• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tworzenie osadów na zaworach dolotowych i w komorach spalania silników w stosunku to zastosowanego olelu

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
a jak usuwać osad z zaworów dolotowych przy wtrysku bezpośrednim ?
...

Coś poradzicie ?
1. czyszczenie mechaniczne
2. zakup samochodu z wtryskiem pośrednim lub z pośrednio - bezpośrednim.

Inne metody to półśrodki.
 
Wywalić EGR jeśli taki jest, to dość mocno ograniczy osady w dolocie. Z tego co wiem, Honda 1.5 ma taki EGR.
 
W mojej Mazdzie MPS również jest EGR.
 
VW w benzynowych tsi zrezygnował z tego ustrojstwa, bo pierwsze wersje zostawiały ogromne ilości sadzy w kolektorze ssącym.
Jak ktoś ma problem z usyfionym dolotem, to najpierw mechaniczne czyszczenie, a później regularnie można stosować chemię, którą podajemy w dolot po zdjęciu jakiejś rurki itp i tak trzeba robić co ok 6-8 kkm.
 
@SACZI Liqui Moly 5168, Tunap 133.
 
Też właśnie gdzieś o tym czytałem, jedynie wyczyścić co jakiś czas, lecz nie weryfikowałem tego.
 
W wielu nowszych silnikach benzynowych (głównie DI) nie poleca się nic kombinować z EGR. U mnie ograniczyłem elektronicznie wartości otwarcia zaworu i zaczęły się dziać dziwne rzeczy, rozjechanie adaptacji, zupełnie inne korekcje wtrysków. Niestety :-( z drugiej strony, nie zauważyłem żadnej pozytywnej strony płynącej z tego tytułu. Po prostu go przywróciłem, także dobre paliwo i coś do paliwa jak ktoś lubi typu Archoil i łoić kilometry
 

Stosunkowo stare badanie, bardziej to odbierac jako ciekawostke (wylotowe zawory), lecz interesujacy cytat:

Sulfated ash in the range of 1.0% to 1.85% had no significant effect on exhaust valve deposits.

Dodatkowo wedlug Mazdy:


An additional approach for reducing the formation of carbon deposits on the intake valves 20 is to increase the intake valve temperature, at least temporarily, since, surprisingly, it was found that any carbon deposits possibly present are removed at temperatures above 380° C. To this end, the intake valve unit, which comprises, among other components, the intake valves 20 and the valve stem guide 28, is designed with means that hinder heat dissipation in such a way that increased surface temperatures of more than 380° C. develop at least in the area of the neck 68 of the intake valves 20 in at least one predetermined region of the load characteristic diagram 74 of the internal combustion engine. This is illustrated in FIG. 4. The intake valve temperature is above 380° C. in the shaded region 112 b of the characteristic diagram. At these temperatures, carbon deposits on the intake valves 20 are removed. This region 112 b of the characteristic diagram occurs, for example, at speeds over 3,000 rpm, and in that speed range. extends essentially to full load. Even if the internal combustion engine is not operated most of the time in the region 112 b during normal driving operation of a motor vehicle, nevertheless, carbon deposits that could adversely affect the operation of the internal combustion engine cannot build up, since their removal in the shaded region 112 b of the characteristic diagram occurs very quickly. For example, operation of the internal combustion engine in this region 112 b of the characteristic diagram for a period of, for example, 20 min., is sufficient to remove even a thick layer of carbon deposits. In other words, a routine expressway trip cleans the intake valves 20 sufficiently. In addition, this region of the characteristic diagram can be entered in the course of maintenance or repair work on the internal combustion engine in an automotive workshop.

Apparently, Mazda has a solution to carbon deposits issue.
"To eliminate the problem of intake valve deposits that plague current direct gasoline injection engines, the engineers at Mazda determined that deposits are formed when intake valve temperatures fall below 400 degrees C. Measures were taken so that the intake valve would operate above this point to reduce deposit formation."
 
Odkopię temat, bo jest ciekawy. Dużo tu na temat silników benzynowych. A co z dieslami?
Jak z tworzeniem się osadów na zaworach przy wtrysku bezpośrednim?
Też lepiej stosować oleje PAO? Czy może GTL z dodatkami na bazie estrów (np. AR9100)?
 
Też się podłączę pod odkop - a co z tak obecnie nietypowym rozwiązaniem jak silnik Wankla - trochę RX-ów jeszcze gdzieniegdzie jeździ i jeszcze trochę pojeździ, więc???
 
Back
Top