• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ustawa o podatku od samochodów [projekt]

Nawiasem mówiąc uznawanie seryjnie klepanych Bumek, Passerati i podobnych za zabytki jest... znakiem naszego kraju chyba. Zupełnie jakby w XIX czy początkach XX wieku uznać każdą dorożkę za zabytek bo ma 20 lat a właściciel nie chce sprzątać po koniu jak ten narobi na środku ulicy.
Zatem możesz wyburzyć Pałac Kultury bo czerwony to budynek 🤣🤣🤣

Zacznijmy od tego nie można zlikwidować aut spalinowych bo wszystko klęknie. Jesteśmy z infrastrukturą w czarnej dupie ale pomysły mamy utopijne i daleko wybiegające pora wszelkie ramy zdrowego rozsądku.
 
To jest o podatku, a ty znowu wyjeżdżasz z usuwaniem czegoś. Nie zabiorą ci tego V8, będziesz tylko bulił za niego jak za mokre zboże.
 
To wygląda jak odwrócony podatek majątkowy, nie stać Cię na nowe auto to tym gorzej dla Ciebie.
 
Skoro teraz możesz kupić bolid z dwiema końcówkami wydechu, z których tylko jedna dymi, jak jest chłodno...
I to nawet w nowych AMG. U mnie z resztą też jest podwójna atrapa, ale na szczęście z podprowadzonymi rurami, więc w razie czego nie ma wstydu.
 
@Resi ja bym powiedział, że raczej smród jest za dieslem 10 lat i starszym.

To swoją drogą. Euro 5 ma już ponad 10 lat, ale chodzi mi bardziej o to, że zadbane diesle z Euro 4 jeszcze by były znośne.

W ogóle ktoś mi wytłumaczyć może coś takiego.

Dopier kilka dni temu była dyskusja że auto z dpf, nowoczesny diesel (euro 5,6) działa jak filtr powietrza i wypuszcza bardziej czyste spaliny niż zasysa powietrze.

Dzisiaj się dowiedziałem, że prawdziwa ekologia to jest wtedy jak taki dpf się wytnie i zaślepi egr.

Te dwa stanowiska nie stoją czasem w sprzeczności ze sobą czy czegoś nie rozumiem?

Czy może po prostu każdy użytkownik podąża różnymi meandrami rozumowania, żeby to jego było na wierzchu, jego było ekologiczne i pomija wszyskie informacje stojące w opozycji do jego stanowiska?
 
Smród jest za każdym dieslem z zużytym układem wtryskowym, gdzie wtryskiwacze leją i puszcza czarny dym.
W takich egzemplarzach użytkownicy likwidują ekologię, bo nie jest ona w stanie tego przerobić według procedur zapisanych w sterownikach i zapychają się filtry.
Zdrowy diesel EURO4/5 nawet bez DPF nie jest uporczywy dla nosa.
 
@Resi nikt Ci nic nie będzie tłumaczył. Szkolnictwo jest darmowe dla wszystkich do pewnego wieku. Później za tlumaczenie i nauke musisz juz zapłacić.
 
Jak naciagam. Dopiero co jeden ananas twierdził, że nowoczesny diesel oczyszcza powietrze, jeszcze dał film z porównaniem do starszego auta bez dpfu. Teraz drugi ananas twierdzi, że to wszystko ściema i bujda i 'prawidziwa' ekologia to jest bez dpfa i egru.

Już abstachując od tego co ja sądze, który z nich ma racje xD? Bo znając to forum to zaraz znajdą się ludzie, którzy będą bronili obu stanowisk.
Post automatically merged:

@Resi nikt Ci nic nie będzie tłumaczył. Szkolnictwo jest darmowe dla wszystkich do pewnego wieku. Później za tlumaczenie i nauke musisz juz zapłacić.

Kolejny raz nabijasz post nie odnosząc się do tematu i niszczysz dyskusje ;)
Post automatically merged:

Zdrowy diesel EURO4/5 nawet bez DPF nie jest uporczywy dla nosa.
Chciałbym spotkać chociaż jedno 1.9 tdi, które nie jest uporczywe dla nosa.
 
Last edited:
Tak w skrócie

A tutaj jak ktoś ma więcej czasu
 
U mnie wylicza 882 zł ale jak wpisze ,że pierwsza rejestracja za granicą była 2013 bo auto ze Szwajcarii jest a 1 rejestracja w polsce była 2019 to poniżej już 400 zł pokazuje 😅
 
@Resi największym ananasem to jesteś Ty Nie musisz optować za żadną stroną, wybierz trzecią nogę znaczy drogę

Robię tylko syntezę wiedzy z chłopskorozumowych teorii krążących na forum ;)

Dajcie spokój...ten co zrobił kalkulator ma ubaw po pachy
Dajcie spokój apelujesz a sam się podpalasz byle newsem o podatkach xD
 
Last edited:
Back
Top