• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Urządzenie OBD Eleven

@magic27 Jeżeli umiesz kodować za pomocą VCDS, to zrobisz to samo za pomocą obd11, bo wszystkie funkcje są identyczne 1:1. Natomiast gotowe aplikacje, które teraz pokazuje będą te same po podłączeniu do auta. Z czasem po aktualizacjach dochodzą nowe. Mój Golf jest 2014r i ma funkcję dezaktywacji ss z gotowych aplikacji.
 
Na każdym forum danego modelu znajdą się ludzie, którzy ogarniają kodowanie. W przypadku wyłączenia ss, wiem, że trzeba w którymś module zmienić wartości napięcia ładowania akumulatora i wtedy ss nie działa, bo myśli, że trzeba akurat doładować akumulator. Ja nie korzystam z kodowań ręcznych.
 
Ja zmienilem działanie wlacznika start and stop. Po prostu teraz jak start and stop wg przycisku jest wlaczony, to faktycznie jest wyłączony. Odwrotne dzialanie. Jest pelno metod. Dwa klikniecia w VCDS.

Wklejam dla potomnych (dziala w audi a5 8t, a6 c7 itp.)
- module 09-Cent. Elec.
- enter Security Code (should be showed up by VCDS)
- Adaptation on Channel 34:
subtract 4 to the value --> Start&Stop always disabled
add 32 to the value --> memorize last status (the Start & Stop status at engine startup will be the one at last engine shutdown)
- test & save

In addition of these values, if you add 64 to the value, the Start & Stop button light will be reversed: off if Start & Stop is disabled, and on if Start & Stop is enabled.

For example, on my car, the value was 28. I entered 60 as new value to memorize las t status.
 
Last edited:
I ta metoda wydaje się genialna.
Tak zawsze coś jest nie halo.
Teraz nowe auta mają inteligentne ładowanie, a jak się pozmienia wartości to mogą (nie muszą) być problemy.
Tu akurat jest opcja z odpinaniem czujnika ale oszukiwanie go może nieść podobne skutki.
Przypominam też, "że ja się nie znam".
 
Dezaktywacja Start/Stop
podłączamy się do gniazda OBD włączamy zapłon i łączymy się app z samochodem przez bluetooth przyciskiem połączyć
v63whx.jpg



przechodzimy do zakładki sterowniki i wybieramy grupę
19 interfejs diagnostyczny magistrali danych
s60oea.jpg


wchodzimy w opcje Adaptacja
z3a6c.jpg


potem wyszukujemy pozycję Układ start-stop granicą napięcia uruchamiania
która domyślnie ustawiona jest na 7.6 volt
qwybfa.jpg


zmieniamy tą wartość na 12.1 i zatwierdzamy
n53pfm.png


1z2ki1s.png



W ten sposób można „oszukać” system Start - Stop który nie może się załączyć przy takich wartościach.

Może się zdarzyć (nie w każdym samochodzie) zapalająca się na wolnych obrotach kontrolka S/S, która po ruszeniu gaśnie.
 
W przyszłym tygodniu kupuje ta droższa wersję za 480 zl bo ona w przyszłości inne marki aut będzie mogła obsługiwać :)ciekawe czy tryb 2-cylindrowy ACT też można wyłączyć z 1.4 Tsi :)taka ciekawość
 
A w nowszej OBD11 nie można już? A ty masz silnik z ACT i wyłączyłeś ten tryb 2-cylindrowy ?
 
powinno być, ja nie mam ACT, ale u kolegi wyłączyłem ale pozniej z powrotem bo mu więcej spalił w trasy.
 
No ja właśnie chciałbym porównać spalanie z włączonym trybem ACT i wyłączonym. Ciekawe ile to oszczedza ten system 😀
 
Ale minisem jest większe obciążenie wałka w trybie ACT.
 
No i jak masz tryb 2-cylindrowy to większe wibracje wtedy przenoszą się czyli dostaje pewnie mocniej koło dwumasowe itp :)
 
OBD11 właśnie do mnie dotarł,także zaczynam zabawę z moim autkiem 😀
 
@dagetto A jak kopię się robi hehe :) narazie nie bawię się w kodowanie tylko zaczynam od parametrów wskaźników wyłączania funkcji lub włączają by one click itp. Kodowanie to trzeba nabyć wiedzy żeby nie zwalić czegoś. Narazie uczę się OBD11
 
Dużo screenów z wartości podzespołów porobiłem ale czy są dobre to nie mam pojęcia. Wrzucę je na forum Volkswagena to może mi coś powiedzą:)natomiast jedna rzecz przykuła moja uwagę. Korekty wtryskiwaczy na biegu jałowym. Wtryskiwacze są nowe (3 tys km przebiegu) a korekty sa takie
 

Attachments

  • Screenshot_20220427-113547_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20220427-113547_OBDeleven.jpg
    421,2 KB · Odwiedzin: 184
Last edited:
Back
Top