• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ustawa o podatku od samochodów [projekt]

Ja uważam że jeśli faktycznie ekologia byłby priorytetem, to dziś stawiano by na kontrolę stanu technicznego pojazdów, oraz pro ekologiczną redukcję prędkości maksymalnej (tzn. dopasowaną do realnej średniej). Prędkość ma istotne znacznie, jako że poza istotnym wzrostem spalania podążającym za jej chwilowym zwiększaniem, skutkuje też intensywniejszym korzystaniem z hamulców co generuje istotne ilości cząstek stałych. Poza tym samochody obok kota domowego (który w końcu został wpisany na listę obcych gatunków inwazyjnych) samochody to największy zabójca ptactwa w Europie (przynajmniej tak było kilka lat temu - teraz być może konkurują z nimi turbiny wiatrowe, ale nie nie redukuje spustoszenia które czynią pędzące samochody - im szybciej, tym bardziej zabójcze).
Tymczasem nic się nie dzieje, żeby miłośnik stareńskiego pasata tedei albo beemki w dislu był zmuszony do refleksji nad chmurą dymu która się wydobywa z rury wydechowej jego "premium" samochodu.
 
Dopóki miłośnik generatora dymu będzie miał bezpośredni wpływ na przepływ swoich pieniędzy do wybranej SKP, dopóty będzie patologia na przeglądach. SKP nie mogą działać na zasadzie sklepu z pieczątkami.
SKP powinny być finansowane co miesiąc stałą kwotą z funduszu przeglądów okresowych (wpłacasz na niego kasę za przegląd i masz w systemie przegląd do wykorzystania gdziekolwiek w Polsce ), aby diagnosta nie czuł na sobie presji wyrobienia targetu
 
Mówiąc po ludzku powinien być podatek od przeglądu, a SKP powinny być finansowane z budżetu.

Co ma sens tylko trzeba by to jakoś sensownie ogarnąć np. wpisując w podatek od posiadania samochodu (każdego, elektrycznego też) i z tego finansować SKP i ich pracowników.
 
Trochę się to kupy nie trzyma. Bo co w przypadku gdzie są dwa skp. Jeden u bolka drugi u Lolka. I do bolka jeżdżą ludziska bo jest bardziej łaskawy a do Lolka nie. Obaj dostają ta sama pule na przegląd? Czy Lolek głoduje i znow przeglądy przychodzi każdy grat bo wiadomo skp będą chciały jak najwięcej klientów ?
A co jeśli Lolek ma gorsza lokalizację. Bo miescowowdc mniejsza. Coś jak że szpitalami powiatowym. Okaże się ze sko jest w pcimiu ale juz w Kasince małej nei bo za mało klientów.

Forumowi legislatorzy są najlepsi.
 
Wystarczy co miesiąc dzielić wpływy na fundusz SKP równo na wszystkie stacje. Ludzie wpłacają przez październik pieniądze i robią przeglądy, a 1 listopada SKP dostaje przelew za październik.
Budżet państwa nie musi brać w tym udziału.
 
@xtremesystems SKP jest na "garnuszku" i czy wbije przegląd czy nie wbije przeglądu i tak diagnosta dostanie wypłatę. Nie że zarobi więcej jak będzie więcej klientów, tylko co miesiąc wypłata jak w urzędzie.

Problemem naszych SKP jest to, że jak chcesz mieć klientów to musisz przymykać oko na problemy, bo inaczej pójdą gdzie indziej a diagnosta nie zarobi, nie opłaci sprzętu i padnie. Więc po drogach jeżdżą pognite sztrucle, graty modyfikowane jak komu przyjdzie do głowy, bez ekologii, ze światłami jak szperacz przeciwlotnicze i tak dalej które w normalnym kraju nigdy nie dostałyby pozwolenia do poruszania się po drogach publicznych.

Dopóki nie przetnie się zależności przegląd = kasa i nie postawi jakiegoś sensownego bata i systemu kontroli nad diagnostami to nigdy nie będzie lepiej. Inna sprawa że trzeba im też dać godziwie zarobić.
 
Mamy wolny rynek, skp to biznes w branży moto jak każdy inny. Jeśli klient jest zadowolony z usługi to taka stacja zarobi więcej, to oczywiste. Komunizm i zamordyzm już był, już wystarczy.

Ludzie całe układy wydechowe potrafią przekładać tylko na przegląd, bo na "co dzień" mają zamontowany przelot bez kata i za głośny
Jeśli ktoś chce oszukać system zawsze znajdzie sposób.
 
Wolny rynek to był jak dzieciaki w kopalniach i przędzalniach pracowały. I już wystarczy :p
 
Wystarczy co miesiąc dzielić wpływy na fundusz SKP równo na wszystkie stacje. Ludzie wpłacają przez październik pieniądze i robią przeglądy, a 1 listopada SKP dostaje przelew za październik.
Budżet państwa nie musi brać w tym udziału.
No to powiedz mi kiedy to bys chciał wprowadzić otworze 20 skp w wypiz..ach małych gdzie będę miał jednego klienta na dzień a dostanę na nie przydział taki sam jak skp w Warszawie obsługującye dziennie 50 klientów. Złoty interes.
Zatrudnię w każdej jednego Pana Henia na emeryturze bo przecież na jednego klienta dziennie wystarczy.

Problem z Wami (to nie przytyk) że patrzycie na interes jak teoretycznie coś poprawić a ja patrzę jako ksiegowy. Czyli jak na tym zarobić szukając luki w przepisie
 
Bo przepisy tworzy się tak, żeby je można było ominąć. Jeżeli SKP będą, jak pisałem, na garnuszku Państwa, to ni dy rydy otworzyć sobie kolejnego. Pewnie trzeba by sporo zamknąć, bo u mnie lokalnie są chyba 3 w odległości paruset metrów od siebie. Po co?

Urzędu sam też nie otworzysz.

Akurat wolny rynek tam, gdzie potrzebna jest kontrola obywatela średnio się sprawadza. Generalnie wolny rynek się średnio sprawdza, ale to nie dyskusja na ten temat :)
 
No to powiedz mi kiedy to bys chciał wprowadzić otworze 20 skp w wypiz..ach małych gdzie będę miał jednego klienta na dzień a dostanę na nie przydział taki sam jak skp w Warszawie obsługującye dziennie 50 klientów. Złoty interes.
Zatrudnię w każdej jednego Pana Henia na emeryturze bo przecież na jednego klienta dziennie wystarczy.

Problem z Wami (to nie przytyk) że patrzycie na interes jak teoretycznie coś poprawić a ja patrzę jako ksiegowy. Czyli jak na tym zarobić szukając luki w przepisie
W tej chwili działa w Polsce sieć ponad 5000 SKP. Przez te wszystkie lata na pewno rozmieszczenie/występowanie terytorialne tych SKP pokryło idealnie zapotrzebowanie społeczne na usługę przeglądów. Są tam gdzie powinny być. Wystarczy na tym etapie wstrzymać powstawanie nowych, aby wykluczyć próby nadużyć finansowych jakie przychodzą Tobie już do głowy
 
Ja też się zgodzę ,że badania skp to śmiech na sali. Nie dziwię się ,że takie trupy jeżdzą po polskich drogach
 
Bo przepisy tworzy się tak, żeby je można było ominąć. Jeżeli SKP będą, jak pisałem, na garnuszku Państwa, to ni dy rydy otworzyć sobie kolejnego. Pewnie trzeba by sporo zamknąć, bo u mnie lokalnie są chyba 3 w odległości paruset metrów od siebie. Po co?

Urzędu sam też nie otworzysz.

Akurat wolny rynek tam, gdzie potrzebna jest kontrola obywatela średnio się sprawadza. Generalnie wolny rynek się średnio sprawdza, ale to nie dyskusja na ten temat :)
Ale dokładnie. Jeśli przyjmiesz model urzędowy to bedsie ich znacznie mniej i w miastach będziesz stał w kolejkach po parę godzin jak w urzędzie komunikacji w lodzi. Przyszedłem o 8 wyszedłem o 16. Dodatkowo w małych miejscowościach nie bedzie a w miastach zaraz będzie umawianie. Jak będzie umawianie to bedsie problem z konczocym sie przeglądem a brakiem terminu do skp

Zebys nie brał dalej powiem Ci ze prosto stworzyć prawo które wali we wszystkich vide pisowski parapodatek składka zdrowotna 9%. Ciężko zrobić podatek celujący precyzyjnie. Ciężko zrobić przepis który będzie rzeczywiście coś ulepsza a nie pogarszał czegoś innego
 
W tej chwili działa w Polsce sieć ponad 5000 SKP. Przez te wszystkie lata na pewno rozmieszczenie/występowanie terytorialne tych SKP pokryło idealnie zapotrzebowanie społeczne na usługę przeglądów. Są tam gdzie powinny być. Wystarczy na tym etapie wstrzymać powstawanie nowych, aby wykluczyć próby nadużyć finansowych jakie przychodzą Tobie już do głowy
Czyli chcesz jak u goroli. Ma ktoś chatę w zakopcu to ustawiony na całe życie. Ktoś pobudowali skp ma interes na całe życie. Ma ktoś adwokata ma w rodzinie, ma gdzie zrobić aplikature. (wiem to już się zmieniło).

Pozatym można kupić już istniejące skp.
Nie wiem czy wiesz ze do niedawna (nie wiem jak teraz) można było wynająć czy kupić hektar pola zeby przejść na KRUS
 
No już daaawno nie jest tak łatwo z KRUS, ponieważ trzeba wyrejestrować działalność, mieć 3 lat przerwy i dopiero rolnicze składki płacić. O konieczności rolniczego wykształcenia nie wspomnę... ;)
 
Czyli chcesz jak u goroli. Ma ktoś chatę w zakopcu to ustawiony na całe życie. Ktoś pobudowali skp ma interes na całe życie. Ma ktoś adwokata ma w rodzinie, ma gdzie zrobić aplikature. (wiem to już się zmieniło).

Pozatym można kupić już istniejące skp.
Nie wiem czy wiesz ze do niedawna (nie wiem jak teraz) można było wynająć czy kupić hektar pola zeby przejść na KRUS
To niech powstanie jeszcze 10.000 SKP i 300zl za przegląd będzie mało, bo aut za mało
 
Back
Top