Dzielę się UOA oleju fabrycznego VW 0W-20 wykonaną przy serwisie po dotarciu silnika.
Zdaję sobie sprawę, że taka analiza nie reprezentuje działania oleju.
Może być jednak wskazówką dla niezdezydowanych osób zastanawiających się nad sensem wymiany oleju „po dotarciu”
Pojazd: VW Golf 1.0 TSI 115KM (DKRF) 2020
Przebieg oleju: 3326km
Średnia prędkość ok. 33 km
Godziny: 101 m.h.
Tryb jazdy: 50% podmiejskie dojazdy ok. 10km / 50% miasto, w tym krótkie odcinki <3km
Styl jazdy: umiarkowany
Mój komentarz:
- Po dotarciu podwyższona zawartość metali, lecz jeszcze nie w alarmującym zakresie.
- Dużą zawartość krzemu tłumacze wypłukaniem silikonowych smarów i konserwacji elementów gumowych.
- Parametry lepkościowe w 40C i 100C w środku klasy 0W-20, ale porównując z konkurencją to jeden z tych lżejszych olejów VW508.00 .
- Zawartości pakietu dodatków zbliżona względem konkurencji w zestawieniu ATO24.
- Niski dodatek boru – jak zdążyłem się zorientować, niższe stężenie wspomaga funkcje myjące.
- Pakiet koresponduje z analizą kolegi z niemieckiego OilClubu: VW Erstbefüllung 0W-20 - Polo GTI 2.0 OPF - 12.000 Km
- Najprawdopodobniej jest to już olej od Shella: VW Group LongLife IV FE 0W-20 (GS60577).
Aktualnie w silniku na kolejne 8 kkm zalano Eurol Syntence LV 0W-20.
Proszę o Waszą ocenę UOA.
Pozdrawiam,
Zdaję sobie sprawę, że taka analiza nie reprezentuje działania oleju.
Może być jednak wskazówką dla niezdezydowanych osób zastanawiających się nad sensem wymiany oleju „po dotarciu”
Pojazd: VW Golf 1.0 TSI 115KM (DKRF) 2020
Przebieg oleju: 3326km
Średnia prędkość ok. 33 km
Godziny: 101 m.h.
Tryb jazdy: 50% podmiejskie dojazdy ok. 10km / 50% miasto, w tym krótkie odcinki <3km
Styl jazdy: umiarkowany
Mój komentarz:
- Po dotarciu podwyższona zawartość metali, lecz jeszcze nie w alarmującym zakresie.
- Dużą zawartość krzemu tłumacze wypłukaniem silikonowych smarów i konserwacji elementów gumowych.
- Parametry lepkościowe w 40C i 100C w środku klasy 0W-20, ale porównując z konkurencją to jeden z tych lżejszych olejów VW508.00 .
- Zawartości pakietu dodatków zbliżona względem konkurencji w zestawieniu ATO24.
- Niski dodatek boru – jak zdążyłem się zorientować, niższe stężenie wspomaga funkcje myjące.
- Pakiet koresponduje z analizą kolegi z niemieckiego OilClubu: VW Erstbefüllung 0W-20 - Polo GTI 2.0 OPF - 12.000 Km
- Najprawdopodobniej jest to już olej od Shella: VW Group LongLife IV FE 0W-20 (GS60577).
Aktualnie w silniku na kolejne 8 kkm zalano Eurol Syntence LV 0W-20.
Proszę o Waszą ocenę UOA.
Pozdrawiam,