pisać PW do administratora. Procedura jest trochę inna niż w wypadku zwykłej analizy.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris III Hybrid 2015

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Toyota Yaris Hybrid
Data produkcji
2015
Silnik
1.5
Jaki olej masz obecnie
TGMO 0W-20 HYBRID
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Budżet/ile litrów
3,7 litra(butla 4 litrowa)
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Cześć,

Pacjent to Toyota Yaris Hybrid z 2015 roku. Przebieg 24 tys. km. Od nowości w ASO był zalewany TGMO 0W-20 HYBRID. Jesteśmy drugim właścicielem od marca 2020. Wchodzi do niego 3,7 litra z filtrem. Z racji tego, że w garażu mam kanał to mam zamiar sam zmieniać olej. Silnik wolnossący 1,5 pracujący w cyklu Atkinsona, prosty jak budowa cepa z łatwym dostępem do wymiany oleju. Jazda wokół komina, lokalnie. Samochód używany przez moją matkę, więc jazda normalna/powolna bez szaleństw. Na pewno zostanę przy 0W-20, tylko co może być dobrą alternatywą dla TGMO? Na pewno nie olej od marek/firm, które nie mają jasnej sytuacji na rynku, nie mają zaplecza badawczego a mianują siebie jako markę premium olejową np. AMSOIL, Ravenol, Royal Purle, itp. - hmm, wsadziłem patyk w mrowisko?:) Czy po prostu zostać przy TGMO 0W-20 HYBRID, tylko we własnym zakresie go kupować? Nie wiem, może Shell'a Ultra? Jaki by to olej nie był to i tak będzie tańszy od hydrokraka TGMO.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Hmm, mówisz, żeby zostać przy TGMO. Co masz na myśli pewniak? Nie ma podróbek? Przy takim silniku mocno odprężonym 1.5 i tylko 75 koni może rzeczywiście nie potrzeba nic lepszego niż hydrokrak TGMO. Może przejście na pełen syntetyk może być bardziej szkodliwe? Tutaj pytanie, czy to już nie będzie próba udawania mądrzejszego od inżynierów Toyoty? Za bardzo nie znam się nie olejach, ale nie może być takiej sytuacji, że lepszy jakościowo olej, może bardziej zaszkodzić dla silnika niż ten który został zostosowany przez inżynierów projektujących silnik? Mimo, że oba są 0W-20? Tutaj już chyba wchodzimy w szczegółowe parametry oleju...
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Problem w tym, że tzw pełne syntetyki wyeliminowałeś w pierwszym poście, czyli Ravenol i Amsoil.
Te oleje na 100% mają znaczny udział IV i V grupy olejów w bazie (PAO i estry).
Gdybym miał Ci cokolwiek polecać, to właśnie Amsoil; Ravenol'owi osobiście dziękuję ...
I u Ciebie, przy przebiegu 24 tys km żaden "pełny syntetyk" nie zaszkodzi.

Jeżeli chodzi o TGMO, to oleje produkowane na zlecenie Toyoty. Tak samo jak oplowskie dexos'y.
Nic szczególnego, zwykłe HC, ale silniki na nich po prostu poprawnie pracują.
Toyoty na TGMO 0w20 po kilkaset tys km są w stanie przejechać.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Niektóre Priusy ponad 1 mln km na TGMO bez remontu. Silnik w Yarisach HSD to silnik z Priusa C. Taki problem z tymi TGMO, że one są cholernie drogie. Jak na HC 70 złotych za litr, albo 350-400 złotych za 5 litrów to sporo. Jest na ************ za 180 pln 5 litrów TGMO 0W-20 HYBRID Pytanie, czy to nie jakaś podróbka?
 
Last edited by a moderator:

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Bo te oleje ogólnie są drogie.
Ravenole to koszt 200 PLN/4L, Amsoil 190 PLN za 3,8L.
Motul 150-180 PLN/4L.
Innych olejów nie proponuję, bo zrobi się śmietnik.
Warto zapytać o koszt wymiany oleju w ASO.
Zwykle cena jest niewiele wyższa od zakupu oleju, filtra i usługi wymiany.
Ja mam ten sam dylemat, wymieniać samodzielnie (od 140 do 240 PLN w zależności od oleju), czy jechać do ASO (300 PLN)?

EDIT
W Rzeszowie koszt wymiany oleju w Yaris Hybryda to 329 PLN z filtrem, uszczelką i usługą wymiany.
Olej z beczki.
 
Last edited:

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Warto zapytać o koszt wymiany oleju w ASO.
Zwykle cena jest niewiele wyższa od zakupu oleju, filtra i usługi wymiany.
W poniedziałek zadzwonię do ASO i zapytam. Dam znać ile oni chcą za wymianę oleju.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Wymiana oleju żadna robota a nawet przyjemność 😉 Dobre i parę dyszek w kieszeni.
Dla mnie akurat żadna przyjemność. Nie w takim samochodzie. Chociaż nie wiem, czy Yarisa można nazwać samochodem... - pudełko do przemieszczania się z punktu A do B ;).
 

rob_roy

Użytkownik
Samochód
1.6 MultiJet
Możesz spokojnie wlać polski Orlen MaxExpert C5 5w20. Róznica z 0w20 tylko poniżej -30. To samo dotyczy kazdego 5w20.

Pozdrawiam,
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Nie będę eksperymentować z innymi lepkościami. Silnik w hybrydzie żyje swoim życiem - gaśnie i odpala się kiedy jest taka potrzeba. Nowe hybrydy 4 generacji Toyoty mają zalewany 0W-16 - jeszcze bardziej "wodnisty" olej.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
W Rzeszowie koszt wymiany oleju w Yaris Hybryda to 329 PLN z filtrem, uszczelką i usługą wymiany.
Olej z beczki.
W białostockim ASO wymiana 370 zł. Udało sie dodzwonić teraz. Drogo, drogo, za drogo...

44,90 zł x 4 = 179,8 zł = cena butli 5 litrowej

Filtr Mann 17,80 zł

Wartość zamówienia:197,70 zł
Koszt przesyłki od:19,90 zł
Do zapłaty: 217,60 zł

Oszczędność 152 zł. Całkiem sporo. No nic, na to wychodzi, że trzeba będzie samemu zmieniać olej.
 
Last edited by a moderator:

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
No to cieszę się, że decyzja zapadła.
Z drugiej strony, to "cienizna" z tymi olejami ...
Albo ASO, albo sklepy ASO, a tam cena 400+.
Na aledrogo też szału nie ma...
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Ceny zbliżone, czy to alle.., KB, czy inne sklepy internetowe. Cena praktycznie 2x niższa niż ASO. Pytanie, czy to przypadkiem nie są podróbki? W ASO, czy ASO sklepach nie ma czegoś takiego jak TOYOTA ENGINE OIL ADVANCED FUEL ECONOMY EXTRA 0W20. Chodzi o te słowo EXTRA. Są to oleje TOYOTA ENGINE OIL ADVANCED FUEL ECONOMY 0W-20 bez tego EXTRA. Czym one się różnią?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Nie wsadziłeś kija w mrowisko, mam podobne zdanie co do takich marek. :)

Co do oleju to Lotos ma olej do hybryd, ale jak większość jego produktów to olej-widmo. Jeżeli nie chcesz TGMO to pomyśl o Mobilu. To jedne z lepszych olejów dostępnych na rynku, zwłaszcza topowe wersję są świetne. Mobil robi dobre oleje długodystansowe, o dużej odporności na zużycie więc do hybryd będą świetne. Mobil 1 ESP X2 0-W20.

Castrol EDGE 0W-20 LL IV też powinien być spoko (Castrol jest marka BP). Jeżeli uda Ci się kupić to Eneos Premium Ultra 0W-20 ale z kupnem Eneosa coraz gorzej.
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Dzięki za propozycje. Będę jeszcze myślał nad wyborem. Strasznie ciężki temat odnośnie olejów z racji oszustw. Czasami sprzedawcy olejów nawet nie są świadomi, że sprzedają podróbkę. Już nie mówiąc, że samemu zweryfikowanie tego jest chyba niewykonalne. Może ostatecznie Yaris wyląduje w ASO i dostanie TGMO. Zobaczymy...
 

pluto

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris Hybrid III FL 1,5 100 KM Renault ZOE II R135 52 kWh
Pomyśl jeszcze o Shell - ja leję do hybryd Shell Helix Ultra SN 0W-20 od kilku lat i auta (Yaris Hybrid i Auris Hybrid) latają jak talala :):) silnik czyściutki, olej po zlaniu czyściutki, auta łagodnie startują nawet w mroźne dni, no i spalanie zauważalnie niższe.
Cena u dystrybutora - 29 zł za litr - polecam niezdecydowanym.
Obecnie zalałem SN PLUS - zobaczymy czy wyczuje różnicę
 

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Dziś Yaris HSD dostał nową oliwę TGMO 0W-20 w ASO. Koszt oleju razem z filtrem i uszczelką miedzianą pod korek spustowy misy olejowej - 313,75 złotych.
 
Top